عمومیمطالب کسب و کار

رایج‌ترین گل ها برای دسته گل عروس چیست؟

در روز عروسی، دسته گل عروسی بخش مهمی را به خود اختصاص می دهد. گل‌هایی که عروس را آراسته و در طول مراسم او را همراهی می‌کنند باید با توجه به شخصیت او به طور خاص انتخاب شوند و سلیقه وی را بیان کنند.

گلفروشی ها مانند پزشکان، گهگاه فراموش می‌کنند که شما خود متخصص نیستید. آن‌ها نام گل‌ها و چیدمان‌های مختلف را می‌گویند و شما را مجبور می‌کنند از آنها بخواهید که منظور خود را دوباره به زبانی ساده تکرار کنند. امیدواریم پس از خواندن این متن شما بتوانید یک گل رز (و حتی چند گونه مانند گل رز ترکیبی چای و گل رز پلیانتوس را تشخیص دهید) و سایر گونه هایی که در دسته گل عروس استفاده می شود را بشناسید.

ما در ادامه به معرفی چند گل معروف برای استفاده در دسته گل عروس خواهیم پرداخت، اما در صورت تمایل میتوانید برای آشنایی بیشتر با گل های معروف که در دسته گل عروس میدرخشند و توجه همه را به خود جلب میکنند و خرید گل آنلاین  بر روی لینک کلیک کنید.

انواع گل های معروف برای دسته گل عروس

1) گل شمشاد مصنوعی یا KALA

این گل تقریباً شکل استوانه‌ای و دهانه بزرگی دارد. نیلوفرهای کالا کوچک و بزرگ هستند و در تعدادی رنگ از جمله سبز، صورتی، نارنجی و بنفش یافت می‌شوند که از بنفش تا بادمجانی تیره متغیر هستند.این گل در تمام طول سال در دسترس است.

2) گل ادریسی هورتانسیا

این گل بسیار حجیم است و فقط به چند ساقه نیاز است. گلهای سرسبز گیاه درختچه‌ای در بسیاری از سایه‌های بنفش، آبی، صورتی و سفید وجود دارد و عطری ندارد. آن‌ها بیشتر در دوره جولای تا نوامبر رایج هستند.

3) گل ارکیده

انواع مختلفی از ارکیده وجود دارد که برای مراسم عروسی استفاده می‌شود. آن‌ها تقریباً در همه رنگ‌ها یافت می‌شوند و آنقدر چشمگیر هستند که حتی تعداد کمی از آنها، کار فوق العاده ای انجام می‌دهند. برخی از انواع ارکیده بسیار گران هستند و بیشتر آنها در تمام طول سال در دسترس می باشند.

4) گل صدتومانی (peony)

این گل سرسبز گلهای بزرگ و عطر فوق العاده ای دارد. اگر قرار است عروسی شما در تابستانی باشد، به احتمال زیاد قبلاً در مورد گل صد تومانی شنیده‌اید. هنگامی که آنها خوب شکوفا می‌شوند، بزرگ‌تر از مشت شما می‌شوند و رنگ آنها از سفید و صورتی روشن تا بنفش تیره متغیر است.

جوانه‌های گل صد تومانی کاملاً گرد و سبز است و برای چیدمان توسط برخی از گل فروشان خلاق استفاده می‌شود. آن‌ها از اواخر بهار تا اوایل تابستان رخ می‌دهند (اگرچه می‌توان آنها را در فصول دیگر وارد کرد).

5) گل شقایق

این گلهای حیاتی شبیه یک گل صد تومانی و یک لاله باز هستند. آن‌ها هیچ عطری ندارند و در رنگ های روشن صورتی، بنفش، قرمز و سفید یافت می‌شوند.

6) گل لاله

شما مطمئناً با لاله آشنا هستید. اما احتمالاً با طیف گسترده‌ای از انواع و رنگ‌های آن که تعداد بیشماری ترکیب برای دسته گل عروس ایجاد می‌کند آشنایی ندارید. گونه‌های اصلی شامل گونه هلندی (رایج‌ترین)، فرانسوی (بلندتر، کمی نوک تیز و گران‌تر) و طوطی (رنگارنگ، دارای گلبرگ فر) هستند.

آشنایی با انواع دسته گل عروس

1) آبشاری

این سنتی‌ترین شکل دسته گل عروسی است و در آن بسته به خواسته‌های عروس، گل‌ها کم و بیش روی دست عروس می افتد. این ترکیب یک درام ایجاد می‌کند و تقریباً همیشه با گلهای سفید انجام می‌شود.

2) دور

این مدل رایج‌ترین دسته گل عروسی است که در آن گلها آزادانه چیده شده و ساقه آنها به هم پیچیده شده است. اگر از گزینه آبشاری خوشتان نمی‌آید، این گزینه یک جایگزین خوب برای عروسی رسمی است.

3) دسته گل فشرده

این دسته گل ساده شامل گلهایی است که آزادانه چیده شده‌اند، گویی دسته‌ای از گلهای وحشی را در دست خود جمع کرده‌اید. برای عروسی غیر رسمی و به ویژه برای عروسی در فضای باز بسیار مناسب است.

4) کوچک

این دسته گل معمولاً کوچکتر از یک دسته گل گرد معمولی است، اگرچه شکل مشابهی دارد و گلها نزدیک هم چیده شده‌اند. این مدل اغلب با گلهای یکسان ساخته می‌شوند، اگرچه می‌توانید از گلهای مختلف هم استفاده کنید.

5) مینی

این مدل کوچکترین نوع دسته گل است. شامل گلهای کوچک متراکم یا چند گل با گلهای بزرگ مانند گل صد تومانی است و ظاهری ساده و دلپذیر دارد.

6) توپ

شکل مشابهی اغلب برای ساقدوش‌های کوچک عروس استفاده می‌شود. توپی که از یک نوار رنگی زیبا (بیشتر اوقات از مچ دست) آویزان می‌شود. این مدل معمولاً از گلهای رز و هیدرانسیا ساخته می‌شود، گلهایی که سبک به نظر می‌رسند و حجم دارند.

دکمه بازگشت به بالا