اقتصادی

چرخش ۱۸۰ درجه ای از خوش بینی به افزایش قیمت طلا

یک نظرسنجی هفتگی توسط Kitconnews نشان داد که بازار طلا در مورد کوتاه شدن فلز گرانبها به دنبال ناتوانی طلا در شکستن بیش از 1800 دلار شک دارد

به گزارش نازک نارنجی ، تغییر اوضاع برای تحلیلگران وال استریت از اهمیت بیشتری برخوردار است. در رای گیری هفته گذشته ، همه تحلیلگران رأی دادند که قیمت طلا در آینده نزدیک افزایش یابد. اما در شکستن طلای بالای 1800 دلار ، بسیاری انتظار دارند که طلا قبل از افزایش کمی تقویت شود.

آدام دکون ، استراتژیست بازار فارکس در Forex Live به کیتکونیوز گفت: “طلا پس از بهبودی از 1675 دلار ، زیر 1800 دلار تازه شد.”

در نظرسنجی این هفته کیت کونیوز از 17 تحلیلگر وال استریت ، 17 نفر شرکت کردند که هفت نفر از آنها 41 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و نظر مساوی در مورد آنها وجود نداشت. در همان زمان ، این سه نفر سقوط 18 درصدی قیمت طلا را پیش بینی کردند.

در مجموع 850 نفر در نظرسنجی Kitconnews در مورد سرمایه گذاران کوچک آنلاین شرکت کردند که 575 نفر (68٪) به افزایش قیمت رأی دادند ، 154 (28٪) با کاهش قیمت طلا موافق بودند ، در حالی که 121 (14٪) ) رأی مثبت داد.

در معاملات روز جمعه طلا 4.20 دلار یا 0.2 درصد کاهش یافت و به 17777.80 دلار رسید. قیمت فروش در این بازار نیز در روز پنجشنبه 0.6 درصد کاهش یافته و در طول هفته 0.1 درصد کاهش یافته است.

بازار طلا سعی کرد از مرز 1800 دلار در هفته عبور کند ، با این حال ، فلز گرانبها پس از انتشار آمار اقتصادی ، جمعه بهتر از حد انتظار به سد رسید. وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت فروش خانه های جدید در ماه مارس از سال 2006 به بالاترین سطح رسیده است. پیش از این ، یک گزارش IHS Market نشان می داد که خوش بینی در بخش های خدمات و تولید به رکورد طولانی رسیده است.

به گفته برخی تحلیلگران ، این آمار می تواند فشار كمتری را بر قیمت طلا در کوتاه مدت وارد كند زیرا سرمایه گذاران به بهبودی قوی در اقتصاد ایالات متحده اشاره می كنند. با این وجود ، طلا در برابر فشارهای تورمی به عنوان یک دارایی ارزشمند سالانه باقی مانده است.

کوین گرادی ، رئیس جمهور از ققنوس. این گرید در هفته جاری از روند قیمت طلا دید خنثی دارد.

برخی از تحلیلگران تمایلی به افزایش قیمت طلا ندارند. با وجود افت قیمت ها در روز جمعه ، جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو ، گفت: “طلا همچنان در حال افزایش است. نمودارهای طلا و نقره روزانه دستاوردهای کوتاهی داشته اند ، که نشان می دهد قیمت ها همچنان ثابت و یا صعودی هستند.

آدریان دی ، رئیس شرکت مدیریت دارایی گفت: “حتی اگر انتظار می رود قیمت طلا در یک مسیر ثابت باشد ، او هنوز هم انتظار دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش یابد.”

مارک چندلر ، مدیرعامل بانوک برن جهانی فارکس ، در کیت کونیوز گفت: “مهمترین رویدادی که این هفته طلا را تحت تأثیر قرار داده است ، جلسه بانک فدرال است و اگر مقامات فدرال رزرو بر کاهش سیاست های پولی اصرار کنند ، طلا از 1800 دلار فراتر خواهد رفت.” موساکا

با این حال ، همه تحلیلگران متقاعد نشده اند که یک اونس طلا آماده است قیمت های بالاتر را کاهش دهد و از مرز 1800 دلار بالاتر رود. دارین نیوزام ، رئیس پژوهش در دارین نیوزام ، پیش بینی می کند که قیمت طلا سعی می کند در کوتاه مدت حدود 1750 دلار پشتیبانی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا