بین الملل

انگلیس ۶ مقام سوریه را تحریم کرد

وزیر امور خارجه انگلیس دومینیک راب با صدور بیانیه ای اعلام کرد رژیم بشار اسد طی دهه گذشته به اتهام اصلاحات مسالمت آمیز مردم سوریه را به طرز وحشیانه ای تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این بیانیه ، مقداد فیصل ، وزیر امور خارجه سوریه ، لونا الشعبال ، مشاور رئیس جمهور و زاید صالح ، فرمانده ارتش سوریه ، از جمله کسانی هستند که در لیست تحریم های حقوق بشر در انگلیس قرار دارند. این مجازات ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن املاک آنها “برای اطمینان از اینکه به سود انگلیس نیستند”.

وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد این تحریم ها پیام واضحی به دمشق می دهد که در مورد جرایم ادعایی در آن کشور پاسخگو خواهد بود

راب گفت لندن شش مورد را به جرم جنایات علیه شهروندان سوریه محاسبه کرده است.

این تحول دو هفته قبل از برنامه اتحادیه اروپا برای برگزاری جلسه ای درباره آینده سوریه و منطقه اتفاق می افتد. پیتر استانو سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: “این کنفرانس فرصتی برای جامعه جهانی است تا حمایت خود را از مردم سوریه و تلاش های سازمان ملل ابراز کند و راه هایی برای یافتن راه حل سیاسی پیدا کند.” رئیس.

وی گفت که هدف اصلی این کنفرانس جمع آوری بودجه برای مردم سوریه و کشورهایی است که پناهندگان سوری را نیز آواره کرده اند.

اتحادیه اروپا (EU) اخیراً وزیر خارجه سوریه و چند مقام را تحریم کرده است.

دولت سوریه در محکومیت تحریم ها گفت که این اقدام منعکس کننده عدم آزادی تصمیم گیری در اروپا و پایبندی فروتنانه به سیاست های ایالات متحده است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه پیش از این گفته بود که اروپا مسئول اصلی خونریزی مردم سوریه و رنج آنها به دلیل تحریم های سختی است که زندگی مردم سوریه را تحت تأثیر قرار داده است.

این منبع گزارش داد که تحریم های اروپا نشان دهنده عدم صحت مواضع و اظهارات مقامات آنها در مورد کاهش تحریم ها ، از جمله در زمینه کمک های بشردوستانه برای مبارزه با ویروس کرونا است ، و ریا و تزویر آنها را آشکار می کند ، که بخشی جدایی ناپذیر از سیاست های اروپا است ساخت و ساز. سوریه این تحریم ها را نقض آشکارترین مقررات حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنایات علیه بشریت خوانده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا