اقتصادی

جزئیات فروش فوق‌العاده نوروزی اعلام شد

اتاق اصناف ایران اعلام کرد از اول بهمن ماه جشنواره فروش فوق العاده نوروزی در واحدهای خرده فروشی بدون نمایشگاه جمعی برگزار می شود.

به گزارش نازک نارنجی، اتاق اصناف ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که دومین جشنواره بی نظیر فروش نوروزی با عنوان “نمایشگاهی به وسعت ایران” با حمایت وزارت صمت و با محوریت اصناف سراسر کشور و اتحادیه های صنفی از کشور برگزار می شود. 1 فوریه 1400 تا 10 آوریل 1401..

در این بیانیه تاکید شده است که هم گروه واحدهای تولیدی و هم مصرف‌کنندگان از برگزاری نمایشگاه‌های انباشته با فروش (با عناوینی مانند فروش بهاره یا عرضه مستقیم) راضی نبوده و این نمایشگاه‌ها را نیز بر روی آنها برگزار می‌کنند. ، بیشترین آسیب را به طبقات وارد می کند.

از این رو، اتاق اصناف ایران برای دومین سال متوالی در نظر دارد نمایشگاهی به وسعت ایران (جشنواره فروش فوق العاده نوروزی) با هدف تقویت اصناف مختلف در سراسر کشور و جلب رضایت مردم برای خرید از فروشگاه های منتخب شرکت کننده برگزار کند. “

اولویت شما چیست؟

بر اساس جزئیات منتشر شده از این طرح، امسال اقلام و خدمات اولویت دار برای شرکت در این طرح شامل پوشاک، کیف و کفش و محصولات چرمی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، ماشین لباسشویی میوه و لوازم خانگی است. البته با رعایت شرایط دستورالعمل جشنواره فروش فوق العاده نوروزی نمی توان از مشارکت سایر اصناف جلوگیری کرد.

رونق کسب و کار اصناف به ویژه اصناف تولیدی، جبران بخشی از خسارات اصناف ناشی از رکود تورمی و کرونا، ایجاد حس مثبت در بین مردم از نظر قیمت و کیفیت منصفانه، حمایت از تولید و عرضه کالای ایرانی است. محصولات، حفظ و توسعه فرصت های شغلی در شرکت های تولیدی و توزیعی و همچنین جلوگیری از تمرکز فروش و جلوگیری از تجمع مشتریان در شرایط کرونری نیز از اهداف این طرح و ارائه کالاهای با کیفیت و معقول است. قیمت با حداقل درآمد، درج برچسب قیمت قابل مشاهده. به مشتریان برای کلیه کالاها و خدمات، صدور فاکتور فروش کالا و خدمات و عرضه کالاهای مجاز و محصولات داخلی نیز بخشی از این طرح است.

نیاز به رسیدگی به شکایت کمتر از 3 ساعت است

همچنین مقرر شده است که واحدهای بازرسی و نظارت اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌ها علاوه بر نظارت کامل بر کلیه فرآیندها، رسیدگی فوری به شکایات مردمی را در کمتر از سه ساعت تا پایان پروژه بر عهده خواهند داشت. اتحادیه های صنفی نیز برای تسهیل رسیدگی به تخلفات در شعب تعزیرات، در کلیه گزارشات تخلفات از آنلاین «طرح تشدید بازرسی» استفاده کنند. در صورت لزوم از ظرفیت نیروی اقدام اتحادیه به عنوان بازرس افتخاری اتحادیه استفاده می شود.

نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها و خدمات و کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی (طبق مصوبات ستاد ملی کرونا) از دیگر اقدامات نظارتی در این جشنواره است و شهروندان می توانند برای ثبت نام از تلفن یا سامانه 124 استفاده کنند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایت کنند.

گفتنی است سال گذشته جشنواره فروش ویژه نوروزی جایگزین نمایشگاه های عرضه مستقیم با محوریت فروش پوشاک، کیف، کفش، شیرینی و آجیل شد، اما سایر اتحادیه ها نیز فرصت حضور داشتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا