اقتصادی

بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ به نفس نفس افتاده است!

هرچند وعده و وعیدها حکایت از صعود بورس به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی دارد، اما حدود دو هفته است که شاخص کل بورس حتی نتوانسته از کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی عبور کند و روح بازار هم اکنون حاکم شده است. در این کانال حساب می شود !

به گزارش نازک نارنجی، کمتر از یک ماه پیش یکی از مسئولان کشور سیگنال یک میلیون و 700 هزار دستگاه را ارسال کرد. به بازار. مشخص نیست چه استانداردی اعلام شده و تحقق آن دور از انتظار است. موضوعی که روند معاملات بازار سرمایه طی یک ماه گذشته آن را تایید کرده و روزهای بورس در بهترین حالت در حال کاهش یا نوسان هستند!

هفته جاری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاخص کل بورس همچنان در کانال 1.3 میلیون واحدی قرار دارد. در واقع بازار سهام هفته را با نوسانات آغاز کرد و شاخص کل بورس از روز شنبه هفته جاری تا اواسط ساعت معاملاتی به یک میلیون و 367 هزار واحد رسید، اما روند این شاخص در ساعات اخیر کاهشی بوده است. . و در نهایت با 751 واحد کاهش به یک میلیون و 362 هزار واحد کاهش یافت. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 28 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 374 واحد رسید.

دومین روز هفته در حالی سپری شد که شاخص کل بورس از 25 هزار و 680 واحد به یک میلیون و 336 هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل فرابورس نیز در روز یکشنبه روند نزولی داشت و شاخص کل این بازار از 256 واحد به 18 هزار و 117 واحد کاهش یافت.

روز دوشنبه شاخص بورس تا اوج صعود کرد، اما این آزمون ناموفق بود و حتی اگر در ساعات اولیه معاملات بر روی یک میلیون و 336 هزار واحد قرار داشت، اما در ساعات میانی کاهش یافت و به 4180 واحد کاهش یافت و به یک میلیون رسید. و 330 هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل فرابورس نیز از 99 واحد امروز به عدد 18 هزار و 18 واحد کاهش یافت.

بازار سرمایه روز سه شنبه سرنوشتی مشابه روز دوشنبه داشت و شاخص کل بورس در یک روز سریع پشت سر گذاشت و در حالی که در میانه ساعات معاملاتی توانست یک میلیون و 338 هزار واحد اضافه کند در ساعات پایانی است. روند پایینی داشت و در نهایت با افزایش 1928 واحدی به یک میلیون و 334 هزار واحد رسید. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس 47 واحد رشد کرد و در رقم 18 هزار و 65 واحد قرار گرفت.

بازار سهام هفته را با نوسان به پایان رساند. بنابراین روز چهارشنبه شاخص کل بورس که در اواسط معاملات توانسته بود تا رقم یک میلیون و 335 هزار واحد پیش برود، در ساعات اخیر روندی نزولی داشت و نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و از 420 واحد به عدد یک میلیون و 334 کاهش یافت. واحدها ایستادند. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس از 36 واحد به رقم 18 هزار و 101 واحد رسید.

رئیس جمهور در هفته جاری با نوسانات و نزول بازار سرمایه موافقت کرد که بندهایی در لایحه حمایت از بورس در لایحه بودجه درج شود. تصمیم گرفته شده است اما این بازار همچنان با ابهاماتی مانند نتیجه مذاکرات و نرخ دلار دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا