علمی و پزشکی

۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

به گزارش اسکای نیوز ، زمستان 2019-2020 بدترین زمان ابتلا به آنفولانزا در یک دهه اخیر است. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ، از 19 تا 26 میلیون نفری که از ماه اکتبر به آنفولانزا آلوده شده اند ، حدود 10 تا 25 هزار نفر فوت کرده اند.

این گزارش پنج نوع آنفولانزا را شناسایی می کند که خطرناک تر از “تاج” در تاریخ است.

1- آنفولانزای اسپانیایی

بین سالهای 1918 و 1919 ، جهان شاهد اپیدمی معروف به “آنفلوانزای اسپانیایی” ، بدترین اپیدمی ثبت شده در تاریخ ناشی از ویروس H1N1 بود. طبق مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده ، میزان شیوع این بیماری همه گیر 500 میلیون نفر برآورد شده است ، به این معنی که یک سوم جمعیت جهان به ویروس کشنده آلوده شده اند و بین 50 تا 100 میلیون نفر بر اثر آن فوت کرده اند.

تنها ایالات متحده 675،000 مرگ را ثبت کرده است. در جنگ جهانی اول ممکن است این اپیدمی به مناطق دور افتاده و ارتش های تحت تأثیر آن سرایت کرده باشد. علاوه بر این ، در آن ساعت هیچ واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس وجود نداشت و آنها فقط باید دستان خود را بشویند و جلسه عمومی را مسدود کنند.

2- آنفولانزا در روسیه

در سال 1889 ، آنفلوانزای روسی به خصوص در شهر سن پترزبورگ به این کشور شیوع یافت. پترزبورگ ، اما به سرعت در سراسر اروپا و سراسر جهان گسترش یافت. این اپیدمی یکی از اولین مواردی بود که در آن زمان به یکی از موضوعات مطبوعاتی تبدیل شد و روزنامه ها در مورد شیوع محلی این بیماری و بحث در مورد وضعیت سایر کشورهای دور صحبت کردند.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا از نظر تاریخی برای کرونا بد است

3- آنفولانزای آسیایی

ویروس آنفولانزای H2N2 اولین بار در سنگاپور در فوریه 1957 ظاهر شد و به عنوان آنفولانزای آسیایی شناخته می شد. از آن زمان به بعد در سراسر چین گسترش یافته است و تخمین می زند 1.1 میلیون مرگ در سراسر جهان از جمله حدود 116000 مورد مرگ در ایالات متحده باشد.

این ویروس در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار شایع است ، اگرچه این یک اپیدمی کشنده بود که باعث کشته شدن بسیاری شد ، اما تا سال 1958 که واکسن ساخته شد ، ادامه داشت.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا از نظر تاریخی برای کرونا مضر است

4- آنفولانزا در هنگ کنگ

در سال 1968 ، ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف بود و تا دهه 1970 ادامه داشت. اعتقاد بر این است که ویروس تکامل یافته و به نوعی آنفلوانزا ثبت شد که در سال 1957 با تغییر ناگهانی ویروس های سطحی ثبت شد.

از آنجا که افراد نمی توانند از این ویروس ها اجتناب کنند ، این عامل باعث گسترش سریع اپیدمی می شود. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری همه جان داده اند ، از جمله 100000 نفر در ایالات متحده.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا از نظر تاریخی برای کرونا مضر است

ویروس H1N1 (آنفلوانزای مرغی)

در سال 2009 ، یک بیماری ویروسی جدید به نام H1N1 در ایالات متحده ظاهر شد و از زمان ابتلا به آنفلوانزای مرغی شناسایی شد و بیش از 500000 نفر در سراسر جهان به سرعت به آن مبتلا شدند. از آنجا که ویروس متفاوتی با انواع دیگر ویروس های H1N1 است ، تا زمانی که به اوج بیماری نرسد ، هیچ واکسن درمانی توصیه نمی شود.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا از نظر تاریخی برای کرونا مضر است

دکمه بازگشت به بالا