اقتصادی

طلای جهانی دلار را جا گذاشت

قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت زیرا ضعیف‌تر شدن دلار، شمش‌های دلاری را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد، اگرچه معاملات پس از تعطیلات آخر هفته طولانی در کریسمس ضعیف بود.

به گزارش نازک نارنجی، قیمت هر اونس طلا در ساعت 10:45 به وقت شرق با 8.5 درصد افزایش به 1807 دلار رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با 0.47 درصد افزایش به 1808 دلار رسید.

شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافت. کریستوفر وانگ، استراتژیست ارز در OCBC، گفت که با افزایش احساسات ریسک در بحبوحه قوانین قرنطینه چین که به قیمت طلا کمک کرد، دلار کاهش یافت.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد در گامی بزرگ به سمت کاهش محدودیت‌ها در مرزهایش که عمدتاً از سال 2020 اعمال شده‌اند، چین، مصرف‌کننده اصلی طلا، از هشتم ژانویه الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف خواهد کرد.

طلا از زمانی که در اواخر سپتامبر به پایین ترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید، نزدیک به 200 دلار افزایش یافت زیرا انتظارات برای افزایش آهسته نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده باعث کاهش جذابیت دلار شد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا در سال آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد. طلا در بیشتر سال 2022 در بحبوحه تشدید سیاست های پولی تهاجمی، افزایش بازدهی واقعی و تقویت دلار ضعیف تر است. اگر فدرال رزرو عقب نشینی کند، بهبود پایدار قیمت طلا امکان پذیر است.

داده های روز جمعه نشان داد که هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر به سختی افزایش یافت، در حالی که تورم بیشتر کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت هر اونس نقره با 0.9 درصد افزایش به 23.92 دلار، پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 1025 دلار و 36 سنت رسید و پالادیوم در 1764 دلار ثابت ماند.

بر اساس گزارش رویترز، سود شرکت‌های صنعتی چین در دوره ژانویه تا نوامبر کاهش بیشتری پیدا کرد، زمانی که محدودیت‌های شدید مربوط به کووید-19 باعث اختلال در عملیات کارخانه و زنجیره تامین شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا