اقتصادی

خاموشی را جدی بگیریم – نازک نارنجی

امروز 14 استان و سه کلان شهر در منطقه سرخ و پنج منطقه و دو کلان شهر در منطقه زرد در نقشه مصرف برق موجود است که نجات تنها راه مقابله با خاموشی ها است. .

به گزارش نازک نارنجی ، در حال حاضر 14 استان در خراسان رضوی ، سمنان ، یزد ، فارس ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد ، مارکازی ، همدان ، قزوین ، کرمانشاه ، زنجان ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کلانشهرها وجود دارد. در مشهد ، شیراز منطقه قرمز در نقشه قدرت قرار دارد.

همچنین طبق آخرین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، در ساعت 21:43 ، میزان مصرف برق شبانه به 58 هزار و 183 مگاوات رسید ، در حالی که سال گذشته ، امروز و 54.270 مگاوات ، مصرف برق و افزایش یافته است. این منجر به افزایش 3،913 مگاوات شد.

روند مصرف 58:45 دیروز به 58140 مگاوات رسید ، در حالی که سال گذشته 55،074 مگاوات در مدت مشابه سال گذشته مصرف شده است.

در همین زمان ، میزان مصرف برق در بخش صنعت کاهش یافته و در ساعت 21:43 به 4065 مگاوات رسیده است ، در حالی که شب قبل ، مصرف در این بخش به بیش از 5000 مگاوات رسیده است.

شب گذشته ذخایر نیروگاه به 978 مگاوات و دیروز به 571 مگاوات رسیده است. در همین زمان ، میزان برق تولید شده از منبع تجدید پذیر 5050 مگاوات است.

این اقدام برای افزایش مصرف برق به عنوان سازمان هواشناسی برای امروز ، دوشنبه دمای 38.03 درجه را پیش بینی می کند که حتی در برخی مناطق کشور به ویژه در مناطق جنوبی می توان درجه حرارت تا بیش از 50 درجه را مشاهده کرد .

ضمنا لازم است مشترکان مناطق فوق الذکر با کاهش مصرف برق تنها 10٪ به وضعیت سبز مصرف خود برگردند و امکان برای همه افراد بویژه شهروندانی که برای بهره مندی از برق ، در مناطق جنوبی زندگی می کنند. یک دستگاه خنک کننده به طور مداوم مفید ارائه دهید.

برای این منظور ، رعایت نکات ساده مدیریت مصرف مانند تنظیم کولرهای گازی در دمای 24 درجه و استفاده از کولرهای آبی در ساعات گرم خورشید ، که می تواند بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد ، می تواند تأثیر چشمگیری در درگیر شدن قرمز در مناطق سبز داشته و از برق قوی برخوردار باشد. بودن.

همچنین نقشه برق اکنون تا ساعت 12 ظهر نشان می دهد که استان های خراسان جنوبی ، هرمزگان ، مناطق شمالی کرمان لارستان و البرز ، کلانشهرهای تهران و اهواز در منطقه زرد قرار دارند.

شرکای ساکن در این مناطق نیز ممکن است با کاهش مصرف برق آنها تنها 5٪ تأثیر فوری در بازگشت به وضعیت سبز داشته باشند. استفاده نکردن از وسایل پر مصرف مانند ماشین لباسشویی و شستشوی ظروف ، اتو کردن و شستشوی خلاء با عجله یکی از راه های رفع مصرف برق است.

چگونه مصرف برق را کاهش دهیم؟

روش های بسیاری برای مدیریت مصرف برق وجود دارد. به عنوان مثال ، در صورت استفاده از کولرهای گازی به جای تنظیم دمای کولر به 18 درجه (دمای راحتی) ، درجه حرارت را به 24 درجه (درجه حرارت راحتی) تنظیم می کنید ، بیش از 4000 مگاوات مصرف برق حداقل در ساعات اوج. با توجه به سرمایه گذاری 700 میلیون یورویی لازم برای ساخت هر 1000 وات در نیروگاه ، کاهش 4000 مگاوات از اوج مصرف برق کشور به معنای عدم نیاز به سرمایه گذاری معادل 2.8 میلیارد یورو است (حدود 34000 میلیارد تومان).

تنظیم کولرهای آبی سرعت بارهای سطح رمپ را کندتر می کند تا تقریباً٪ 50 مصرف انرژی آنها افزایش یابد. با توجه به تعداد کولرهای آبی در کشور ، این قدم ساده عواقب یکسانی را در بند فوق برای کشور به همراه دارد.

یک لامپ برابر با هزار مگاوات مصرف است

مصرف برق یک لامپ LED هشت وات ، 13 درصد از مصرف برق یک لامپ 60 واتی است ، در حالی که میزان روشنایی این دو برابر است و طول عمر آن تقریباً یکسان است. 20 بار لامپ بی فایده. تعویض لامپ های رشته ای با LED های کم مصرف ، تأثیرات زیادی در کاهش مصرف برق دارد و همچنین مانع از تولید آلاینده های دی اکسید کربن در نیروگاه ها می شود. اگر هر خانواده ایرانی یک لامپ اضافی را در خانه یا محل کار خود بکشند ، منبع تغذیه 1000 مگاواتی کشور کاهش می یابد. استفاده حداکثر از نور طبیعی در طول روز در کاهش استفاده از نور الکتریکی بسیار مؤثر است.

چگونه مصرف برق در یخچال فریزر از بین می رود؟

در سالهای اخیر استفاده از یخچال و فریزر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و میزان مصرف برق در این نوع یخچال و فریزرها در روز و شب از 1.8 تا سه ساعت متغیر است. کیلووات بسته به نوع تکنولوژی تولید و تولید کننده آن. اگر متوسط ​​مصرف برق یخچال و فریزرها را تقریباً 2.5 کیلووات ساعت در ساعت در نظر بگیریم ، متوسط ​​مصرف انرژی این دستگاه ها 75 کیلووات ساعت در ماه است که در حدود 27500 گیگاوات ساعت در سال از جمله 21 میلیون برآورد شده است. یخچال و فریزر در کشور. در این دستگاه ها از برق استفاده می شود.

در همین حال ، گرم شدن انرژی غیرقابل توصیف یا کوتاه مدت از F و G تقریباً دو برابر بیشتر از بهترین یخچال ها و راندمان بالای انرژی A و A مصرف می کند. مصرف کنندگان می توانند با اجرای روشها و توصیه های زیر می تواند در کاهش مصرف انرژی این دستگاه ها نقش موثری داشته باشد. هزینه آنها را کاهش داد.

مصرف کنندگان باید هنگام خرید یخچال ، یخچال و فریزر را با بالاترین راندمان و کمترین میزان مصرف انرژی مطابق برچسب انرژی انتخاب کنند. همچنین اندازه یخچال فریزر با توجه به نیاز و تعداد اعضای خانواده باید انتخاب شود تا از کل فضای آن استفاده شود. در بسیاری از موارد ، یخچال فریزر 14 فوت می تواند نیازهای یک خانواده دو تا چهار نفری را برآورده کند.

علاوه بر این ، پردازش ثابت یخچال های یخچال و فریزر ثابت است ، زیرا با افزایش لایه خنک کننده ، مصرف انرژی افزایش می یابد و با انتخاب یخچال های فریزر با سیستم یخ زدایی خودکار (NoFrost) ، مصرف برق بدون دخالت در مصرف کننده کاهش می یابد.

اگر مساحت یخچال یا فریزر در کنار وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز ، آبگرمکن ، دیگ بخار و همچنین خورشید مستقیم قرار دارد ، مصرف انرژی را افزایش دهید ، بنابراین اگر مکان مناسب دیگری برای آن وجود ندارد در فریزر یخچال و فریزر در آشپزخانه ، با یک پوشش مناسب (عایق بندی حرارتی) ، یخچال فریزر را از گرما محافظت کنید.

علاوه بر این ، فضای پشت یخچال برای گردش هوا باید حداقل 10 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. همچنین لازم است حداقل دو بار در سال لوله ها را در قسمت پشت یخچال گرد و غبار کنید. رعایت آن منجر به انتقال بهتر گرما بین هوا و لوله خواهد شد.

استانداردهای یخچال فریزر باید در یک سطح باشد. عدم انجام این کار باعث می شود یخچال کاملاً خاموش شود و در نتیجه هوای سرد از یخچال خارج می شود و هوای گرم وارد آن می شود که این امر باعث افزایش عملکرد یخچال و در نهایت افزایش مصرف انرژی می شود.

غذای پخته و گرم را قبل از خنک شدن کامل در یخچال نگهداری نکنید و از قرار دادن چندین غذای همزمان در یخچال به ویژه در فریزر خودداری کنید. این کار همزمان فشار زیادی به موتور وارد می کند. از قرار دادن ظروف و مواد غذایی در یخچال خودداری کنید ، زیرا این کار گردش هوا در داخل یخچال را مختل کرده و مصرف برق را افزایش می دهد.

مواد غذایی را ذخیره کنید ، سپس آن را درون کیسه های فریزر قرار دهید ، درب آن را ببندید تا هوا در آن نباشد. همچنین در هر کیسه ، یک برچسب با جزئیاتی مانند نام مواد غذایی ، نوع (سرخ شده ، پخته شده ، خام و غیره) و تاریخ انجماد قرار دهید. با داشتن اطلاعات بیشتر ، از جمله لیستی از مواد غذایی موجود در هر سبد ، کشو ، قفسه یا کف ، چنین برچسب ایجاد کرده و آن را در جای خود قرار دهید. به این ترتیب تهیه غذای مورد نیاز شما بسیار آسان ، سریع و آسان است.

از باز و بسته شدن درب یخچال یا فریزر سمت چپ خودداری کنید و مطمئن شوید که در باز بودن مدت طولانی مدت باز نمی شود همچنین نوار لاستیکی روی درب یخچال و فریزر سهولت بودن را از دست می دهد. انعطاف پذیر و با دوام توصیه می شود در صورت وجود نشت جزئی هوا ، سلامت کفش را یک بار در سال بررسی کنید تا در عوض آنها را جایگزین کنید.

ریزش درب یخچال یا فریزر برای چند ساعت باعث می شود درب به طور کامل بسته نشود و باند لاستیکی درب را از یخچال جدا می کند که برای جلوگیری از قطع برق به دلیل هوای سرد در خارج شدن از یخچال ، باید تعویض شود.

بطری های دارای نوشابه های گازدار را در محفظه یخچال یا فریزر جداگانه قرار ندهید. در نتیجه ، درپوش بطری بعد از اینکه کاملاً پشت بطری منجمد شد ، باز شد و یا به دلیل فشار زیاد بطری ، بطری می شکند و مایعات در فریزر یا یخچال فریز می شوند. عدم انجام این کار باعث می شود تا حداقل 10 تا 15 دقیقه در فریزر برای تمیز کردن به دلیل انفجار بطری ، فریزر باز شود و این باعث صرفه جویی در انرژی زیادی می شود.

قوطی ، رب گوجه فرنگی ، گالن و بطری های موجود با شربت ، ترشی ، ظروف مربا ، عسل و غیره را در یخچال قرار ندهید. این فضای داخل یخچال را غیر ضروری می پوشاند و به طور طبیعی باعث افزایش مصرف انرژی دستگاه می شود.

با توجه به اینکه در هوای گرم ، دلیل باز و بسته شدن درب یخچال و فریزر استفاده زیاد از آب سرد است ، در هر زمان ممکن ، در صورت خرید این دستگاه ، فریزری را انتخاب کنید که یخچال با آب سرد

اگر دوست دارید و نیاز به خرید یخچال و فریزر ساید بای ساید دارید ، حتما وسیله ای را انتخاب کنید که علاوه بر قرار دادن کولر آبی و یخ ساز ، درهای جداگانه ای نیز داشته باشد. نا کا

تنظیم صحیح و به موقع ترموستات در یخچال یا فریزر نقش اساسی در کاهش مصرف انرژی این دستگاه ها دارد و به عبارتی تنظیم نادرست یا نادیده گرفتن زمان تعیین شده تنظیم ترموستات باعث ضایعات مواد غذایی یا انجماد و افزایش طبیعی مصرف انرژی. . بنابراین معمولاً ترموستات فریزر را در دمای 18 درجه زیر صفر و ترموستات را در یخچال تا چهار درجه تا صفر قرار دهید.

برای تمیز کردن دیوارهای داخل فریزر در یخچال ، اگر برای اولین بار از آن استفاده می کنید یا می خواهید آن را تمیز کنید ، از مخلوطی از آب که محکم است و در یک تابه (یک لیتر پخته شده در تابه) استفاده می شود ، استفاده کنید. در هر لیتر آب) و یک تکه اسفنج نرم. با پارچه ای تمیز و تمیز آن را خشک کرده و خشک کنید.

بعد از هر بار شستشو ، به طوری که محتوای سرد یخچال یکنواخت باشد ، یخچال باید به طور خلاصه برداشته شود (از زمان کار اولیه تا روشن شدن کمپرسور یخچال) و باید باشد. با درب بسته کار کنید

با توجه به برچسب انرژی این محصول ، لازم به ذکر است که برچسب انرژی از اجزای مختلفی تشکیل شده است ، هر كدام اطلاعاتی را نشان می دهد كه خریداران یخچال و فریزرها می توانند در صورت در مقایسه با سایر مدلهای مشابه بازیابی و بازیابی اضافی و مصرف انرژی کمتری خرید می کند

سه ویژگی اول این برچسب ، مشترک برای همه موارد خانگی ، نشانگر مارک تجاری تولید کننده ، نام تولید کننده و مدل دستگاه است. قسمت چهارم آرم سازمان ملی استاندارد و قسمت پنجم ، مهمترین قسمت که برچسب انرژی است ، با (7) حرف لاتین از ++ A تا D و (7 ) سبز به قرمز و هر یک از حروف و رنگ ها میزان انرژی دستگاه را نشان می دهد.

حروف A ++ و سبز جسورانه کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین اثربخشی را نشان می دهد و حروف D و قرمز بالاترین میزان مصرف انرژی و کمترین ظرفیت دستگاه را نشان می دهد. مصرف کنندگان می توانند در هنگام خرید یخچال فریزر برای تعیین اثربخشی و کارآیی و همچنین مصرف انرژی دستگاه ، نسبت به وارد کردن حرف و رنگ تنظیم شده در این بخش دقت کنند.

ردیف های زیر فریزر در یخچال و فریزر میزان مصرف انرژی دستگاه را طبق استاندارد ملی بر اساس ساعت کیلووات در سال ، حجم خالص یخچال فریزر بر اساس آزمایش استاندارد ، وزن- نشان می دهد. ما و میزان صدای تولید شده در یخچال فریزر.

چگونه توان ماشین لباسشویی را کاهش دهیم؟

با توجه به اینکه اکنون برای اکثر مردم امکان استفاده از وسایل کارآمد در مصرف انرژی وجود دارد ، در طی دو دهه گذشته میزان مصرف انرژی در بخش های داخلی و تجاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در ضمن ماشین لباسشویی یکی از مهمترین سرگرمی ها در هر خانواده است و داشتن یک ماشین لباسشویی با راندمان بالا برای مصرف کننده بسیار مهم است که می تواند با استفاده ایده آل از آب ، برق و مواد شوینده

در یک سال ، یک ماشین لباسشویی حدود 121 کیلووات ساعت انرژی هزینه دارد و اگر این میزان را برای کلیه ماشین های لباسشویی در کشور محاسبه کنیم ، هر سال حدود 1800 گیگاوات ساعت برق استفاده می شود ، بر اساس توصیه های ارائه شده نه تنها در مصرف برق. شستشوی دستگاه می تواند تا 10٪ صرفه جویی کند ، اما باعث افزایش عمر این دستگاه می شود.

توجه به برچسب مصرف انرژی هنگام خرید ماشین لباسشویی و انتخاب دستگاه با رتبه بالاتر باعث بهینه سازی و کاهش مصرف هزینه های برق در خانوارها می شود و همچنین می تواند آلودگی محیط زیست را کاهش دهد. . علاوه بر این ، از آنجایی که 80٪ از انرژی مصرفی ماشین شما مربوط به گرم کردن آب است ، از شستشوی هرچه بیشتر آب سرد استفاده کنید.

همچنین لازم است ماشین لباسشویی با علامت و برچسب انرژی استاندارد انتخاب شود ، کمترین میزان مصرف انرژی در مدل های مشابه را داشته باشید و ظرفیت ماشین لباسشویی را با توجه به تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید. اگر در حال خرید ماشین لباسشویی هستید ، اطمینان حاصل کنید که هر سه دسته “مصرف انرژی” ، “تمیز کردن” و “خشک کردن” از بهبودی مطلوب برخوردار هستند. یعنی دستگاهی را انتخاب کنید که ضمن کاهش مصرف انرژی ، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. علاوه بر این ، قبل از استفاده از ماشین لباسشویی ، لازم است کتابچه راهنمای آن را با دقت بخوانید و نکات ذکر شده هنگام استفاده از آن را در ماشین لباسشویی رعایت کنید.

با توجه به اینکه بیشتر انرژی مصرفی ماشین های لباسشویی صرف گرم کردن آب ورودی به دستگاه می شود ، بنابراین استفاده از لوله های آب گرم برای ماشین لباسشویی ها با دو ورودی آب (گرما) است. و سرما) ، در کاهش مصرف انرژی بسیار مؤثر است. . اگر لباس کافی با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی و برنامه شستشو مربوط دارید ، از ماشین لباسشویی استفاده کنید. یعنی از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی استفاده کنید.

همچنین از آب در دمای مناسب برای شستن لباس استفاده کنید. بسته به نوع لباس و میزان خاک ، سعی کنید تا حد ممکن از آب سرد برای شستن لباس استفاده کنید ، مگر اینکه آنها به لکه های چربی یا زغال سنگ مربوط باشند. تغییر نحوه استفاده از آب گرم (60 درجه سانتیگراد) به آب گرم (40 درجه سانتیگراد) باعث کاهش 40٪ مصرف انرژی می شود.

اگر لباس ها قبل از شستشو آغشته شده اند ، می توانید از آب سرد یا 40 درجه آب برای شستشو استفاده کنید. در صورت امکان از هوای آزاد برای خشک کردن به جای خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در صورت نیاز به استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی ، تعداد چرخه های آبگیری را افزایش دهید تا رطوبت بیشتری از لباس خارج شود ، بنابراین زمان کمتری برای تعمیر چرخه لازم است. زیرا میزان مصرف سیکل شستشو کمتر از مصرف انرژی چرخه خشک کردن است.

علاوه بر این ، هنگام شستشو ، از برنامه شستشوی اقتصادی استفاده کنید که علاوه بر کاهش میزان مصرف برق برای گرم کردن آب ، میزان آب مورد استفاده برای شستشو را نیز کاهش می دهد.

هنگام شستشو ، کثیف ترین لباس ها را از لباس های کمتر کثیف جدا کرده و هر کدام را جداگانه (حتی با ظرفیت کامل) در ماشین لباسشویی قرار دهید و مهمتر از آن ، از استفاده از ماشین لباسشویی خودداری کنید. در ساعات اوج در پایان مراحل شستشو ماشین لباسشویی را متوقف کنید زیرا ماشین لباسشویی به دلیل بار پنهان دارای حالت آماده به کار است.

از طرف دیگر لازم است ماشین لباسشویی خود را مرتبا و مطابق با برنامه ای که توسط ماشین لباسشویی توصیه می شود ، حفظ کنید و همیشه صافی و باز کردن پودر ماشین لباسشویی را مرتبا تمیز کنید. به یاد داشته باشید که تمیز کردن ماشین لباسشویی نه تنها باعث کاهش مصرف انرژی می شود بلکه باعث افزایش عمر دستگاه نیز می شود.

لازم به ذکر است که برچسب انرژی از اجزای مختلفی تشکیل شده است كه هر كدام اطلاعاتی را كه خریداران ماشین لباسشویی با توجه به این اطلاعات در زمان خرید انتخاب كرده اند نشان می دهد ، ماشینی كه كارآمدتر و راندمان و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با سایر مدلهای مشابه. Brambles

سه ویژگی اول این برچسب ، که در کلیه مصارف مشترک انرژی موجود است ، نشانگر مارک تجاری سازنده ، نام تولید کننده و مدل دستگاه است. قسمت چهارم برچسب انرژی با 7 حرف لاتین از A تا G و 7 رنگ از سبز به قرمز نشان داده شده است ، هر حرف و رنگ نشانگر درجه ای از مصرف انرژی در دستگاه است. .

حرف A و سبز جسورانه کمترین میزان مصرف انرژی را نشان می دهد و حرف G و قرمز بیشترین میزان مصرف انرژی دستگاه را نشان می دهد. مصرف کنندگان با توجه به حرف و رنگ تعیین شده در این بخش هنگام خرید ماشین لباسشویی ، میزان مصرف انرژی در ماشین لباسشویی را می دانند.

ردیف سوم نمایانگر مصرف انرژی دستگاه مطابق با استاندارد ملی جمع آوری شده در بخش تست است و ردیف های چهارم و پنجم ماشین لباسشویی رتبه بندی تمیز کردن نیرو و بهبود نیرو را در قدرت موتور

دو ردیف آخر نیز ظرفیت دستگاه و میزان مصرف آب را نشان می دهد ، به طوری که مصرف کنندگان می توانند با توجه به رتبه بندی انرژی ، تمیز کردن قدرت و نظافت نیرو ، دستگاهی با کارآیی و کارآمد را انتخاب کنند. در رتبه بندی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا