اقتصادی

صلح پایدار نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و چند جانبه‌گرایی است

“برای زندگی در جهانی صلح آمیز ، برای تولید پایدار به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان گاز ، ما باید همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی را در نظر بگیریم و قلدری را رد کنیم و از تجارت در بازارها ، به ویژه جلوگیری کنیم بازارهای انرژی ، “او گفت. .

به گزارش نازک نارنجی ، بیژن زنگنه عصر امروز در حاشیه بیست و دومین نشست سالانه وزرای مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECIF) از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کرد: دستیابی به صلح و تولید پایدار به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز نیاز به توجه همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی دارند. و از زورگویی اجتناب کنید.

وزیر نفت تأکید کرد: “اکنون ، در سخنرانی من در نشست وزیران مجمع کشورهای صادر کننده گاز ، نقش منفی ایالات متحده در تنظیم جهانی در چهار سال گذشته ، از جمله کنوانسیون های آب و هوا ، تخریب در روابط چین ، جنگ تجاری چین به اقیانوس اطلس. ” و مهمتر اینکه ، من برجام را ترک کردم و تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی را علیه ایران ، به ویژه در بخش انرژی اعمال کردم.

به گفته وی ، ایالات متحده دسترسی ما به درآمد و نظر خود را محدود می کند و در این شرایط ، در شرایطی که تاج بازار جهانی را متوقف کند ، 400 نفر داریم مردم یک روز به دلیل ویروس کرونا. ما عصبانی هستیم و متأسفانه نمی توانیم از دارایی و درآمد خود برای بهبود زندگی مردم ، به ویژه اهداف انسانی و بهداشت انسانی استفاده کنیم.

زنگنه افزود: علی رغم همه فشارهای بین المللی ، صنعت گاز ما بهبود یافته و به رکورد ظرفیت روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و بیشتر دست یافته است ، 95٪ مردم تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند. “

آینده درخشان گاز نسبت به سایر سوخت های فسیلی است

به گفته وزارت نفت ، در این نشست ، یوری سانتورین ، دبیر GECF گفت كه گاز طبیعی آینده درخشان تری نسبت به سایر سوخت های فسیلی دارد ، با افزایش سهمی از گاز طبیعی در سبد انرژی جهان. از 23٪ فعلی تا سال 2050 به 28٪.

وی گفت: “گاز طبیعی آینده درخشان تری نسبت به سایر سوخت های فسیلی دارد. پیش بینی می شود سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهانی از 23٪ فعلی تا سال 2050 به 2050 افزایش یابد.” تا 28٪

دبیرکل GCIF ، انجمن کشورهای صادر کننده گاز ، به جایگاه خود در بازار انرژی رسیده است و سازمان های آن از جمله انجمن بین المللی انرژی (IEF) ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به تحلیل آن پرداختند. و سایر نهادهای بین المللی.

عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر نیز در این نشست صحبت کرد: “قیمت گاز در طی سال 2020 به دلیل شروع ویروس کرونابا کاهش یافت و بسیاری از فعالیت های اقتصادی تحت تأثیر ویروس قرار گرفتند.”

وی گفت: “بازگرداندن آن قبل از معرفی ویروس کرونا بسیار دشوار است و تا بهبود مجدد شیوع ویروس هنوز مسیری طولانی در پیش است.”

عطار افزود: GCIF نقش مهمی در بازار گاز طبیعی دارد و توسط سازمان های بین المللی شناخته می شود.

بیست و دومین نشست سالانه مجمع وزیران کشورهای صادر کننده گاز (GECIF) بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ، 13 نوامبر) به ریاست عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر از طریق کنفرانس ویدیویی آغاز شد. وزرای نفت و انرژی GECIF در کشورهای عضو GECIF به موضوعات فعلی مربوط به صنعت گاز و مناطق مرتبط با آن ، از جمله ژئوپلیتیک ، اقتصاد و پایداری انرژی و همچنین افزایش عضویت می پردازند. بودجه سالانه ، جایزه جدید GECIF و ششمین اجلاس GECIF در سال 2021.

در این جلسه ، علاوه بر بررسی نشریات GCIF ، گزارش کوتاه سالانه بازار گاز و چشم انداز جهانی گاز 2050 ، بولتن آماری سالانه ارائه می شود.

الجزایر ، بولیوی ، مصر ، گینه استوایی ، جمهوری اسلامی ایران ، لیبی ، نیجریه ، قطر ، روسیه ، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا 11 عضو اصلی JIC و آنگولا ، جمهوری آذربایجان ، عراق ، قزاقستان ، مالزی ، نروژ ، عمان ، امارات و پرو به عنوان ناظر عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز فعالیت می کنند.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز 46٪ تولید جهانی گاز ، 72٪ ذخایر جهانی گاز ، 55٪ انتقال گاز خط لوله و 61٪ تجارت گاز طبیعی را تشکیل می دهند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا