علمی و پزشکی

پیگیری اعزام زائران ایرانی به عراق در محرم و صفر

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سفر هوایی محدود حجاج ایرانی به عراق طی ماه های محرم و صفر مطابق توافق مشروط وزارت بهداشت و مذاکرات با طرف عراقی پیگیری شد.

علیرضا رشیدیان سازگار با نازک نارنجی ، با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت طی نامه های هفتگی به سازمان حج و زیارت اعلام کرد که با اعزام هوایی زائران به مقدسات موافقت کرده است ، افزود: هفته گذشته و قبل از برگزاری مراسم در عرفه ، معاون وزیر در هنگام مهاجرت به عراق ، حج و زیارت با وزیر گردشگری عراق در مورد مفاد کلی تفاهم نامه صحبت کردند ، اما به دلیل تعطیلات رسمی 10 روزه در عراق ، مقرر شد که مذاکرات برای اعزام زائران ایرانی پس از آن از سر گرفته شود. تعطیلات

وی ادامه داد: متأسفانه وقتی اعزام زائران رسماً بسته می شود ، برخی از افراد با ویزای غیرحجاج به صورت غیرقانونی سفر می كنند و هزینه های زیادی را به زائران تحمیل می كنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در صورت امکان ادامه اعزام زائران به عتبات عالیات با رعایت اقدامات بهداشتی ، هزینه های زائران نیز کاهش می یابد.

رشیدیان ، در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد ، در مورد افراد در سفر حج تمتع و عمره مفرده صحبت کرد: “امروز حدود یک میلیون و 150 هزار نفر در انتظار حج و پنج میلیون و 800 هزار نفر در انتظار عمره هستند.” بنابراین ، در حال حاضر هیچ ثبت نام جدیدی برای حج و عمره وجود ندارد.

عربستان سعودی برای عمره پیام مثبتی به ایران می فرستد

رشیدیان با اشاره به توافق با عربستان سعودی و شرایط تعیین شده از سوی ایران برای بازگشت عمره گفت: امیدواریم بعد از حج از طرف سعودی حج عمره را راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت – که در سخنرانی ، از انتقاد از عمل عربستان سعودی در جلوگیری از حج محدود و انتقاد از ادامه حجاج ایرانی به عمره گفت. : “کشور میزبان در نظر گرفته می شود در پذیرایی از زائران ایرانی برای عمره ، انتظار می رود که این سفر نیز برقرار شود ، اما این به تصمیم مقامات کشور بستگی دارد. در هر صورت ، سازمان حج و زیارت آماده است که ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا