اجتماعی

نمونه سوالات آرایشگر موی زنانه فنی و حرفه ای

مو ، یکی از تاثیر گذار ترین بخش های بدن انسان است که زیبایی آن به شدت بر حس و حال چهره ، زیبایی صورت و شکل دادن به آن تاثیر گذار است.

انسان ، موجود زیبایی پسندی است که همواره در جهت زیبایی و زیبا دیده شدن در تلاش است و از هر امکاناتی برای این امر استفاده می کند.

با آنکه آرایش صورت و پوشیدن لباس های تمیز و زیبا امری ، فاکتور مهمی برای جلوه ی بهتر است اما تا زمانی که موها ، به زیبایی و ظرافت پیرایش و آرایش نشده باشند ، این جلوه و زیبایی ، تکمیل نخواهد شد.

زیبایی و جلوه ی موها ، چه در مردان و چه در زنان ، از اهمیت بالایی برخوردار است. هیچ مردی خوشش نمی آید که موهای ژولیده اش ، تیپ جدیدش را به هم بریزد ، هیچ زنی هم دلش نمی خواهد که موهای آشفته اش ، او را فردی شلخته و بی حوصله نشان دهد.بنابراین اهمیت آرایش و پیرایش صحیح موها به شدت بر استایل شخص تاثیر گذار خواهد بود.

جالب است بدانید که گاها با یک آرایش موی مناسب و حرفه ای می توان بسیاری از عیوب فرد را تا حد زیادی بهبود بخشید. برای مثال پوشاندن بخش هایی از سر که به واسطه بیماری یا وراثت دچار ریزش مو شده اند.از طرفی در صورتیکه آرایشگر از کیفیت مواد استفاده شده بر موهای مشتری خود اطمینان کافی حاصل نکند می تواند زمینه ی آسیب به موهای او را فراهم سازد.

با آن که آرایشگری موها در هر دو جنس مرد و زن ، دانش و مهارت فراوانی را می طلبد ، اما آرایشگری موها در زنان نیازمند دقت ، ظرافت و خلاقیت بیشتری است چرا که زیبایی و سلامت مو ، سهم بزرگی از زیبایی یک زن را در اختیار دارد. آرایشگران موی زنانه بایستی با شناخت جنس مو و فرم صورت و سفارش مشتری خود و تکیه بر جدید ترین نکات آرایشگری روز دنیا ، بهترین نوع آرایش مو را برای او انتخاب کند. بنابراین آموزش صحیح آرایشگرانی ماهر و زیر دست به شدت از اهمیت بالایی برخوردار است.

آرایشگران موی زنانه پس از آموزش کامل ، شرکت در آزمون و کشب گواهینامه معتبر به سرعت جذب بازار کار شده و می توانند به درآمد خوبی در این حوزه دست یابند.

برخی از مباحث آموزشی در دوره های آرایشگری موی زنانه شامل موارد زیر است :

شناخت نوع و جنس موها

شناخت انواع فرم صورت

آشنایی با انواع روش های کوتاهی (کوپ) ، بافت و شینیون

آشنایی با تکنیک های رنگ کردن موها ، مش و هایلایت ، انواع رنگ های گرم و سرد

شناخت محصولات آرایشی و بهداشتی

یکی از روش های ورود آرایشگران به عرصه ی کسب و کار از طریق اخذ صلاحیت به وسیله ی آزمون فنی و حرفه ای است که افراد مستعد و علاقه مند را طی دو آزمون کتبی و عملی مورد سنجش قرار داده و با اعطای گواهینامه ای معتبر ، زمینه اشتغال سریلتر آنان را فراهم می سازد.

داوطلبان آرایشگری موی زنانه فنی و حرفه ای ، بایستی برای کسب صلاحیت در این زمینه و دریافت گواهینامه معتبر ، اشتغال آسان تر در مراکز آموزش عالی و موسسات و یا در صورت تمایل تاسیس آرایشگاه زیبایی شخصی خود ، بایستی در آزمون کتبی این مهارت که شامل سوالات چهارگزینه ای استاندارد و در زمان و شرایط استاندارد است ، حداقل نمره ۵۰ از ۱۰۰ را کسب نموده و پس از یک الی ۳ ماه ، به آزمون عملی دعوت شده و قبولی خود را تکمیل نمایند.

همچینن داوطلبان پس از قبولی در هر دو آزمون کتبی و عملی ، واجد دریافت کارت مهارت در زمینه مورد نظر می گردند و با در دست داشتن این کارت ، به سرعت تحت پوشش بیمه های مختلفی همچون تامین اجتماعی قرار گرفته و سریعا وارد بازار کار خواهد شد.

اهمیت آمادگی آزمون آرایشگری موی زنانه فنی و حرفه ای

از آنجا که قبولی در آزمون نظری یا کتبی پیش نیاز آزمون عملی است ، داوطلبان باید اقدامات لازم را برای آمادگی کامل جهت موفقیت در آزمون نظری انجام دهند. آزمون کتبی آرایشگری موی زنانه شامل سوالات استانداردی است که میزان دشواری آنها متفاوت است و دانش فرد را در ابعاد مختلف مهارتی مورد سنجش قرار می دهد. یکی از روشهای آمادگی آزمون آرایشگری موی زنانه فنی و حرفه ای ، بررسی نمونه سوالات سالهای اخیر است که داوطلب را با دیدگاه طراحان سوال آشنا می کند.  شرکت در آزمون های آزمایشی یکی دیگر از روش های آماده سازی متقاضیان برای آزمون کتبی است که داوطلب را به طور جامع ارزیابی می کند و در پایان امتحان گزارش بسیار مفصلی از نقاط ضعف وی ارائه می دهد و او را در تقویت دانش و مهارت هایش یاری می رساند.

معرفی فن آپ

بسیاری از افراد ، آرایشگری را تنها علم مهارت و تجربه می دانند. ولی در واقع ،آرایشگری تلفیقی از دانش و مهارت است. دانش به تنهایی نمی تواند از یک فرد آرایشگری ماهر بسازد و مهارت بدون دانش نیز به تنهایی کفایت نمی کند. برای پرورش نیروی متخصص در زمینه آرایشگری موی زنانه بایستی هم دانش و هم مهارت هماهنگ و همزمان با هم تقویت شوند.

مطالعه ی نمونه سوال های آزمون فنی و حرفه ای ، گامی مهم برای یادگیری نکات تئوری است .همچنین جمع آوری نمونه سوالات ، استانداردسازی و به روزرسانی اطلاعات آزمون یک امر تخصصی است و نیاز به دقت و توجه زیادی دارد.

فن آپ ، با هدف تقویت نکات تئوری در زمینه دانش فنی و حرفه ای ، گنجینه کاملی از نمونه سوالات آزمون فنی و حرفه ای را در اختیار داوطلبان آزمون فنی و حرفه ای قرار می دهد که داوطلبان به کمک بررسی این نمونه سوالات می توانند در آزمون کتبی که اولین مرحله آزمون فنی و حرفه ای است ، نتیجه مطلوبی را کسب نمایند.

آزمون های آزمایشی آنلاین از جمله دیگر امکانات فن آپ جهت سنجش سطح دانش داوطلبان است. سوالات این آزمون بصورت کاملا استاندارد و در قالب چهار گزینه طراحی شده و درجه سختی آن دقیقا با آزمون رسمی فنی و حرفه ای هماهنگ است.

پس از اتمام آزمون ، کارنامه ی فردی شامل آنالیز دقیق پاسخ های صحیح و غلط به داوطلب ارائه می شود. این کارنامه که نشانگر سطح دانش تئوری فرد در رشته مورد نظر است می تواند داوطلب را از نقاط ضعف و قوت خود مطلع کرده و او را در کسب نمره ی مناسب در آزمون کتبی فنی و حرفه ای یاری رساند.

اطلاعات بیشتر را از نمونه سوالات آرایشگر موی زنانه فنی و حرفه ای بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا