اقتصادی

موج سواری با سویه ویروسی/کنترل مرزها و توسعه واکسیناسیون راه عبور از موج جدید کرونا

سویه Omicron که این روزها در آفریقا شایع است، گونه ای است که سریعتر از همتای دلتای خود در حال گسترش است و محققان در این کشور هشدار می دهند که اگر ترافیک کنترل نشود و واکسیناسیون در حال حاضر ایجاد شود، او منتظر امواج جدیدی از درد است.

به گزارش نازک نارنجی، در این مرحله، ویروس کرونا با سویه “omicron” در جامعه جهانی امروز خود را نشان می دهد. عوارض جانبی عبارتند از “احساس خستگی بسیار”، “بدن درد و سردرد خفیف” و “بی حسی”. اما بر خلاف بیماران قبلی مبتلا به امگرون با گلودرد، مشکل ریه منجر به سرفه حاد و از دست دادن حس بویایی و چشایی نمی شود. اما گفته می شود که قدرت انتقال این سویه از همتایان خود بیشتر است.

به همین دلیل، جامعه جهانی بار دیگر برای مبارزه با این بیماری و بالا آمدن کنترل ترافیک و مرزها، افزایش محدودیت های اجتماعی و ترویج واکسیناسیون، یونیفرم پوشیده است.

پژوهشگران حوزه اپیدمیولوژی معتقدند که باید پروتکل های بهداشتی اجباری برای کاهش زنجیره انتقال این سویه اجرا شود، در غیر این صورت در صورت کامل نشدن روند پیشگیری از بیماری، منتظر امواج جدید خواهیم بود.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی پیدا کردن یا قرار ملاقات برای عتیقه جات وجود دارد

قاسم آهنگری، متخصص ایمونوژنتیک و استاد گروه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشور در گفت وگو با نازک نارنجی وی در پاسخ به این سوال که آیا سویه “omicron” به طور ناگهانی غیرقابل پیش بینی به نظر می رسد، گفت: “پاسخ منفی است؛ از ماه ها پیش ما این موضوع را مطرح کرده ایم که همتایان آفریقای جنوبی ما نگران تغییرات در اشکال جدید جهش یافته کرونا هستند.

وی ادامه می دهد: دلایل این امر واضح است، آنها با سرعت زیاد اشکال جدیدی ایجاد کرده اند، در حالی که به دلیل فقر اقتصادی و فقر فرهنگی، اپیدمیولوژیست های مطرح دنیا نگران گسترش اپیدمی کرونا بعد از واکسیناسیون جهانی هستند.

آهنگری گفت: همانطور که می دانیم واکسیناسیون در آفریقا به دلیل فقر اقتصادی و عدم توزیع رایگان واکسن، درصد بسیار کمی از جمعیت را به خود اختصاص داده است.

استاد کل گروه ژنتیک پزشکی انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی افزود: به دلیل عدم واکسیناسیون، بیماری به سرعت گسترش می یابد و با پیشرفت بیماری، ویروس تکثیر می شود.

به گفته این محقق ایمونوژنتیک، این سرعت بالای تکثیر و خطا در تولید ویروس، به ویژه در ناحیه سنبله یا سنبله که اکثر واکسن‌ها در آن ساخته می‌شوند، باعث می‌شود واکسن اثربخشی کمتری داشته باشد. از سوی دیگر، واکسن ها ایمنی طولانی مدت ایجاد نمی کنند.

آهنگری گفت: بررسی‌ها نشان داده است که این سویه سرعت تکثیر و انتقال بالایی دارد، اما خوشبختانه طبق اعلام مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، این سویه آن‌هایی هستند که کاملاً به پروتکل واکسیناسیون پایبند هستند. درگیر می شود، سبک تر درگیر می شود.

عضو هیئت علمی موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی افزود: در حال حاضر با توجه به عرضه واکسن ها و توسعه واکسیناسیون در کشور ضروری است اقدامات پیشگیرانه فوری انجام شود و اولین قدم این اقدامات شناسایی افرادی است که واکسینه نشده اند. موج جدید توسعه با. شدت بیماری؛ زیرا واکسیناسیون در این گروه می تواند بار سیستم بهداشت و درمان را در مواجهه با این سویه کاهش دهد.

وی قدم دوم را بردارید کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی دانست و گفت: کنترل نه تنها با کنترل تست های PCR بلکه علائم بیماری نیز مهم است تا بتوان کنترل های لازم را در افراد آلوده به تست های منفی کاذب انجام داد.

آهنگری سومین و مهمترین اقدام از استفاده اجباری از ماسک که عامل مهمی در پیشگیری و عدم بهبود فشار omicron است.، دانست و گفت: استفاده اجباری از ماسک، پرهیز از تجمع و رعایت پروتکل های بهداشتی از عوامل بسیار مهم در پیشگیری و عدم ایجاد سویه omicron است.

این متخصص ایمونوژنتیک با وزن بالا لزوم تسریع در واکسیناسیون نوبت سوم در کشور، اشاره کرد که: با توجه به اینکه واکسن های موجود در بازار مقاومت قوی ایجاد نمی کنند و سطح ایمنی افراد واکسینه شده به نوع واکسن دریافتی از 3 تا حداکثر 6 ماه بستگی دارد که پس از آن سطوح مقاومت کاهش یافت. باید واکسینه شود

استاد کل گروه ژنتیک پزشکی انستیتو ملی مهندسی ژنتیک تاکید می کند: اگر روند کنترل بیماری اتفاق نیفتد، باید منتظر امواج جدید باشیم. بنابراین، همانطور که همیشه بر آن تاکید شده است، باید مردم را تشویق کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مردم بتوانند از این ویروس جان سالم به در ببرند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا