اقتصادی

عباسی: ۱۰ درصد بازار منطقه، تأمین اقتصاد ۶۰ میلیون نفر است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار حضور ایران در اجلاس سران اکو برای فعال کردن دیپلماسی در منطقه شد و گفت: حدود 600 میلیون نفر در سراسر کشور ما هستند و اگر 10 درصد بازار منطقه را به دست آوریم، کنترل آن را در دست داریم. 60 میلیون نفر.”

علیرضا عباسی درباره سفر آتی رئیس جمهور به ترکمنستان به نازک نارنجی گفت: ما ظرفیت منطقه ای بسیار خوبی داریم. حدود 600 میلیون نفر در کشور ما زندگی می کنند. حتی اگر 10 درصد بازار منطقه را بگیریم، بازار 60 میلیونی داریم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره ظرفیت کشاورزی کشور گفت: تامین غذای 60 میلیون نفر در منطقه غیرممکن نیست. سفارتخانه ها و وزارت امور خارجه دولت قبل رایزن بازرگانی و کشاورزی نداشتند. ما اصراری به مشاور کشاورزی نداریم زیرا مشاور بازرگانی هم می تواند این کار را انجام دهد. دولت قبل این ظرفیت را حذف کرد.

این نماینده مجمع نمایندگان استان البرز گفت: اینکه هر سال محصولی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی یا پیاز و … را دور می اندازیم به این معناست که برای بازار محصولات خود سیاستی نداریم. سیاست دولت اصلی استفاده از توانمندی های منطقه است. این مهم مدت ها پیش می توانست انجام شود، اما نشد.

عباسی با بیان اینکه نظام صادرات و واردات نیاز به اصلاح دارد، گفت: باید بدانیم که تولید را برای مصرف داخلی انجام می دهیم یا برای صادرات. برای شناخت ذائقه غذایی کشورهای منطقه و درست کردن آن باید با کشورهای منطقه مشورت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی سفر آتی رئیس جمهور را امیدوارکننده خواند و گفت: امیدوارم فعال شدن دیپلماسی منطقه ای مایه خیر و برکت برای کشور باشد و تولید و ارتقای درآمد آنها را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا