علمی و پزشکی

پنج ورزش برای برای بهبود قدرت دست

اخبار آفتاب:

ما هر روز از دست خود برای کارهای مختلف استفاده می کنیم ، از ارسال پیامک تا پخت و پز ، اما چگونه دست های خود را محکم نگه داریم؟

“عصب میانه” ، که زیر تاندون زیر مچ دست جریان دارد ، باعث ایجاد احساس حرکت و حرکت می شود. اگر این عصب مهار شود ، اگر مهار شود ، دست شما کار نمی کند.

پنج تمرین برای بهبود قدرت دست

تمرین های زیادی وجود دارد که می تواند به تقویت دست و انگشتان ، افزایش نوع حرکت دست و همچنین در تسکین درد موقتی یا حتی مزمن کمک کند.

برای تقویت دست و انگشتان خود این پنج تمرین را انجام دهید:

برای تقویت مچ دست یک توپ یا توپ ضد استرس نگه دارید

یک توپ نرم که به عنوان توپ ضد استرس یا توپ تقویت کننده مچ دست شناخته می شود را در کف دستان خود نگه دارید و آن را با قوی ترین نیرویی که نمی توانید درد در دستان خود بکشید بچسبانید. توپ را به مدت سه تا پنج ثانیه در این حالت قرار دهید و سپس آن را آزاد کنید. این تمرین را با هر دست 10 تا 12 بار تکرار کنید.

این تمرین را دو تا سه بار در هفته انجام دهید و فاصله بین هر یک از این تمرینات باید حدود دو روز باشد.

این تمرین باعث افزایش استحکام دستان شما برای نگه داشتن کارها بدون توقف می شود و توانایی شما در انجام کارهایی مانند درهای باز را افزایش می دهد.

دستان خود را نرم کنید

همانطور که هر دست جدا شده و انگشت شست خود را روی انگشتان دیگر قرار می دهد. دست خود را برای یک دقیقه در این حالت نگه دارید ، سپس بازوی خود را باز کرده و انگشتان خود را تا حد امکان قرار دهید. این تمرین را سه تا پنج بار با هر دست انجام دهید. این تمرین به افزایش دامنه حرکت انگشتان کمک می کند.

دست های خود را قبل از ورزش گرم کنید

قبل از ورزش دستان خود را گرم کنید تا درد و عصبیت خود را تسکین دهید تا بتوانید سریع دست را حرکت دهید. برای این کار دستان خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید یا آنها را روی یک حوله گرم قرار دهید ، یا از پدهای گرمایش استفاده کنید.

می توانید دستان خود را با کمی روغن روغن کاری کنید ، سپس روی دستکش های لاستیکی قرار دهید ، و سپس دستان خود را در آب گرم فرو کنید تا حرارت بتواند در دستان شما نفوذ کند. این تکنیک می تواند به تسکین دستها کمک کند ، به خصوص اگر دائماً در دستان خود احساس درد و سفتی می کنید.

انگشتان خود را بلند کنید

کف دست چپ خود را مانند یک میز روی یک سطح صاف قرار دهید. با شروع از آرنج خود ، به آرامی انگشتان خود را یک بار از روی میز بلند کنید. هر انگشت را برای یک یا دو ثانیه در این حالت قرار دهید و سپس آن را روی میز قرار دهید. همین کار را با انگشتان دست راست خود انجام دهید و با هر دست هشت تا 10 بار این تمرین را تکرار کنید.

این تمرین به افزایش دامنه حرکت دست و همچنین انعطاف پذیری انگشتان کمک می کند.

مچ دست خود را فشار دهید

بسیاری از افراد ، به ویژه زنان ، هنگام انجام تمریناتی مانند یوگا یا بلند کردن اجسام سنگین یا کودکان ، از درد مچ دست رنج می برند. ورزش مچ دست می تواند به افزایش بهبودی مچ دست و کاهش درد کمک کند.

برای انجام این تمرین ، بازوی راست خود را در مقابل خود نگه دارید تا کف دست شما به سمت زمین باشد. مچ دست خود را خم کرده و انگشتان خود را به سمت سقف پنهان کنید. انگشتان دست راست خود را با دست چپ خم کرده و به آرامی مچ دست راست خود را خم کنید تا یک احساس سوزن سوزن شدن جزئی در بازو (واقع در پشت دست) احساس کنید. این موقعیت را 15 تا 30 ثانیه نگه دارید و با دست چپ خود همین کار را انجام دهید و دو تا چهار بار این تمرین را تکرار کنید.

به یاد داشته باشید اگر احساس می کنید بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دستان یا ضعف در دستان شما با تقویت تمرینات بهبود نمی یابد ، باید به پزشک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا