اقتصادی

۲۰ میلیارد یورو کالا صادر شده، اما ارز آن بازنگشته است/ناچاریم تصمیم‌های حادی بگیریم

وی گفت: “در سال 1998 ، 20 میلیارد دلار کالا صادر شده است ، اما این ارز به کشور بازگردانده نشده است.”

به گزارش نازک نارنجی ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه های صنعتی و معدن با اشاره به دلایل افزایش قیمت ارز گفت: با این حال ، در صراط استراحت وجود دارد ، که امروز می توانیم ببینیم.

وی گفت: “ما صادرکنندگان را در جنگ با تروریسم در اقتصاد ایالات متحده به عنوان سرباز و فرمانده در نظر می گیریم.” آنها میلیون ها دلار وارد می کنند ، اما متأسفانه صادرکننده هایی وجود دارند که پول را به موقع باز نمی گردانند. به گفته بانک مرکزی ، 20 میلیارد کالای به ارزش در اواخر سال 1998 صادر شد ، اما پول برگشت داده شد و ما مجبور شدیم تصمیمات دشواری بگیریم. ما نمی خواهیم قوه قضاییه با صادرکنندگان برخورد کند.

وی گفت: “امسال 41 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی خواهیم داشت و اگر ارز به موقع وارد شود ، تمام نیازهای وارداتی خود را برآورده خواهیم کرد.” وقتی همه کارهایمان را انجام می دهیم ، قیمت پول متعادل می شود و تجهیزات اساسی در کشوی زمان قرار می گیرند. با این حال ، ما ملک اصلی را خریداری کرده ایم و این موارد وارد کشور می شوند و مشکلی نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: با وجود برخی فضای مجازی ، از طرف مردم به من گفته شده است که با وحدت ، وحدت ، تلاش و تصویب و فعالیت در حوزه تولید ، می توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

روحانی گفت: ما 13 هفته متوالی پروژه های صنعت را افتتاح کرده ایم. وی گفت: “به طور کلی ، تولید سنگ آهن ، کنسانتره ، گلوله ، آهن اسفنجی و فولادی در هفت سال گذشته قبل از سال 1992 دو برابر شده است.” سال مربوط به تاریخ فعالیت های صنعتی و معدنی کشور است. ریسندگی ، تولید کشور در هفت سال گذشته دو برابر شده است.

وی با اظهارنظر درباره برخی از سنگ هایی که باعث صدمه دیدن و تحریف اطلاعات در فضای مجازی شده است ، گفت: مردم باید 5880 میلیارد تومان برنامه و پروژه را در یک روز باز ببینند. در سه ماه گذشته ، تولید پتروشیمی 7 درصد ، خودروهای مسافری 5 درصد رشد داشته اند. 8٪ ، ون 23٪ ، لاستیک اتومبیل 31٪ ، شمش آلومینیوم 32٪ ، سیمان 10.5٪ و 5.5٪ نفت خام.

روحانی ادامه داد: تلاش ما این است که برای پایان دادن به این دولت آزمایشی اصفهان – شیراز افتتاح شود ، زیرا مهم است که این مسیر کوتاه و ایمن باشد. در استان های سیستان و بلوچستان نیز شاهد تحولات عالی هستیم. این استان هم اکنون دارای بنزین و قطار است. ما قصد داریم قطار چابهار را به زاهدان وصل کنیم. همچنین مهم است که سواحل مکران را توسعه دهیم.

رئیس جمهور گفت: در اولین سفر من به استان سیستان و بلوچستان ، رهبری به من گفتند كه پارچه بلوچ را فعال كنید. رهبری با این مناطق آشنا است و آنها را دیده است و می خواهد پارچه بلوچ را فعال کند. این آرزو و وظیفه آن اکنون برآورده شده و بخش بافتنی آنها کامل است. برای ما مهم است که این استان بتواند پتو پارچه ای باشد. از معادن استان نیز باید استفاده شود. سرمایه گذاری در بنادر ، راه آهن ، کشاورزی ، صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت قول داده است كه تا پایان سال شاهد افتتاح 200 پروژه بزرگ صنعتی و معدنی به ارزش 170 هزار میلیارد تومان باشد. انجام داد

روحانی همچنین با بیان اینکه برای افزایش اشتغال نیاز به افزایش تولید وجود دارد و باید قیمت کالاها متعادل شود ، افزود: در صورت افزایش عرضه ، قیمت ها نیز جبران می شود ، اما ما همچنین فکر می کنیم سایر موارد قابل حل است. که قیمت ها را افزایش می دهد. ” علاوه بر افزایش تولید ، باید صادرات خود را نیز افزایش دهیم. فشار دشمن یکی دیگر از مشکلات پول است ، اما فعال کردن کلیه بخش های تولیدی و صادراتی می تواند به توطئه دشمن خاتمه دهد.

رئیس گفت: “دولت برای رفع موانع تولید تلاش می کند.” توسعه دولت الکترونیکی برای گسترش تولید و تقابل در کرونا ضروری است ، و ما باید دولت الکترونیکی را تسریع کنیم. عوامل بسیاری در زمینه تولید و خدمات توسط دولت الکترونیکی تسهیل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا