اقتصادی

بورس عقب نرفت، اما درجا زد!

سازگار با گزارش ها شفافهفته گذشته ، مانند چند ماه گذشته ، شاخص بورس نوسان داشته است ، ما از کارشناسان بازاریابی سرمایه در مورد وضعیت بازار سرمایه و عوامل موثر بر وضعیت بازار س askedال کردیم.

کارشناس بازار سرمایه کوروش آسایش وی در مورد وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته به دلیل تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه بیش از سه روز کاری برای بازار سرمایه وجود نداشت و در این سه روز فعالیت بازار همانطور که انتظار داشتیم تبادل دوشنبه و سه شنبه تقاضا افزایش یافت ، اما در روز چهارشنبه بازار با افزایش عرضه همراه بود و بسیاری از قسمتهای مثبت چند روز گذشته از روز چهارشنبه از مثبت به منفی منتقل شدند و به طور کلی بازار عرضه بسیار بالا است .Si .

این کارشناس بازار سرمایه افزود: فروش روز چهارشنبه باعث ایجاد شاخص منفی شد. اما به طور کلی ، در این هفته ، شاخص کل تقریباً 0.02 درصد رشد کرد که رقم بسیار ناچیز و ناچیزی است و می توان گفت که بورس سهام این هفته به پایان رسیده است.

بازار سهام باعث می شود که شاخص های سهام منفی باشد

آسایش ادامه داد: اما شاخص سهام نیز حدود 1.02 درصد کاهش یافت که بیشتر به دلیل افت این شاخص در روز چهارشنبه بود ، جایی که فشار فروش بسیار زیاد شد و به همین دلیل شاخص های سهام کاهش یافت.

وی افزود: اگر بخواهیم بازار را به طور كلی بررسی كنیم باید بگوییم كه بازار ترس را در درون خود می بیند و از طرف دیگر با برجام صحبت می كنیم كه آیا توافق حاصل می شود یا خیر؟ موضوع دیگر ذکر نوسانات نرخ دلار و بدبینی در خرید و فروش سهام است و به همین دلیل بازار تاکنون برای فروش برخی سهام با فشار روبرو شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: “نشان داده شده است که بسیاری از شرکتهای کوچک که مدتهاست صف فروش آنها با گزارش” A “یا بازگشت از انجمن به عنوان یک دامنه باز باز شده است ، و حتی بالاتر از آنها نیز از 15 تا 40 درصد منفی است ، و فشار فروش هنوز نمی تواند از این سهام حذف شود ، و حتی اگر یک منفی بزرگ وجود داشته باشد ، در برخی از فروشندگان قفل شده است.

آسایش ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد یکی از سیاست هایی بودیم که به نفع بازار بود و آن کاهش نرخ سود بین بانکی است و اگر این موضوع در دستور کار دولت و بانک مرکزی باشد و این نرخ می تواند بیشتر شود. “ما می توانیم آن قسمت از مبلغ را از بازگشت بازار به بازار به بانک ها ببینیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به طور کلی و با توجه به روند موجود در همین بازار ، انتظار داریم با کاهش عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی کشور در هفته آینده ، هفته خوبی را برای بازار داشته باشیم و انتظار داریم شاخص کل در محدوده قرار دارد. به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم شاخص كل را از نظر فنی بررسی كنیم انتظار داریم كه شنبه و یكشنبه بازار مثبتی داشته باشیم.

مناظره ها و انتخابات بیشترین تأثیر را در بازار دارد

مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه در مورد این سوال که چه عواملی در هفته گذشته بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار داده است؟ وی گفت: “بازار سرمایه هفته گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرد و تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که مایع وارد بازار سرمایه خواهد شد.” واقعیت این است که قیمت ها اکنون کوتاه و بسیار جذاب هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: موضوعی که در هفته های اخیر تأثیر عمده ای در وضعیت بازار داشته بحث تحولات سیاسی بوده است. هفته گذشته بحثی صورت گرفت که منعکس کننده چشم انداز کشور و انتخابات و بحث ها بود. بیشترین تأثیر در بازار هفته گذشته.

دکمه بازگشت به بالا