علمی و پزشکیعمومی

راهی برای کاهش وزن و بهبود پوستی و افزایش متابولیسم

راهی برای کاهش وزن و بهبود پوستی و افزایش متابولیسم.

اوزون تراپی و یا اوزون درمانی عبارت است از استفاده از گاز اوزون به عنوان یک درمان پزشکی برای بیماری‌های مختلف، که اغلب همراه با سایر روش‌های درمانی استفاده می‌شود.

سیستم ازن تراپی اکثر عوامل بیماری زا از جمله ویروس‌ها، مخمر، کپک و باکتری‌های مضر که علت اصلی بسیاری از بیماری‌ها، اختلالات متابولیکی و اختلالات التهابی هستند را از بین می‌برد.

ازن تراپی یک درمان طبیعی و قدرتمند است که هر کسی که از یک بیماری مزمن یا حاد رنج می‌برد باید آن را مدنظر قرار دهد. درمان با ازن می‌تواند به سرعت عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد، به سم زدایی بدن کمک کرده و عوامل بیماری زای مضر را از بین ببرد.

و علاوه بر اینکه به  رژیم لاغری  کمک می‌کند، متابولیسم را به طور طبیعی تقویت می‌کند، پوست را با تجزیه سلولیت، سوزاندن چربی و قند اضافی سفت و محکم می‌کند، اسیدیته را در بدن خنثی می‌کند، به افزایش سطح انرژی کمک می‌کند، از  کم کاری تیروئید جلوگیری می‌کند و چند جلسه می‌تواند به رفع استرس، اضطراب و مه مغز کمک کند.

اوزون تراپی با تجزیه چربی بدن به کاهش وزن بدن کمک می‌کند. چربی بدن ما در واقع ترکیبی از هیدروژن، کربن و مولکول‌های اکسیژن است.

از همه مهمتر، اوزون چربی را به مولکول‌های کربن، هیدروژن و اکسیژن تجزیه می‌کند که بدن از طریق کلیه (ادرار) و عرق همراه با سایر سموم موجود در بدن دفع می‌کند.

پوست شما بزرگترین عضوی است که مسئول دفع مواد زائد است و وقتی سموم از طریق عرق دفع می‌شوند، از صرف کردن انرژی کبد و کلیه‌ها در برابر کارهای زیاد صرفه جویی می‌شود.

هنگامی که، اوزون (O3) از طریق پوست به بدن وارد می‌شود (سونای بخار اوزون)، به اکسیژن پایدار(O2) و اکسیژن ناپایدار (o-) تقسیم می‌شود که در واقع می‌توان گفت اکسیژن به همراه یک الکترون اضافی در بدن موجود است.

که در این حالت ممکن است اوزون ابتدا با آب ترکیب شده و پراکسید هیدروژن (H2O2) تشکیل می‌شود و سپس (H2O) به علاوه اکسیژن (o-) تقسیم می‌شود که همان رادیکال آزاد و شکل ناپایدار اکسیژن است. این ماده یعنی اکسیژن ناپایدار عوامل بیماری زا (میکروب ها) را از بین می‌برد و مواد شیمیایی و سموم سمی را تمیز و خنثی می‌کند و در نهایت بدن را سم زدایی می‌کند.

اوزون تراپی برای سلامتی و نشاط بیشتر اکسیژن را به بافت‌ها می‌آورد و به عنوان مسکن درد کمک می‌کند. ترکیبی از بخار و اوزون یک روش طبیعی و موثر برای تقویت احساس شادابی و آرامش است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لاغری بین ۱ تا ۲ جلسه در ماه است. استفاده ازن برای از دست دادن وزن به موارد مختلفی بستگی دارد که باید وزن، چربی موضعی و گاهی سلولیت شخص را در نظر گرفت.

اگر به دنبال لاغری هستید تأکید بر این نکته که این روش به کاهش حجم بدن کمک می‌کند بسیار مهم است، اما اهمیت ورزش منظم، وعده‌های غذایی متعادل و نوشیدن مقدار زیادی آب را فراموش نکنید

ورزش نقش مهمی در کمک به بیماران چاقی برای دستیابی به موفقیت بلند مدت در اهداف خود برای کاهش وزن، داشتن یک سبک زندگی سالم و حفظ وزن مورد نظر خود پس از دستیابی دارد. توصیه می شود که با جراح چاقی خود و یک متخصص تناسب اندام برای ایجاد برنامه ای که نیازهای منحصر به فرد شما از جمله ترجیحات شخصی، توانایی و اهداف شما برای کاهش وزن و یک سبک زندگی فعال سالم را برطرف می کند، مشورت کنید و با وی به صورت مداوم در ارتباط باشید.

البته نمی توان از فواید قابل توجه ورزش پس از لاغری نیز چشم پوشی کرد. اولویت فایده تمرینات مداوم ورزشی بعد از عمل لاغری مربوط است به کاهش وزن قابل توجه تر. بیماران جراحی چاقی که ورزش می کنند، ۴.۲ درصد بیشتر از افرادی که ورزش نمی کردند، از دست دادن (BMI) را تجربه می کنند. ورزش بعد از جراحی کاهش وزن بسیار مهم است. هنگامی که وزن به سرعت کاهش می یابد، شامل از دست دادن عضله و کاهش چربی می شود. بدون عضله اضافه، متابولیسم شما ممکن است کند شود و کاهش وزن اضافی را دشوارتر کند.

ورزش به شما کمک می کند تا عضله را حفظ کرده و حتی بسازید، که چربی بیشتری می سوزاند، حتی در هنگام خواب. قطعا این سالم ترین راه برای کاهش وزن است. دومین فایده ورزش نه تنها جسمی بوده بلکه روحی نیز است. زیرا انجام فعالیت بدنی منظم باعث می شود تا بعد از جراحی کاهش وزن احساس بهتری داشته باشید. ورزش به شما انرژی می دهد و به شما کمک می کند احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید. اگر ورزش همیشه احساس خستگی را در شما ایجاد می کند، ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد. با این حال، وارد شدن به یک برنامه ورزشی منظم حرکت بدن آسان تر خواهد شد.

ورزش منظم می تواند استخوان ها و قلب شما را تقویت کند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و سطح قند خون شما را تنظیم کند. حتی تمرینات سبکی مانند پیاده روی، می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد و به شما کمک کند احساس نشاط کنید. بسیاری از بیماران چاقی می گویند که می خواهند بعد از کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. ورزش کردن بعد از جراحی می تواند به شما در رسیدن به این اهداف با انرژی سوزاندن کمک کند. سومین فایده تمرینات ورزشی که به صورت ترکیبی عمل می کند و هم بر ذهن و هم بر روح اثر می گذارد این است که ورزش در مغز شما اندورفین تولید می کند که می تواند به شما در مبارزه با اضطراب و افسردگی کمک کند.

پس از جراحی چاقی، ممکن است متوجه شوید که با احساسات جدیدی که برایتان نا آشنا هستند باید کنار بیایید. ممکن است توجه بیشتری از سوی دیگران به شما جلب شود که می تواند طاقت فرسا باشد. برخی ممکن است شما را به خاطر انتخاب “راه آسان” تحقیر کنند، حتی اگر جراحی چاقی چیزی غیر از این باشد. اما ورزش همچنین می تواند سلامت روانی شما را تقویت کند. ورزش بعد از جراحی کاهش وزن می تواند به تهدید سه گانه بیماری روانی کمک کند: اضطراب، استرس و افسردگی. ورزش مفید است زیرا جریان خون را به مغز افزایش می دهد. هر چه بیشتر بدن خود را حرکت دهید، حرکت رو به پایین ذهن خود را بیشتر به اضطراب و افسردگی می شکنید.

ورزش همچنین می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و ضریب هوشی شما را افزایش دهد و همچنین از کاهش سلامتی ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. از جمله دیگر مزایای یک برنامه ورزشی بعد از انجام عمل جراحی لاغری می توان به مواردی همچون: افزایش متابولیسم، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس، کمک به حفظ قدرت، استقامت و توان عضلانی، ارتقای ثبات مفصل، استحکام و یکپارچگی استخوان، کمک به توانایی برای انجام فعالیت های روزمره زندگی، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست ، بالا بردن خلق و خوی ، کاهش استرس و اضطراب، بهبود سلامت کلی، رفاه و دیدگاه ذهنی دست یافت

 

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.
دکمه بازگشت به بالا