علمی و پزشکی

آیا انتشار ویروس کرونا در دماهای پایین‌، راحت‌تر است؟

نازک نارنجی / کرمان یک استاد میکروب شناسی و علوم زیست پزشکی می گوید: “آزمایش های آزمایشگاهی بر روی ویروس های کرونا و ویروس های مشابه نشان می دهد که آنها در سطح بالا و درجه حرارت نسبتاً مرطوب خیلی خوب روی سطح زندگی نمی کنند ،” در دانشگاه برایتون این می تواند یک محیط ایده آل برای زنده ماندن آنها برای چندین روز باشد ، در حالی که در دمای سردتر (4 درجه سانتیگراد) و رطوبت کمتر ، این ویروس ها می توانند برای یک ماه یا بیشتر زنده بمانند.

در مصاحبه ای با نازک نارنجی ، دکتر سارا پیت در مورد وضعیت ویروس پاییز و در نتیجه به این سوال پاسخ می دهد که چرا تعداد مبتلایان به Covid 19 در کشورهایی مانند ایران و حتی کشورهای اروپایی در حال افزایش است؟ وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران محدودیت ها و قرنطینه ها از ابتدای تابستان برداشته شده اند ، اما از اوایل پاییز و بازگشایی نیز شاهد روند رو به رشد ویروس کرونا هستیم ، در حالی که مدارس و دانشگاه ها نیز باز هستند. ” ما همچنین با افراد زیادی از خانواده های مختلف که به این ویروس مبتلا هستند ملاقات کرده ایم.

وی در پاسخ به این س ،ال که “آیا افت دما در فضای باز می تواند به افزایش واقعه Covid 19 کمک کند؟” وی گفت: از گذشته می دانیم كه بیشتر افراد در زمستان و پاییز دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند (البته سرماخوردگی می تواند توسط ویروس های مختلف کرونا ایجاد شود) كه دلایل بالقوه بسیاری دارد.

پیت گفت: “مردم بیشتر اوقات در خانه بیشتر وقت می گذرانند.” “در هوای سرد و مرطوب ، آنها سریعتر از قدم زدن یا دوچرخه سواری در اتوبوس در اطراف شهر سفر می کنند.” یا آنها از قطار استفاده می کنند ، بنابراین گزینه های ما در این زمان همه در مناطق شلوغ ، خطرناک و بسته است ، بنابراین ما شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم که منجر به سرماخوردگی و حتی آنفولانزا می شود ، و وضعیت فعلی کوید 19 ..

یکی از اعضای م theسسه علوم پزشکی دانشگاه برایتون به سایر نظریه ها در مورد علل افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا در پاییز و زمستان اشاره می کند و می گوید: “یکی دیگر از نظریه ها در این زمینه این است که در این بار ، به دلیل کمبود نور خورشید ، بدن ویتامین D کمی دریافت و تأمین می کند ، که در این مدت سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

پیت ادامه می دهد: “با این حال ، مطالعات نشان می دهد که افزایش سالانه سرماخوردگی و آنفلوانزا ، به طور خاص ، با کاهش درجه حرارت هوا و یک محیط داخلی نسبتاً مرطوب همراه است.”

استاد میکروب شناسی و علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه برایتون می گوید ویروس های آنفلوانزا زنده هستند و در دماهای پایین و هوای سرد و خشک به راحتی منتقل و منتقل می شوند: “بنابراین دلیل خوبی برای این فکر خواهد بود. ” ممکن است چیزی برای ویروس کرونا ویروس Covid 19 و SARS-CoV-2 وجود داشته باشد زیرا از نظر اندازه و ساختار شبیه به ویروس آنفولانزا است.

وی می افزاید: “آزمایش های آزمایشگاهی بر روی ویروس های کرونا و ویروس های مشابه نشان می دهد که در دمای بالا و نسبتاً زیاد روی سطح آنها به خوبی زندگی نمی کنند ، اما دمای اتاق می تواند ایده آل باشد. برای آنها آنها می توانند روزهای زیادی زنده بمانند ، در حالی که در دمای سردتر (4 درجه سانتی گراد) و کمی رطوبت کمتر ، این ویروس ها می توانند برای یک ماه یا بیشتر زنده بمانند.

یکی از اعضای م theسسه علوم پزشکی دانشگاه برایتون ، با یادآوری اینکه گزارش های مکرر در مورد شیوع Covid 19 در میان کارگران کارخانه بسته بندی گوشت که تحت چنین شرایطی کار می کنند ، گزارش شده است (زیر دما) ، افزود: کارخانه ها تعداد کارگران نزدیک به یکدیگر زیاد است و گاهی اوقات متوجه می شویم که به دلیل سر و صدای زیاد در این کارخانه ها ، برخی از مردم با صدای بلند صحبت می کنند ، باعث آزاد شدن قطرات در دهان انسان می شود. این عوامل همچنین احتمال گسترش ویروس را افزایش می دهند ، در حالی که وجود آنها نیز ممکن است انتقال ویروس را تشویق کند.

پیت می گوید: “درسهایی که از ویروسهای کرونا در قرن بیست و یکم بوجود آمده است (مرس و SARS) داستان کمی متفاوت را روایت می کند.” “یک مطالعه نظارت اپیدمی SARS 2003 در چین ارائه شده است. این به این دلیل است که اوج عفونت در این اپیدمی در همان شرایط آب و هوایی اتفاق می افتد (زیرا بعدا ویروس ریشه کن شد ، نه. راهی برای تأیید این موضوع از طریق مطالعات پیگیری است).

وی ادامه می دهد: “اگرچه شیوع مکرر بیماری مرس کمتر مربوط به زمان است و بیشتر مربوط به زیست شناسی و زیست شناسی شتر است (شتر منبع اصلی این عفونت است) ، اما این بیماری در ماه مارس نیز در خاورمیانه وجود دارد. ” و “مه” در بهار اتفاق افتاد.

استاد میکروبیولوژی و علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه برایتون گفت: “ما می توانیم به کشورهای نیمکره جنوبی نگاه کنیم و ببینیم در کشورهای زمستان چه اتفاقی می افتد.” از 700000 مورد خاص Covid 19 و بالاترین تجربه بیماری در ماه جولای گزارش شده است ، در حالی که در نیوزیلند کنترل عفونت به خوبی کنترل شده و کمتر از 2000 مورد خاص گزارش شده است.

پیت گفت: “دو کشور از بسیاری جهات با یکدیگر اختلاف دارند و مقایسه مستقیم بسیار کم مفید است.” “اما چون هوای سرد در جولای و آگوست نمی تواند دلیل اصلی تعیین آلودگی آنها باشد.” به نظر می رسد نیوزیلند به دلیل جغرافیای آن ، کیفیت سیستم مراقبت های بهداشتی و اثربخشی واکنش بهداشت عمومی ، اهمیت و حتی انقراض ویروس کرونا را کنترل می کند و شاید زمان کافی باشد g می تواند چنین کاری انجام دهد.

“با این حال ، در ملبورن ،” یکی از اعضای موسسه علوم پزشکی دانشگاه برایتون با استناد به اطلاعات اولیه از استرالیا گفت که رطوبت کم می تواند عاملی برای افزایش آگاهی و راهنمای بهتری برای خطر افزایش دما Covid 19. شیوع بالای بیماری کووید در ژوئیه همزمان با شروع فصل سرما ، منجر به قرنطینه کامل می شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی تهیه ایده آل برای بسیاری از موارد Covid 19 به طور خاص ایده خوبی است ، به نازک نارنجی گفت: “آنچه ما به طور قطع از SARS-CoV-2 تاکنون می دانیم ویروس است.” ماه سرد موارد جدید همیشه ما را متحیر می کنند.

وی گفت: “ببینید ، ما واقعاً می دانیم كه تأثیر تغییر اقلیم در زندگی در این همه گیر و همه گیر چیست:” همچنین می دانیم كه مردم هر لحظه نزدیك تر می شوند. توسط پیت. و هوا می تواند زمان مناسبی برای ارسال ویروس باشد ، بنابراین ما همچنان اکیداً توصیه می کنیم فاصله فیزیکی بین افرادی که در یک خانه زندگی نمی کنند و در صورت امکان از آنها استفاده کنید یک ماسک داخل خانه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا