علمی و پزشکی

خرید، ذبح و عرضه دام زنده و گوشت های خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی، ممنوع

تأیید شده توسط شفاف، دکتر. محمدمهدی گویا ، در آستانه عید سعید قربان ، برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری های منتقل شده در میان انسان ها و حیوانات ، در مورد توصیه های بهداشتی ، گفت: به مناسبت عید قربان ، خرید حیوان زنده یا جلوگیری از گوشت ذبح شده و خارج از شبکه سازمان دامپزشکی ارائه شده است.

ذبح حیوانات در خانه ها ممنوع است

وی با تأکید بر اینکه گاو زنده باید از میادین عرضه مجاز تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری شود ، تصریح کرد: ذبح دام باید فقط در کشتارگاه های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی انجام شود و مردم نباید حیوانات را در خانه ها و مردم کشتار کنند. مکانها .

فراموش نکنید که برای کشتن حیوانات از تجهیزات محافظتی استفاده کنید

دکتر ادامه داد. گویا: “افرادی که حیوانات را ذبح می کنند باید از تجهیزات محافظتی مانند دستکش ، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و وسایل خود را پس از ذبح ضد عفونی کنند و خونریزی باید از بهداشت خارج شود.”

گوشت ذبح شده را قبل از مصرف حداقل 24 ساعت در دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری کنید

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند به هیچ وجه حیوانات با علائم بیماری و بیماری را نکشند و نخورند. گوشت حیوان ذبح شده باید حداقل 24 ساعت قبل از مصرف در دمای 4 درجه سانتیگراد سرد شود. کبد و سایر احشای بدن باید پس از 48 ساعت نگهداری در 4 درجه سانتیگراد تجزیه شوند.

در راستای روابط عمومی وزارت بهداشت ، گویا همچنین از همه نمایندگان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا با ادارات دامپزشکی استان همکاری کنند تا توصیه های بهداشتی را دنبال کرده و از بروز و شیوع بیماری های منتقل شده توسط انسان و حیوان جلوگیری کنند ، اقدامات لازم و هماهنگی

دکمه بازگشت به بالا