اقتصادی

دفاتر مشاوره املاک اجاره‌نامه صوری برای خانه خالی بنویسند، پلمپ می‌شوند

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات اظهار داشت: اگر متوجه شویم که مشاوران املاک و مستغلات اجاره نامه رسمی برای یک واحد مسکونی مسکونی نوشته اند ، دفتر متخلف را پلمپ خواهیم کرد. مرد و مجوز خود را لغو کرد. ”

مصطفی قلی خسروی در مصاحبه با نازک نارنجی اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه های خالی مصوب مجلس تصویب شده و لازم الاجرا است و ما به نوبه خود به سوراخهای تخلیه در پایان می دهیم. قانون “

وی افزود: بر این اساس بخشنامه ای را برای کلیه مشاوران املاک تهیه می کنیم که اگر مشخص شود که مشاور برای واحدهای خالی وارد یک اجاره رسمی شده است ، دفتر مذکور ممکن است آنلاین و پروانه مالکیت ابطال می شود. “

خسروی اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد ملی تاج ، تصویب کد رهگیری برای کلیه توافق نامه های اجاره نامه الزامی است و ما از طرفین معامله می خواهیم که این موضوع را از دفاتر حل کنند. در املاک و مستغلات ”

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات تأکید شده است: مالکان و مستاجرانی که می خواهند از وام یا سایر تسهیلات دولتی استفاده کنند باید کد را جدی بگیرند.

خسروی همچنین درباره وضعیت بازار مسکن گفت: “پس از اعلام قوه قضاییه مبنی بر ممنوعیت ارسال قیمت مسکن در سایت های اینترنتی ، شاهد آرامش بازار و معاملات بهتر شدیم.”

وی گفت: “ما مخالف فناوری نیستیم.” “در برخی کشورها سایتهایی وجود دارند که قیمت مسکن را براساس معاملات نشان می دهند.” در کشور ما ، سیستم کد ردیابی نقش مشابهی دارد. مشاوران املاک و مستغلات می توانند با مراجعه به این سامانه و براساس معامله انجام شده در هر منطقه یا محله ای که در نظر گرفته اند ، آخرین قیمت را مشاهده کنند. اگر این سیستم بر این اساس باشد ، دیگر شاهد اعلام قیمت های بی فایده از سوی برخی از مالکان نخواهیم بود که منجر به فروپاشی بازار مسکن خواهد شد.

رئیس اتحادیه معاملات املاک کشور همچنین هدف از معرفی حسین مدرس خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت ، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: ساماندهی کد رهگیری مشاوران املاک و مستغلات و ایجاد کمیسیون های مربوط به تنظیم بازار خدمات ارائه شده توسط مدرس خیابانی است. وی گفت: معلم جاده درک خوبی از مسئولیت های وزارت سکوت دارد و گفت: “با توجه به زمان تقریبا یک سال تا پایان دولت ، زمان لازم نیست که برای گزینه های مختلف هزینه کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا