اقتصادی

تکمیل تدریجی پازل حقوقی بازنشسته‌ها

با اعلام اجرای برنامه دولت معادل 90 درصد حقوق بازنشستگان و کارمندان ، سطح حقوق آنها به تدریج به سمت یک سطح مناسب تر از گذشته حرکت می کند.

به گزارش نازک نارنجی ، از زمان بسته شدن بودجه سال 1399 تا تصویب و حتی از طریق مرحله اجرایی ، موضوع پرداخت حقوق و درآمد کلی بازنشستگان از مهمترین آنها بود. مسائل؛ به همین دلیل است که جلسات زیادی در مجلس برگزار می شود و البته بین نمایندگان این گروه و سازمان برنامه و بودجه در مورد چگونگی استفاده از افزایش حقوق و برابری آن.

این در حالی است که در این مدت در چند مرحله اقدامات لازم برای افزایش دستمزد بازنشستگان و توجیه حقوق آنها انجام شده است و طبق جدیدترین اطلاعیه ای که از طرف سازمان برنامه و بودجه گرفته شده است ، تصمیم گرفته شد که 90٪ حقوق بازنشستگان کارمندان خود از ابتدای اکتبر. .

البته به گفته نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، این اقدام بار مالی سنگینی را به دولت وارد می کند ، اما در هر صورت ، این کار را برای حمایت از حقوق بازنشستگان انجام می دهد.

در همین زمینه است که در سالهای اخیر ، میزان بازنشستگی دریافتی همواره یکی از چالش های بین آنها و دولت بوده است و آنها خواهان بازپرداخت این پرداخت هستند ، در حالی که برنامه ششم توسعه نیز بر این موضوع تأکید دارد. برای مطابقت با حقوق بازنشستگی و بازپرداخت پرداختهای آنها. در سالهای اخیر ، قانون بودجه ترازهایی را برای برابری قانونی بازنشستگان ترسیم کرده است که امسال حدود 10 هزار میلیارد تومان ، دو برابر سال گذشته ، منابعی را برای آن فراهم کرده است موضوع.

از طرف دیگر ، متوسط ​​افزایش دستمزد 15٪ ، همان مبلغ پیش بینی شده برای کارمندان ، پس از بازنشستگی مشاوران اعمال شد. تاکنون هیچ یک از بازنشستگان نمی توانند کمتر از دو میلیون و 800 هزار تومان دریافت کنند و در نتیجه میانگین حقوق کشورهای بازنشسته از حدود دو میلیون افزایش یافته و 900 هزار تومان در سال گذشته به سه میلیون و 799،000 تومان که 31 درصد از همراهان است.

اما ، این میزان افزایش حقوق از جایگاه بازنشستگان کافی نیست ، همچنین سازمان برنامه و بودجه باعث می شود که بازنشستگان بتوانند از کلاه 50 درصدی حقوق تحت عنوان 10 قانون مدنی استفاده کنند. بنابراین قانون مدیریت خدمات ، 50٪ دستمزد را افزایش می دهد. به ویژه ، حقوق کودکان و خانواده ها به طور یکسان بین کارمندان و بازنشستگان اعمال می شود.

اما قدم دیگر بازنشستگان در ماه های اخیر خاتمه پاداش خدمات آنهاست که PBO قول داده است حداکثر تا پایان ماه سپتامبر بپردازد.

در کل ، علاوه بر مسائل مالی ، سایر اقدامات براساس مطالبات بازنشسته سازمان برنامه و بودجه مدتی است که از جمله اطلاعیه اخیر مدیران اجرایی مبنی بر استفاده از در تسهیلات رفاهی کارمندان ، برخی از بازنشستگان باید حذف شوند. آنها درخواست این گروه را دارند و قابل استفاده هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا