علمی و پزشکی

درمان دردهای میگرنی، دندانی و اختلالات خواب با استنشاق نانو پدهای معطر

از طریق استفاده از عصاره های معطر در گیاهان دارویی ، گروهی از محققان عطرهای مار را شناسایی کرده اند که علاوه بر بهبود زخم ها ، می توانند درد دندان را تسکین دهند ، در حالی که می توان روش درمانی را انجام داد. گرم درد میگرن و اختلالات خواب را تسکین دهید.

فرزانه نایب حبیبا ، دکترای مهندسی پزشکی ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از محققان این پروژه در مصاحبه با نازک نارنجی ، وی گفت: “در این تحقیق ، ما یک لایه فعال از الکترودینگ حاوی گیاه معطر را طراحی و ساخته ایم که می تواند ظرف یک ماه استخراج آهسته گیاهان معطر تولید کند و از آنها به خوبی استفاده کند. خواص در این زمان. “

وی گفت: “این لنت ها برای شش برنامه کاربردهای مختلف تعریف شده است.” “نانوالیاف الکتروفون با عوامل مختلف ضد میکروبی یا مواد دیگری مانند داروها و عصاره های معطر مورد استفاده برای طیف گسترده ای از برنامه ها اصلاح می شوند.”

نایب حبیب یکی از کاربردهای این پد بسته بندی مواد غذایی فعال را در نظر گرفت و یادآور شد: توت فرنگی پوسیده و در طی یک هفته از بین می رود و در صادرات آن با چالشی روبرو شدیم ، بنابراین این پد می تواند برای مدت زمان اضافی ذخیره سازی این نوع فواید غذایی استفاده شود. زیرا پد ساخته شده می تواند این میوه را برای مدت یک ماه یا بیشتر حفظ کند.

وی ، درمان اختلالات خواب ، استرس و اضطراب ، درمان میگرن ، “بهبود زخم” ، “تسکین درد دندان” و جلوگیری از گسترش ناخالصی ها “از دیگر کاربردهای این پد عنوان کرد و یادآور شد: : اجزای معطر بسته به کاربرد متفاوت است. برای مثال ، عصاره “لوندر” برای استراحت استفاده می شود.

وی با اشاره به استفاده از پد درمان دندان درد ، گفت: “معمولاً از لیدوکائین برای درمان دندان درد استفاده می شود که در حفره دهان پنهان است.” اما این پد تا زمانی که فرد به دندانپزشک مراجعه کند ، می تواند درد دندان را تسکین دهد.

وی با بیان اینکه از عصاره های به کار رفته در این پد فعال استفاده شده است ، اظهار داشت: اکسسوری های به کار رفته در این پد از پوست ، برگ ، تنه و ریشه گیاهان دارویی گرفته می شود و خواص زیادی مانند آنتی اکسیدان ، ضد ضد التهاب ، ضد میکروب ، ضد ویروسی و ضد سرطان هستند.

نایب حبیب نحوه استفاده از این پد را توضیح داده و می گوید: جذب روغنهای اساسی یا اجزای سریع آنها نقش مهمی در کنترل سیستم عصبی مرکزی ایفا می کند و این روش به طور سنتی استفاده می شود داروی چینی برای درمان صرع.

وی گفت: “به دلیل خاصیت ضد میکروبی عصاره ها ، در ترمیم زخم ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد تا میکروارگانیسم های بیماری زا از بین بروند که به سلولهای جوان در بافتهای تازه ایجاد شده آسیب نرسانند.”

وی گفت: “ما از نانوالیاف الکتروریسی با عصاره در ساختار پد استفاده می کنیم.” “این روش از آلودگی زخم و تسهیل بهبود زخم ، استفاده از الکل و سایر محلولهای شیمیایی را جلوگیری می کند.”

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشتند: نانوالیاف تولیدی دارای خاصیت ضد میکروبی مداوم هستند که مقاومت میکروبی ایجاد نمی کنند و جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده های مختلف شیمیایی و آنتی بیوتیک ها هستند. علاوه بر این ، این فیبرها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی برای درمان بیماری ها ، تسکین انواع بیماری ها از جمله درد دندان ، سردرد و دردهای مزمن هستند و می توان از آنها در پوشش داخلی و تهیه مواد غذایی استفاده کرد. .

نایب حبیب اظهار داشت: از آنجا که آلودگی جوانه ها باعث ماندگاری مواد غذایی می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد ، بنابراین از مواد معدنی ، مواد ضد میکروبی آلی و بیولوژیکی استفاده می شود و در این راستا عصاره به عنوان یک ماده طبیعی است. ” این سازمان توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به دلیل فعالیت ضد میکروبی شدید در برابر انواع غذاها تصویب شد و نشان می دهد که می تواند به عنوان یک صنعت غذایی با “بدون رضایت اضافی” مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مطالعات انجام شده روی گیاه توت فرنگی نشان می دهد که نانوالیاف الکتروفون حاوی دارچین یک بسته ایده آل برای محافظت از توت فرنگی برای جلوگیری از فساد است.از قارچ نیز می توان استفاده کرد.

نایب حبیب می گوید: “از این نانو فیبرهای معطر به دلیل داشتن ماده فعال موجود در مواد معطر می توان برای تسکین درد دندان و سردرد استفاده کرد.” عصاره های گیاهی رایج علاوه بر داشتن بوی خوب ، ضد میکروبی و ضد باکتریایی. پد سردرد نانوالیاف از طریق استنشاق شریان های مغزی باز می شود و سردردها را تسکین می دهد.

وی افزود: پد تولیدی می تواند تا یک ماه این عطر را ادامه دهد و به همین دلیل این محصول در دسترس نیست. از این پد می توان از ماسک های تنفسی نیز استفاده کرد که علاوه بر فیلتر ممکن است بو نیز داشته باشد.

نایب حبیب یادآور شد: “این طرح از آروماتراپی ابن سینا گرفته شده است ، که ما در رقابت صنعت ارائه می دهیم. در حال حاضر نمونه آزمایشگاهی از این محصول ساخته شده است و باید سرمایه گذاران را به خود جلب کند.”

به گفته وی ، این پروژه توسط دکتر اجرا شده است. اکبری و مهندس فائزه آقا بالی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا