اقتصادی

صعود نیرومند دلار در معاملات جهانی

دلار در برابر بیشتر ارزهای اصلی افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، دلار به طور متوسط ​​حدود 7 درصد در مقایسه با سبد ارزهای اصلی جهان از دست داد ، اما با بهبود چشم انداز اقتصاد ایالات متحده و آمدن تیم مدیریتی جدید ، انتظار می رود روزهای بهتری داشته باشد. وزارت خزانه داری نیز در برابر دلار ضعیف است. احتمالاً فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد نگه می دارد ، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نرخ بهره در انگلیس می تواند به سطح منفی برسد. بانک انگلیس رشد منفی 4٪ در سه ماهه اول سال جاری را تخمین زده و روند بهبودی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

ماریو دراگی – رئیس سابق بانک مرکزی اروپا ممکن است نخست وزیر جدید ایتالیا باشد. انتصاب فردی با سابقه بانکی در کشوری که یکی از بدترین بحران های بدهی در قاره سبز را دارد ، تا حدی می تواند کارآفرینان بیشتری را در مورد آینده سومین اقتصاد در منطقه یورو تضمین کند. دراگی نقشی اساسی در بحران مالی 2012 و 2013 در اروپا بازی کرد ، این بحران از کشورهای غربی مانند اسپانیا و پرتغال آغاز شد و سپس در سراسر اروپا گسترش یافت ، و وی را به شخصیتی قدرتمند در مدیریت بحران بدهی تبدیل کرد ، این نیز بدترین مشکل در اقتصاد ایتالیا. یاد آوردن.

انگلیس به مرکز اصلی جهش جهانی تاج تبدیل شده و گونه های جدید مقاومت بیشتری نسبت به گونه های قبلی دارند. تعداد روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید در بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان زیاد است و کشورهای اروپایی باید دوباره منتظر رشد اقتصادی کندتر و دوره های طولانی تر برای بازگشت به شرایط عادی باشند. هنوز بیماری همه گیر وجود ندارد. برخی از مقامات بهداشتی اروپا هشدار می دهند که هدف فعلی واکسیناسیون برای 70 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

دفتر کنترل بودجه در تحلیل وضعیت اقتصادی کشور پیش بینی کرده است که بزرگترین اقتصاد جهان در سال جاری 4.6 درصد رشد خواهد کرد که حتی اگر 2 درصد کمتر از حد تخمین زده شده باشد ، می تواند بالاتر باشد که 8.1 درصد بیشتر از سال گذشته است . از طرف دیگر ، وضعیت اقتصادی در اروپا ناامید کننده باقی مانده و در پایان دسامبر سال 2020 ، نرخ بیکاری در منطقه یورو با افزایش 0.1 درصدی نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به 7.5 درصد رسید ، اما این میزان سطح اتحادیه اروپا در 8.4 باقی مانده است. ماه گذشته این بالاترین نرخ بیکاری در منطقه یورو طی سه ماه گذشته است.

وزیر ارتباطات و کشور ژاپن اعلام کرده است که نرخ بیکاری این کشور در پایان دسامبر به 2.9 درصد رسیده است که نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است. این کمترین نرخ بیکاری در این کشور از ژوئیه سال 2020 است. با توجه به عوامل فصلی ، تعداد بیکاران در ژاپن در حال حاضر 2.4 میلیون نفر برآورد شده است که 6000 نفر بیشتر از تعداد بیکاران ثبت شده در همان زمان در سال 2019 است.

وضعیت اقتصادی در کشورهای اروپایی هنوز از حد مطلوب فاصله دارد و رشد اقتصادی اکثر آنها در محدوده صفر درصد یا منفی است. اقتصاد آلمان در سال 2020 با رشد منفی 5 درصدی به پایان رسید که اگرچه بسیار بهتر از سال 2009 با رشد منفی 5.7 درصدی بود ، اما یکی از بدترین دستاوردهای اقتصاد آلمان در تاریخ معاصر بود. پیتر آلتمایر ، وزیر اقتصاد آلمان ، گفت که خواندن وضعیت فعلی دشوار است و انتظار نداریم که اقتصاد آلمان قبل از سال 2022 به شرایط قبل برگردد. در سه ماهه چهارم سال گذشته ، رشد اقتصادی آلمان تنها 0.1 درصد بود.

مرکز آمار فرانسه گزارش داده است که در سه ماهه چهارم سال 2020 ، متوسط ​​رشد اقتصادی این کشور 1.3 درصد منفی ، 0.2 درصد پایین تر از نرخ برآورد شده قبلی و 19.8 درصد پایین تر از رشد اقتصادی ثبت شده اندازه گیری شده است. در سه ماهه آخر به طور سالانه ، متوسط ​​رشد اقتصادی فرانسه در دوازده ماه منتهی به دسامبر منفی بوده و 8.3 درصد بوده است.

بر خلاف برخی از انتظارات ، چین و ایالات متحده حداقل در ابتدای مسیر در سطح بایدن روابط سطح پایینی را تجربه نکردند و اختلافات بین دو طرف همچنان ادامه داشت. چوی تیانكای – سفیر چین در ایالات متحده ، در اولین اظهار نظر مقامات ارشد چین در مورد روابط آمریكا ، گفت: چین همیشه به دنبال روابط صلح آمیز با ایالات متحده است و واشنگتن نباید از خط قرمز عبور كند. تیانكایی با بیان اینکه ایالات متحده با روابط چین مخالف است ، افزود كه این تفاهم است كه برخی از مقامات آمریكایی چین را رقیب استراتژیك می دانند.

بخصوص اکنون که تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در دنیا بیش از 100 میلیون نفر است ، کارآفرینان به ویژه در روزهای آینده هوشیار هستند. در اروپا ، دولت آلمان پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی در سال جاری به 3٪ کاهش داده است ، بسیار کمتر از پیش بینی قبلی 4.4٪. آلمان طی روزهای اخیر افزایش بی سابقه ای در تعداد پزشکی قانونی و قربانیان داشته است و دولت مجبور شده است برخی محدودیت ها را برای کاهش سرعت انتشار ویروس اعمال کند.

تاکنون بیش از 105،240،298 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 2،286،614 نفر فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات مربوط به ایالات متحده با 463،529 نفر ، برزیل با 227،883 نفر ، مکزیک با 161،240 نفر ، هند با 154،841 نفر و انگلیس با 110،250 نفر است.

تسریع شیوع کرونا رکوردهای جدیدی از مرگ روزانه ناشی از ویروس کرونا را به ویژه در 20 ژانویه با 17374 فوت در روز ثبت می کند ، رکورد قبلی در 29 دسامبر. با رکورد 14117 فوت شکسته شد.

کیت جوکیس ، صرافی استراتژیست خارجی در بانک عمومی سوسیس ، گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است و به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه روی سیاست پولی رخ داد واکنش نشان دادند و در شرایط فعلی دلار تحت فشار زیادی است. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با کاهش 91.547 به 0.53 درصد بالاتر از دیروز رسید. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1110 دلار اعلام شده است (مبالغ با توجه به ساعات پایانی بازار ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند با 0.12 درصد افزایش به 1366 دلار معامله شد. یورو پس از انتقال به کانال 1.19 با افت 0.51 درصدی به 1.196 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.41 درصد افزایش به 105 هزار و 473 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا 1316 دلار معامله می شود. نرخ دلار در چین معادل 6.472 یوان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا