علمی و پزشکی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 (اخوان) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت های اول در حوزه مبارزه با مواد مخدر است. جمهوری نیز بر آن تاکید ویژه دارد و در نظر دارد یک سازمان تمام عیار در این زمینه فعالیت کند.

وی با بیان اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی، دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها در کانون اخوان برگزار می شود.

دبیرکل این مراکز گفت: افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از سم زدایی و در مراحل اولیه و مراحل روانی، مهارت های ناشی از این مجموعه مهارت ها را فرا می گیرند، محصولاتی را که خارج از مرکز سفارش داده می شوند و حتی بخشی از درآمد را به دست می آورند. ” این مردم را برگردانید.

یکی از مؤمنان گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم‌ترین آن آموزش و بازگشت اجتماعی است.

وی گفت: این پیچیدگی برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند، زیرا دولت به تنهایی قادر به ساماندهی این موضوع و رویکرد اجتماعی آن نیست، مکان بسیار مهم است؛ بنابراین از همه می خواهیم. خیرین و دست اندرکاران در امر خیر در این موضوع مشارکت کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبيركل در پايان گفت: يكي از مهمترين وظايف مراقبت و مديريت معتادان پس از درمان است كه خانواده هاي زيادي را در بر مي گيرد و از همگان مي خواهيم كه براي بازگشت به معتادان جامعه و در اين راستا قوه قضائيه تلاش كنند. ، مجلس، ستاد.” وزارت بهداشت و رفاه در مبارزه با مواد مخدر تلاش می کند معتادان را به جامعه بازگرداند.

دکمه بازگشت به بالا