بین الملل

مقام آمریکایی از طرح ترور بشار اسد از سوی ترامپ پرده برداشت

کی تی مک فارلند ، معاون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ، در سخنرانی در مستند جدید بی بی سی “ترامپ برای مبارزه با جهان” صحبت کرد که رئیس جمهور سابق می خواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه را ترور کند. بود.

طبق روزنامه انگلیسی ایندیپندنت ، وی توضیح داد که تنها چند هفته پس از روی کار آمدن ترامپ در سال 2017 به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده ، پس از دیدن تصاویر حمله شیمیایی با گاز سارین در سوریه ، گفت “او (اسد) باید برکنار شود”. “آن را بگیرید.”

مک فارلند درباره تلاش های خود برای دور نگه داشتن ترامپ از توطئه برای ترور رئیس جمهور سوریه گفت: “می بینید ، آقای رئیس جمهور ، شما نمی توانید چنین کاری کنید.” “چرا؟” او گفت. و من گفتم: “خوب ، زیرا این یک جنگ است.”

مک فارلند چند ماه پس از حادثه اخراج شد و در حال حاضر به عنوان مفسر فاکس نیوز کار می کند.

در اواخر آوریل 1996 ، در حمله شیمیایی در شهر خان شیخون در استان ادلب 80 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند. ارتش دولت سوریه حمله را مقصر دانست اما مقامات سوری با قاطعیت این ادعا را رد كردند و گفتند این كار شبه نظامیان و حامیان آنها است.

مستند جدید بی بی سی که گفته می شود هفته آینده منتشر می شود ، جزئیات نحوه تصمیم گیری در سیاست خارجی را بیان می کند.

اوایل سپتامبر سال 2020 ، ترامپ در یک سخنرانی گفت که قصد دارد در سال 2017 دستور ترور رئیس جمهور سوریه را صادر کند ، اما وزیر دفاع پیشین جیمز متیس با این پیشنهاد مخالف ، به نفع فوربس بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا