اقتصادی

هشدار همتی در مورد تعیین تکلیف نشدن FATF

همتی نسبت به عدم تعیین FATF هشدار داد

رئیس کل بانک مرکزی در مورد تمدید مهلت بررسی FATF گفت: عدم تشخیص FATF می تواند مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام معاملات بانکی بین المللی باشد بدون مجازات ها. ”

به گزارش نازک نارنجی ، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود درباره تبادل نرخ روند به عنوان یک متغیر کلیدی اقتصاد کلان ، گفت: قطب نمای سیاست بانک مرکزی کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی است. در کشور. ” در این راستا ، مبادله به عنوان یک متغیر مهم اقتصاد کلان نقش مهمی دارد.

وی افزود: سیاست بانک مرکزی بر این اساس استوار است که نرخ ارز باید متناسب با شرایط اقتصاد کلان کشور از جمله میزان صادرات نفت و غیرنفتی ، تراز خارجی و جلوگیری از از دست دادن منابع ارزی. مقاومت در برابر نرخ پایین ارز ممکن است توسط کسانی که ارز خارجی دارند درک شود ، اما دلیل اصلی تحمیل شرایط خود در بازار در هر صورت ، در این زمینه ، درک انعکاس است واردکنندگان برای خرید ارز در سیستم نیما.
با تأیید رئیس کل بانک مرکزی ، بانکی که همه این عوامل را در نظر گرفته و به قدرت بازار متکی است ، نرخ ارز را کنترل کرده و منابع و ابزارهای موجود را بر اساس مجموعه اهداف سیاست مدیریت می کند.

وی در پایان گفت: به درخواست دولت و تصویب رئیس جمهوری ، مهلت بررسی پالرمو و تحقیقات CFT توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید شد. بخاطر داشته باشید که عدم اجرای FATF به تعهدات خود بدون تحریم می تواند مانع سیستم بانکی کشور در انجام معاملات بانکی بین المللی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا