دو ویژگی کلیدی در تربیت «حوصله و انگیزه» معلمان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان
به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش وپرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس ترین مقطع از تاریخ آموزش وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه چیز می تواند از آموزش وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان دهی نظام تعلیم و تربیت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش وپرورش علی رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه های دیگر بیشتر است اما گرفتاری ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.
وی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مساله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می رود، اما مساله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.
علم الهدی ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیز ای به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می کنند؛ درحالی که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.
وی ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش وپرورش به عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.
علم الهدی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به نحوی که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: همان طور که در برنامه های وزارتخانه آموزش وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش آموز ما توسعه پیدا کند.