اقتصادی

بررسی و تحلیل بودجه سال ٩٩ در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی و تحلیل بودجه سال 1399 با حضور رئیس دیوان محاسبات در این جلسه کمیسیون خبر داد.

علی خضریان در گفت وگو با نازک نارنجی ، با اشاره به عصر امروز (یکشنبه ، 28 ژانویه) ماده 90 کمیسیون مجلس گفت: این جلسه کمیسیون برای بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت بودجه در سال 1399 و همچنین ساخت سازمان برنامه و بودجه 99 در مورد بودجه 1400 اقتصادی ، فنی و عمرانی ساخته شده است.

وی ادامه می دهد: مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور ، سید رحمت الله اکرمی خزانه دار کشور ، علی حیدر نوری رئیس هماهنگی و هماهنگی بودجه سازمان برنامه و بودجه حاضر در این جلسه.
خزریان یادآور شد: گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد تشکیل این سازمان در بودجه سال 1399 ، گزارش خزانه داری ملی در مورد نحوه تخصیص و ایجاد حساب در سراسر کشور و کار خزانه دار و حسابدار جرائمی که اتفاق افتاده و قبلاً نیز مرتکب شده اند. دادگاه رسیدگی در مورد بودجه سال 1999 شنید.

این نماینده مجلس گفت: “س questionsالات نمایندگان در مورد گزارش ها و تعداد تخلفات شناسایی شده مطرح شد و تصمیم بر این شد كه هر سه نهاد نامه نگاری خود را برای تصمیم گیری نهایی و خلاصه سازمان برنامه و بودجه و نهادهایی را برای نظارت بر بودجه سال 1999 و بررسی کار آنها در جلسات بعدی ایجاد کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس در قسمت دوم جلسه کمیسیون اصل 90 گفت: گزارش کمیته اقتصادی ، فنی و عمرانی کمیسیون در مورد تحلیل بودجه 1400 در دستور کار قرار گرفت. دادگاه عالی انقلاب دسامبر 1997 ، که می تواند اصلی ترین استراتژی و وظیفه اجتناب ناپذیر دولت در زمینه بودجه ریزی در طی سال ها باشد ، براساس هر یک از سیاست ها و برنامه های کلی است. تصویب شده توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تغییر ساختار بودجه عمومی و کاهش اعتماد. بودجه نفت باید تصویب و اعلام شود ، اجرا و در قانون بودجه لحاظ شود. در بندهای 16 ، 17 و در 18 سیاست کلی مقاومت اقتصادی ، وظایف مربوط به نحوه بودجه بندی وجود دارد.

خضریان می گوید: در بند 16 ، صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تأکید بر تغییرات اساسی ساختاری ، استدلال در مورد اندازه دولت و حذف دستگاه های مشابه و غیر ضروری و هزینه های غیرضروری در پاراگراف 17 اصلاح سیستم درآمد دولت با افزایش سهم درآمد مالیاتی و بند ذکر شده است. 18 افزایش سالانه سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز و تفکیک اعتبارات بودجه نفت پیشنهاد شده است.

وی افزود: همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه 1400 به رئیس جمهور اشاره دارد مبنی بر اینکه 20٪ مازاد و حداکثر 38٪ سهم صندوق توسعه ملی مشمول تجارت است یک میلیون بشکه نفت در روز. بقیه می گویند بیش از 20٪ نباید گرفته شود و خریدها و تسهیلاتی که دولت از صندوق های ذخیره ارزی در سال 1999 گرفته است باید برگردانده شود ، و برداشت از صندوق ذخیره ارزی که در سال 1400 تقریباً 2 میلیارد و 300 هزار یورو تعیین شد. با بودجه انجام می شود
این نماینده مجلس همچنین گفت: با توجه به سیاست ها و دستورات کلی سیاست های کلی در خصوص بودجه 1400 ، متأسفانه در بودجه سال آینده مورد توجه قرار نگرفته و علاوه بر بسیاری از موارد دیگر مانند از این هزینه های جاری تحت پوشش قرض کالا ، این گزارش ذکر شده است.

وی افزود: پس از مطالعه گزارش و شنیدن نظرات و نظرات نمایندگان کمیسیون در حالی که کلیات این گزارش تصویب شد ، مقرر شد با توجه به اهمیت بودجه 1400 کمیته بلافاصله گزارش خاتمه یابد کمیسیون اقتصادی ، فنی و عمرانی ماده 90. ” پس از تصویب توسط کمیسیون برای قرائت دادگاه ، باید به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: “اگر گزارش تأیید نهایی شود ، به هیئت مدیره ارائه می شود و در اسرع وقت در دستور کار هیئت مدیره قرار می گیرد تا در صحن مطالعه شود. بدون نوبت
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا