استان ها

معرفی۷۰ متخلف حوزه بهداشتی دامپزشکی سبزوار به مراجع قضایی

نازک نارنجی/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از معرفی پرونده ۷۰ نفر متخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی، به مراجع قضایی، در سال گذشته خبر داد.

 برات الله زیدآبادی، ۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: سلامت جامعه خط قرمز دامپزشکی است.

وی نقش جامعه در بهداشت و سلامت جامعه را حائز اهمیت دانست و افزود: جایگاه و نقش دامپزشکان در تأمین سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در ادامه خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی مستمر در تمامی مراحل پرورش، صدور پروانه تأسیس و بهره‌برداری بهداشتی، حمل دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مراکز جمع‌آوری شیر، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات خوراک دام و طیور، فروشگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی، توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی در حال انجام است.

وی با اشاره به عملکرد دامپزشکی سبزوار، گفت: طی ۱۰ هزار و ۹۲۸ بازدید صورت گرفته در حوزه‌های مختلف نظارتی- بهداشتی دامپزشکی در سال گذشته، ۱۷۹ تن فراورده‌های غیرقابل مصرف و فاسد کشف و ضبط شده و ۳ واحد متخلف نیز پلمب شد.

زیدآبادی در همین خصوص از ارجاع ۷۰ پرونده تخلف در حوزه بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی در خصوص عرضه کالا و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد به دلیل عدم استفاده از مواد اولیه با کیفیت و شرایط نگهداری نامناسب بوده است.

 وی تأکید کرد: متصدیان واحدهای صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی باید در ارائه مواد با کیفیت به شهروندان احساس مسئولیت و دقت لازم را داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه شبکه دامپزشکی این شهرستان در خصوص امنیت غذایی و سلامت جامعه هیچ گونه مسامحه ندارد، افزود: دامپزشکی در خط مقدم بهداشت و سلامت جامعه قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا