اقتصادی

رونمایی جدیدترین محصولات تبلت و رایانه اپل+تصاویر

اپل در اولین رویداد مجازی ویژه امسال شرکت در دفتر مرکزی خود در کوپرتینو ، کالیفرنیا ، از جدیدترین مدل های iPad Pro و iMac و سایر محصولات جدید رونمایی کرد.

به گزارش نازک نارنجی ، مجموعه های مختلف محصولات مانند iPad Pro و iMac که اپل در رویداد ویژه خود رونمایی کرده است ، قبلاً ذکر شده است تا این امکان را فراهم کند و جای تعجب ندارد.

آیپدهای جدید مانند مدل های قبلی در اندازه های 11 و 12.9 اینچی هستند و اولین محصولات آیپد هستند که با استفاده از تراشه M1 خود اپل ساخته شده اند. هر دو دستگاه از 30 آوریل با پیش فروش مدل 11 اینچی از 799 دلار و مدل 12.9 اینچی با قیمت 1099 دلار برای پیش خرید در دسترس خواهند بود.

اپل می گوید پردازنده های جدید آیپد پرو 50٪ بیشتر از نسل قبلی آیپد پرو و ​​75 برابر سریعتر از آیپد نسل اول مصرف خواهند کرد. این شرکت اعلام کرد که ظرفیت ذخیره سازی iPad Pro نیز ارتقا یافته و سرعت مدل سال گذشته را دو برابر کرده است.

آیپد پرو بزرگتر همچنین دارای یک فناوری صفحه نمایش جدید به نام Retina XDR Liquid با نسبت معکوس یک میلیون به یک است. اپل برای این صفحه از مجموعه ای از LED های کوچکتر استفاده می کند که 120 برابر کوچکتر از طراحی LED های قبلی است که در iPad Pro استفاده شده است. این شرکت اعلام کرد که هر آیپد پرو 12.9 اینچی اکنون 10 هزار مینی LED دارد ، در حالی که آیپد پرو سال گذشته فقط 72 LED داشت.

اپل همچنین سازگاری Thunderbolt را به پورت USB C در iPad Pro اضافه کرده است و به کاربران امکان می دهد با وضوح 6K به صفحه نمایش دوم iPad متصل شوند. کابل های USB سنتی هنوز هم می توانند با این رایانه لوحی کار کنند ، اما کاربران همچنان به یک کابل Thunderbolt برای انتقال داده با سرعت بالا احتیاج دارند. فناوری اتصال بی سیم 5G نیز به مدل های جدید iPad Pro اضافه شده است.

دوربین جلو جدیدترین آیپد پرو 12 مگاپیکسلی با میدان دید 128 درجه است. این دوربین از ویژگی جدیدی به نام Center Stage برخوردار است که به دوربین اجازه می دهد در حین حرکت شخص را دنبال کند.

خط تولید iPad از روند یادگیری از راه دور و دورکاری که پس از شیوع همه گیر بوجود آمده بهره مند شده است. به طور کلی فروش محصولات اپل آیپد برای سال 2020 در حدود 23،7 میلیارد دلار درآمد اپل بالغ بر 274 میلیارد دلار بود که این رقم 21.2 میلیارد دلار در سال 2019 بود. این شرکت فروش آیپد 8.4 میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول سال جاری گزارش کرده است ، در حالی که این رقم 5.9 دلار بوده است. میلیارد در سه ماهه اول سال 2020.

اپل همچنین AirTag جدید 29 دلاری را در این مراسم معرفی کرد که به شما کمک می کند تا موارد گمشده را ردیابی کنید. این ابزار به صورت بی سیم به آیفون یا سایر دستگاه ها مانند جاکلیدی و کیف متصل می شود و به شما کمک می کند تا در صورت از دست دادن به راحتی آن را پیدا کنید.

رایانه های iMac اپل که از واحد پردازنده این شرکت استفاده می کنند ، در هفت رنگ از جمله بنفش و سبز با قیمت 1299 دلار عرضه می شوند. IMac های دارای صفحه نمایش 24 اینچی 11.5 میلی متر ضخامت دارند.

در پاسخ به شکایات مصرف کنندگان در مورد کیفیت دوربین iMac در طی بیماری رو به رشد تماس ویدیویی ، اپل مدل های جدید iMac را با دوربین جلو و میکروفون با کیفیت بالاتر معرفی کرد.

این شرکت همچنین خدمات اشتراک پادکست را اعلام کرده است که با Spotify رقابت خواهد کرد. قیمت اشتراک توسط سازندگان تعیین می شود و می تواند به صورت ماهانه محاسبه شود. اپل سالانه 19.99 دلار از سازندگان محتوا برای برنامه پادکست دریافت می کند.

اپل همچنین جعبه تنظیمات Apple TV را با خروجی رنگ بهتر و تراشه پردازنده سریعتر به روز کرده است. تلویزیون 4k جدید اپل همچنین از چراغ قوه های آیفون استفاده می کند ، که به کاربران امکان می دهد تصویر پیشرفته تری از تلویزیون دریافت کنند.

به گزارش رویترز ، سهام اپل سال گذشته بیش از 95 درصد افزایش یافت ، به لطف فروش بیش از 274 میلیارد دلار در سال 2020 ، جایی که تقاضای مصرف کننده برای محصولات الکترونیکی در طی همه گیر شدن افزایش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا