اقتصادی

چرایی ارزان نشدن سکه با وجود کاهش قیمت طلای جهانی

به گفته معاون رئیس اتحادیه جواهرات تهران ، علی رغم اینکه در بازارهای جهانی ، نرخ اونس جهانی در هفته به بیش از 100 دلار کاهش یافته است ، اما به دلیل افزایش نرخ ارز در کشور ، قیمت بازار سکه و طلا انتظار می رود رفت ، کم نشد.

در مصاحبه با نازک نارنجی ، مسعود یزدانی درباره وضعیت ارز داخلی و بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: این ایده که قیمت اونس جهانی در طول هفته در مقایسه با آغاز تغییر زیادی می کند. در هفته ، از 2035 دلار و هشت سنت تا 1931 دلار. ” و به هفت سنت رسید ، اما این کاهش حدود 104 دلار در هر اونس هیچ تغییری عجیبی در قیمت سکه و طلا ایجاد نکرد. با این وجود بسیاری از تغییرات در بازار سکه و طلا پیش بینی شده است.

نایب رئیس اتحادیه جواهرات تهران اظهار داشت: دلیل این امر علیرغم کاهش قیمت جهانی اونس ، نرخ ارز خانه با آن نیست. طی یک هفته گذشته ، نرخ ارز مانند سقوط اونس جهانی در حال افزایش است ، به این معنی که تأثیر افت قیمت های جهانی هیچ تاثیری در بازار محلی نداشته است.

به وی گفته شد ، در حال حاضر بازار سکه و طلا یک بازار آرام است و به دلیل مصرف از تقاضای کم برخوردار است و فقط حدس و گمان و مشارکت در بورس کالا دیده می شود. بازار ما باید به اندازه‌ای باشد که فروش مصنوعات متداول است ، اما در حال حاضر اینگونه نیست و میزان مصنوعات طلای فروخته شده کمترین قیمت را دارد. این گمانه زنی ها و مبادلات امکان تغییر قیمت قابل توجه در سکه ها را نمی دهد. در همین حال ، حباب 700 هزار تومانی برای هر سکه نشان می دهد که بازار خوب نیست.

یزدانی تأکید می کند: در یک بازار سالم حباب ها بی معنی هستند و اگر معاملات و قیمت ها عادی باشد ، حباب وجود ندارد و قیمت سکه ها باید برابر با وزن طلا باشد؛ زیرا سکه ، فلز فلز و طلا و بالاخره باید اختلاف قیمت 100 هزار تومانی با آن وجود داشته باشد اما شکل گیری حباب های بزرگ که بعضا به یک میلیون تومان هم می رسد ، نیست. واقع بینانه فقط به دلیل بازار

در مورد آخرین قیمت معاملات در بازار سکه و طلا ، معاون رئیس اتحادیه جواهرات تهران گفت: در حالی که در ابتدای هفته قیمت هر سکه 10 میلیون و 410 هزار تومان برای کل بهار بود ، تا پایان هفته این تعداد 10 میلیون نفر است. ” و به 750 هزار تومان رسید. سکه در کل طرح قدیمی نیز از 10 میلیون و 300 هزار تومان با کاهش 100 هزار تومان به 10 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت. در پایان هفته قیمت هر نیم سکه 5 میلیون و 350 هزار تومان ، ربع سکه 3 میلیون و 50 هزار تومان و یک سکه گرم 1 میلیون و 650 هزار تومان بود که به 10 هزار تومان ، چهارم بدون تغییر و سکه کاهش یافته است. یک گرم در مقایسه با ابتدای هفته 100 هزار تومان اضافه می کند.

این مقام اتحادیه افزود: همچنین ، هر اونس طلا با کاهش 105 هزار تومان ، چهار میلیون و 447 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با قیمت یک میلیون و 26 هزار و 500 تومان که در مقایسه با ابتدای هفته 18 گرم طلا تخمین زده می شود که یک میلیون و 28 هزار تومان تخمین زده می شود ، بسیار اندک تغییر کرده است. همانطور که گفته شد ، نرخ ثبت شده نهایی برای اونس جهانی 104 دلار ، هفت سنت پایین تر از آغاز هفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا