علمی و پزشکی

خیران به حوزه درمان ناباروری ورود کنند

نازک نارنجی / خراسان رضوی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به درمان ناباروری به عنوان یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ، گفت: جهت گیری ظرفیت خیران غفلت نشده است. ”

حسینعلی شهریاری صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز پیشرفته درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار داشت: در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ناباروری انجام شده است و این نشان می دهد که این مجموعه به خوبی کار می کند و هماهنگ. “

وی با اشاره به مسئله جمعیت و یکی از دغدغه های رئیس ، گفت: تمام تلاش مسئولان مختلف برای حل مشکل مطرح شده توسط رئیس انقلاب لازم است. به این ترتیب نباید فقط به عنوان یک شعار با موضوع برخورد شود. بنابراین باید از ظرفیت موسسات خیریه برای حل چنین مشکلاتی استفاده شود.

شهریاری اظهار داشت: شورای خیریه مشهد یکی از شوراهای فعال است که در زمینه های مختلف گام های خوبی برداشته است. به عنوان مثال ، بسیاری از بیمارستان های مشهد توسط خیریه ها ساخته شده اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت اول آقای احمدی نژاد در این زمینه اقداماتی انجام شد و مصوبه ای در دیوان عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این مصوبه پس از تصویب در مجلس ، در مدت 2 سال مورد بررسی و بررسی قرار می گیرد. بعد از تهیه قطعنامه ، به 54 ماده تبدیل شد ، اما چون این قطعنامه به 10 هزار میلیارد بودجه نیاز داشت ، اجرا نشد. اگر این طرح اکنون اجرایی شود ، به کل بودجه دولت نیاز دارد.

شهریاری خاطرنشان کرد: دولت در حال حاضر نتوانسته آن را اجرا کند. امسال دولت اقدامات جدیدی را برای اصلاح جمعیت انجام داده است و این موضوع به دلایل مختلف به بعد از انتخابات موکول شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق آمار وزارت بهداشت 20 هزار میلیارد بودجه برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود در نظر گرفته است. برخی از مردم فکر می کنند این بودجه ها بسیار زیاد است ، اما آنها همچنین باید به فکر تأمین کشور باشند. از آنجا که بیش از 50٪ خدمات ناباروری توسط جهاد دانشگاهی ارائه می شود ، انتظار داریم منابع مالی اختصاص یافته در موضوع ناباروری افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا