بین الملل

کدام نهادهای آمریکایی هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند؟ / انگشت اتهام کاخ سفید به سوی ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، رسانه های آمریکایی شب گذشته (یکشنبه) از حمله گسترده هکری به وزارت خزانه داری و یک آژانس اطلاعاتی ایالات متحده خبر دادند. حمله ای که گفته می شود هکرها در سطح بالایی فعالیت می کنند و مرتکب کلاهبرداری نرم افزاری در برنامه Microsoft Office می شوند.

وزارت خزانه داری

امضا با هیئت خزانه داری آمریکا

سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در حالی که ایمیل های کارمندان اطلاعاتی ایالات متحده کنترل می شد ، گفت: “ما همه اقدامات لازم را برای شناسایی و حل مشکلات احتمالی در این شرایط انجام می دهیم.” در ماهها

حملات سایبری به م institutionsسسات ایالات متحده معمولاً به صورت هفتگی یا ماهانه انجام می شود ، اما حملات به آژانس های اطلاعاتی حساس مبتنی بر پروژه هستند و نشان دهنده پیشرفت های بین المللی است. به طور کلی ، به دلیل حساسیت این اقدام ، نمی توان تشخیص داد که کدام نهاد ، گروه یا دولت در حمله سایبری نقش داشته است.

ایالات متحده درصدد است ایران ، روسیه یا حتی چین را به شرکت در حملات سایبری علیه نهادهای اطلاعاتی یا سیاسی متهم کند.

حدود یک هفته پیش ، FireI ، یکی از بزرگترین و بزرگترین شرکتها در زمینه امنیت سایبری در ایالات متحده ، اعلام کرد که هدف حمله پیچیده ای است که با پشتیبانی دولت انجام شده است.

کوین ماندیا ، مدیر اجرایی شرکت ، از دولت خاصی نام نبرد ، اما گفت هکرها دستگاهی را پیدا کردند که برای اندازه گیری امنیت کاربران استفاده می شود و هدف اصلی کاربران حمله قرار است اطلاعاتی در مورد مشتریان دولتی بدست آورد.

اتهامات علیه ایران و روسیه

اگرچه شناسایی حملات سایبری انجام شده توسط هیچ نهاد ، فرد یا دولتی امکان پذیر نیست ، اما رسانه های غربی بر روی مانور خود در زمینه انتقام سایبری ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سابق نیروی قدس تمرکز دارند. در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. . در یکی از این گزارش ها ، وب سایت شبکه آلمانی دویچه وله می نویسد؛ با ترور قاسم سلیمانی ، ایران یک ضربه ویرانگر متحمل شده است که می خواهد انتقام بگیرد. هشدارها از هر طرف وجود دارد که احتمال دارد جنگ سایبری بین ایران و ایالات متحده محتمل باشد.

هکر

براساس این گزارش ، فقط یک روز پس از ترور شهید سلیمانی ، وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور بیانیه ای درباره حمله سایبری به ایران ، گفت: “ایران یک برنامه سایبری محکم دارد تا یکی شود. تهدید ایالات متحده است. “

در این بیانیه آمده است: “ایران حداقل در مدت زمان محدودی برخی زیرساخت های مهم ایالات متحده را از بین خواهد برد.”

ساعاتی پس از اعلامیه ، وب سایت یکی از اعضای ارگان آمریکایی هک شد. در صفحه این سایت ، تصویری دستکاری شده از دونالد ترامپ ، که به او سیلی زد ، دیده می شود.

گرچه گزارش توسط گروهی ایرانی مقصر این حادثه شناخته شد ، اما دویچه وله نوشت: “مشخص نیست این گروه چقدر با ایران ارتباط دارد.”


بیشتر بخوانید:

شایع ترین حملات سایبری در ایالات متحده رخ می دهد


اتهامات در غرب و ایالات متحده محدود به ایران نیست و در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده و غیره ، واشنگتن روسیه را به شرکت در انتخابات و حمایت از یک نامزد خاص متهم کرد و تا حدی ادعا کرد حمله سایبری علیه نهادهای انتخاباتی آمریکا.

در اواسط سال جاری ، شین هانتلی ، رئیس تیم تجزیه و تحلیل تهدیدات گوگل ، در توئیتر خود نوشت: “اخیراً ، یک حمله سایبری به چین در کارزار جو بایدن و یک حمله سایبری دیگر به هدف کارمندان یک گروه ایرانی “ما مبارزات انتخاباتی ترامپ را از طریق حملات فیشینگ می دانیم.

تاریخچه حملات سایبری به نهادهای آمریکایی

حملات سایبری بی شماری به نهادهای آمریکایی ، به ویژه بانک ها ، اطلاعات و حوزه سیاسی صورت گرفته است. اما سال گذشته حملات هکری مهمی صورت گرفت که به برخی از آنها اشاره شد.

در تاریخ 4 ژانویه 2017 ، وب سایت رسمی اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده در واکنش به شهادت سردار سلیمانی هک شد و به زودی کلمه “هکرهای ایرانی” بر روی سایت قرار گرفت.

وب سایت های دیگری مانند وب سایت بانک SLCB یا وب سایت رسمی فدرال رزرو ایالات متحده پس از حمله سایبری هک شدند. وب سایت رسمی اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده پس از هک شدن هویت شناسایی ایرانیان و انتشار مقالاتی درباره انتقام شدید ایران ، در دسترس نبود.

پس از هک شدن این وب سایت توسط هواداران ایرانی ، تصاویر گرافیکی دونالد ترامپ سیلی خورده دیده شد.

در ماه آگوست ، FBI ادعا کرد که یک گروه هکر وابسته به روسیه ، سازمان های اصلی دولتی ، زیرساخت ها و نیروگاه های برق را هدف قرار داده است.

طبق AFBI ، گروه هکرهای روسی از دسامبر 2018 به طور منظم کارزاری را آغاز کردند و همچنان به اهداف اصلی آمریکا تمرکز می کنند. سرورهای ایمیل ، مایکروسافت آفیس و شبکه های خصوصی مجازی مورد حمله بسیاری از افراد قرار می گیرند که به نوعی با بسیاری از سازمان های ایالات متحده ، سازمان های دولتی ، م institutionsسسات آموزشی و بنیادها در ارتباط هستند. در حالت دوم ، نیروگاه ها و دولت هدف قرار می گیرند.

بعداً وزارت دادگستری ایالات متحده دو هکر چینی را به هدف قرار دادن پروژه تحقیقاتی Covid-19 و تلاش برای سرقت اطلاعات آن متهم کرد. گفته می شود که هکرهای چینی به دلیل ضعف شبکه های رایانه ای شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ماساچوست که تحقیق ، آزمایش و درمان Quid-19 را انجام می دهد ، به آخرین آزمایش خود رسیده اند.

امنیت سایبری

در ماه آوریل ، ایالات متحده حمله سایبری به وزارت بهداشت و خدمات انسانی را اعلام کرد که ناظر بر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) است. مقامات آمریکایی می گویند هکرهای مستقر در چین مسئول حملات هستند.

در ماه مه ، FBI هشدار داد که هکرهای مورد حمایت چینی در تلاشند سرقت تحقیقات Covid-19 را از آژانس های آمریکایی بدزدند.

همچنین در ژوئیه 2017 ، آسوشیتدپرس با اشاره به Crowd Strike و FireI ، دو شرکت امنیت سایبری که فعالیت های مضر اینترنت را ردیابی می کنند ، گزارش وقوع حملات سایبری در ایالات متحده را منتشر کرد. این حمله با روش های “فیشینگ” (تلاش برای بدست آوردن محتوای شبکه با جعل یک وب سایت یا آدرس ایمیل) انجام شد و حتی ایمیل های فیشینگ به دفتر رئیس جمهور آمریکا دونالد ارسال شد ترامپ. واشنگتن ایران را مسئول این حمله می داند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا