علمی و پزشکی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی که قصد دارد تعداد بیماران مبتلا به امیکرون را افزایش دهد، گفت: اکنون هر بیماری که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می کند، اولین نفری است که به بیماری عروق بیماری کرونا قلب مبتلا می شود و باید دوره قرنطینه خود را در خانه سپری کند. .

وی گفت: افراد مبتلا به سرماخوردگی نیازی به آزمایش کرونا ندارند. تمام سرماخوردگی ها باید omicron در نظر گرفته شود و برای قرنطینه حذف شود.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های omicron هیچ تفاوتی با دلتا ندارد، افزود: تست کرونا برای بیماران مبتلا به omicron هیچ تفاوتی با سایر سویه های کرونا ندارد و در همان تست کرونا یافت می شود به طوری که گفته می شود که omicron نیاز به یک تست خاص دارد اشتباه است. تست. “

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که شیوع اومیکرون بسیار بالا است و اگر وضعیت طبیعی تلقی شود، با مشکل مواجه می‌شویم. افزایش روزانه تعداد بیماران

وی گفت: نباید Omicron را دست کم گرفت و این ساده سازی ها باعث شده تعداد بیماران در روز از 3000 نفر به 9000 نفر افزایش یابد.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تأثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسیناسیون علیه کرونا درصد زیادی از مرگ و میر را کاهش می دهد، اما اینکه بگوییم مرگ و میر کاهش یافته و قطعاً مشکل ساز است. به وجود نمی آید، بحث منطقی نیست و در نهایت اثرات افزایش بیماران را خواهیم دید.

شکوهی گفت: تافته Omicron به طور جداگانه بافته نمی شود و مانند گونه های قبلی کرونا باید درمان شود و کمتر کشنده است.

مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز 5 روز با علائم خفیف و 10 روز اعلام شده است. با علائم شدید می توانند کار را مدیریت کنند، اما در ایران روزهای کافی برای قرنطینه نداریم، بنابراین مردم برای جلوگیری از شیوع این بیماری و قطع زنجیره انتقال مجبورند مانند گذشته تا بهبودی کامل در خانه های خود بمانند.

این متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید: ممکن است درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی بدون Omicron باشند، اما برای گسستن این زنجیره، توصیه می‌کنیم همه افراد با علائم کمی از سرماخوردگی خود را قرنطینه کنند و نیازی به آزمایش نداشته باشند. . هیچ چیزی.

وی ادامه می دهد: قطعاً تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب چندین بار اعلام شده است، زیرا این آمار مربوط به افرادی است که از نظر حیثیتی مثبت شده اند و با در نظر گرفتن خطای 50 درصدی در آزمایش ها، می توان گفت که آمار از این هم بیشتر است. ”

شکوهی خاطرنشان می کند: طی یکی دو هفته آینده با انفجار تعداد بستری ها مواجه خواهیم شد و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم افزود: تعداد فوتی ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتا می تواند چندین برابر باشد، بنابراین تعداد بیماران و بستری ها به طور تصاعدی افزایش می یابد. “

لزوم حفظ محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین اطلاع رسانی اینکه دانش آموزان باید حضوری به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین نسبت به کودکان واکسینه شوند زیرا آسیب پذیرتر از دیگران هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه در آمریکا و اروپا کسی واکسینه شود! آنها نیز واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران Omicron در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با تدابیر، اقدامات احتیاطی و محدودیت های لازم به این آینده برسیم تا سیستم مراقبت در سلامت آسیب نبیند. ما نمی توانیم تعداد بیماران را کنترل کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از رسیدن به پیک همه این موارد را گفتیم و صحبت های علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی در این خصوص بگیرند. تحریم ها در اسرع وقت، زیرا در غیر این صورت، در مقابل ساده سازی، ماه های بدی را پیش رو خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا