علمی و پزشکی

آنفلوآنزا از کِی شروع می شود؟

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفت: “خوشبختانه ، ورود جدی وجود ندارد ، که انتظار می رود.”

در مصاحبه ای با نازک نارنجی ، دکتر چشمان مردانی وی در مورد فصل آنفلوآنزا در پاییز گفت: “به طور کلی ، ما اغلب در آغاز فصل سرد سال شاهد حرکات آنفولانزا هستیم و ممکن است اتفاق بیفتد. یا ماهیت ویروس به دلیل کلاس ویروس آنفلوانزا که باعث جهش می شود ، می تواند باعث خنثی کردن ویروس در افرادی که آنتی بادی ندارند یا برای ابتلا به آنفولانزا واکسینه نشده اند ، ایجاد یک اپیدمی. معمولاً در فصل سرد سال اتفاق می افتد و هر چهار تا 10 سال یک بار اتفاق می افتد. افراد در معرض خطر در صورت واکسیناسیون کمتر حساس هستند.

وی با بیان اینکه هجوم موارد آنفلوانزا معمولاً در ماه های اکتبر و نوامبر آغاز می شود و ممکن است تا آوریل ادامه داشته باشد ، افزود: لازم به ذکر است که سال گذشته در نوامبر ، ژانویه و فوریه همه گیر آنفلوانزا داشتیم و حتی مرگ ، اما از آنجا که انتقال آنفولانزا به اندازه بیماری Covid-19 شدید نیست ، ممکن است وضعیت آنفلوانزا به شدت ویروس کرونا نباشد.

وی گفت: “هر سوشی که آنها در واکسن استفاده می کنند هر ساله متفاوت است.” به همین دلیل است که هر ساله واکسن آنفولانزا باید تغییر کند. واکسن آنفولانزا عمدتا برای افراد بالای 65 سال ، کودکان بین شش تا شش ماه ، دیابتی ها ، بیماران با بیماری های ناتوان کننده ، افراد مبتلا به HIV ، زنان باردار و کودکان توصیه می شود. فرد مبتلا به بیماری های قلبی ، ریوی و کلیوی. در تزریق

وی افزود: یکی از پیش بینی های امسال این است که برخلاف سال های گذشته ، به دلیل مسائلی مانند استفاده از ماسک ، مسافت جسمی ، شستن دست و غیره ، همه گیر آنفولانزا داریم. با این حال ، نشان می دهد که رفتار سلامتی انسان موجی از امید را ایجاد کرده است. ” موارد کمتری از آنفلوانزا ایجاد می کند.

“همزمان ، در کشورهای نیمکره جنوبی با هوای سرد ، مواردی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب و آنفلوانزا ، عمدتا نوع A وجود دارد ، اما خوشبختانه شیوع شدید وجود ندارد ، که انتظار می رود. “

وی در مورد زمان تشخیص نوع آنفلوانزا که ممکن است در سال جاری در کشور رخ دهد ، گفت: در صورت بروز موارد جدید بیماری و ارسال آن به آزمایشگاه ارجاع ، نوع ویروس آنفلوانزا مشخص می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا