معیارهای انتخاب شرکت حسابداری معتبر در تهران

دریافت خدمات حسابداری یکی از مهم ترین عواملی است که به کسب وکارها و شرکت ها کمک می کند تا در مسیر درست مالی حرکت کرده و به شکل بهینه تری رشد و توسعه را تجربه نمایند. حسابداری، زبان تجارت است و این واقعیت بر کسی پوشیده نیست؛ از طرفی نظم بخشیدن به واحد مالی کسب وکار و سازمان تنها راه برچیدن بسترهای فسادزا و اختلاس های احتمالی است. با توجه به این واقعیت که همکاری با شرکت های حسابداری فرصت همکاری با حسابداران مجرب و باسابقه را به شکلی مقرون به صرفه تر از استخدام دائمی حسابدار مستقل فراهم می آورد، در حال حاضر سوالات زیادی در ارتباط با معیارهای انتخاب شرکت حسابداری معتبر در تهران وجود دارد و به همین علت ما در این مطلب به بررسی دقیق این معیارها خواهیم پرداخت. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا دریافت خدمات از یک شرکت حسابداری حائز اهمیت است؟

قبل از آن که بتوانیم درباره معیارهای انتخاب یک شرکت حسابداری معتبر سخن بگوییم، لازم است صحبتی در باب اهمیت همکاری با شرکت های حسابداری داشته باشیم که اخیراً به انتخاب اول نهادهای دولتی، شرکت های خصوصی و کسب وکارها در دریافت خدمات حسابداری تبدیل شده اند. دلایل مختلفی وجود دارد که سبب شده تا حمایت و پشتیبانی یک شرکت حسابداری در کسب وکار یک هزینه اضافی بر دوش مدیران شرکت ها تلقی نگردد؛ چراکه در 99 درصد مواقع مدیران شرکت ها و کسب وکارها شخصاً اطلاعات تخصصی در حوزه مدیریت امور مالی ندارند و ممکن است با انجام یک خطای کوچک، شرکت را با ضرر و زیان های قابل توجهی مواجه سازند!

البته آسودگی خاطر در قبال اشتباهات و کاهش خطای انسانی تنها مزیت دریافت خدمات از یک شرکت حسابداری نیست، بلکه مزایای دیگری نیز وجود دارد که این مزایا به شرح زیر هستند:

  • جلوگیری از هزینه های اضافی در خرید نرم افزار: به هنگامی که با یک شرکت حسابداری همکاری می کنید، کارشناسان مجموعه به دلیل تبحر و تجربه ای که در امور حسابداری دارند به خوبی با نحوه کار نرم افزارهای حسابداری مختلف آشنا هستند و اصولاً در یک شرکت حسابداری با انواع نرم افزارهای حسابداری مواجه هستیم که به انجام دقیق کارهای حسابداری کارفرکایان سرعت بخشیده اند؛ اما اگر کارفرمایی شخصاً به دنبال خرید نرم افزارهای حسابداری برای محل کار خود باشد، در این صورت نیز تجربیات کارشناسان فعال در شرکت های حسابداری معتبر می تواند عاملی برای صرفه جویی در هزینه های جاری کسب وکار شما باشد! علت چنین موضوعی در این است که این کارشناسان به خوبی با نرم افزارها و سیستم های حسابداری آشنا هستند و به شما کمک می کنند تا نرم افزاری را خریداری کنید که بیشترین سازگاری را با کسب وکار و نوع فعالیت شما دارد.
  • صرفه جویی در زمان به هنگام تنظیم گزارشات حسابداری و تفسیر آن ها: تخصص اصلی حسابداران رسیدگی به امور مالی شرکت هاست و به همین علت برخلاف یک فرد ناآشنا به امور حسابداری، قادر هستند به سرعت و با دقت بالا کلیه اسناد حسابداری و صورت های مالی را تنظیم و ارائه نمایند. وجود چنین گزارشات دقیقی به نفع شرکت و کسب وکار شما خواهد بود؛ چراکه این گزارشات در مباحثی همچون دریافت تسهیلات از بانک ها یا جذب سرمایه گذار خارجی کاربرد دارند.
  • دریافت انواع مشاوره های کلیدی درباره پیشرفت و بقای شرکت: یک حسابدار خبره در نوع خود یک مشاور باتجربه نیز به شمار می رود؛ این که شما چه استراتژی برای پیشرفت کسب وکار خود تنظیم می کنید تا حد قابل توجهی به گزارش های حسابداران و همچنین راهنمایی های آن ها بستگی دارد. یک حسابدار باتجربه مشاوره های کلیدی را متناسب با نوع شخصیت شرکت و ساختار حقوقی آن در اختیار شما قرار می دهد و بدین ترتیب تلاش می کند تا اطلاعات ارزنده ای را در باب امور مالی، مالیاتی و بیمه ای به شما ارائه نماید. کاهش میزان مالیات پرداختی، سرمایه گذاری در امور سودآور و برطرف شدن مشکلات بیمه ای از نتایج چنین جلسات مشاوره ای به شمار می رود.

معیارهای انتخاب شرکت حسابداری معتبر

اگر سری به مقالاتی نظیر معرفی 10 تا از بهترین شرکت حسابداری در تهران و مقالاتی از این دست بزنید متوجه خواهید شد که این مقالات در زمینه معرفی چنین شرکت هایی به معیارهای مهم و کلیدی توجه داشته اند؛ اما این موضوع چه دردی را از ما دوا خواهد کرد؟ ساده است، انتخاب هر شرکت حسابداری نمی تواند برطرف کننده نیازهای شما در واحد مالی باشد و در میان انواع شرکت ها باید به سراغ بهترین آن ها بروید تا بتوانید بهترین کیفیت خدمات حسابداری را نیز دریافت کنید. معیارهای مهمی که در انتخاب یک شرکت حسابداری معتبر در تهران باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • تخصص و تجربه: اولین آیتمی که در بررسی شرکت های حسابداری باید به آن توجه کنید، تجربه و تخصص حسابداران و کارشناسانی است که در آن مجموعه فعالیت می کنند. زمانی شما می توانید مدیریت مالی صحیحی داشته باشید که از حسابداران خبره کمک بگیرید؛ اما چگونه می توان این معیار را مورد ارزیابی قرار داد؟ بررسی سوابق فعالیتی و داشتن مشتریانی با اعتبار بالا، متنوع بودن خدمات حسابداری مورد ارائه و نگاهی به بلاگ وب سایت شرکت حسابداری! در حال حاضر بسیاری از شرکت های حسابداری دارای وب سایت رسمی هستند و در صورتی که موسسه ای دارای بلاگی فعال و پویا در حوزه آموزش موارد مربوط به حسابداری باشد، می توانید نسبت به کیفیت کار موسسه مورد نظر اعتماد کنید.
  • استفاده از تکنولوژی ها و به روز بودن اطلاعات: حسابداری نیز همانند سایر علوم در حال پیشرفت و تکامل است؛ درنتیجه آن دسته از شرکت هایی که همواره دوره های آموزشی جدید برای کارشناسان خود برگزار می کنند و به دنبال به روز نمودن اطلاعات حسابداران خود هستند، همواره موفق تر از سایر مجموعه ها ظاهر شده اند. از طرفی استفاده از نوآوری و تکنولوژی های جدید حسابداری در این شرکت ها، دقت و سرعت عمل حسابداران را نیز افزایش می دهد.
  • داشتن پشتیبانی و ارتباط مستمر با کارفرمایان: بحث پشتیبانی در برون سپاری خدمات حسابداری امری بسیار حائز اهمیت بوده که نباید از آن چشم پوشی کرد. شرکت های برتر حسابداریهمواره در دسترس کارفرمایان هستند و پشتیبانی های لازم را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. این ارتباط مستمر با کارفرمایان به دلیل اهمیت پاسخگویی به سوالات و نیازهای آن ها بوده و یک شرکت معتبر به خوبی نسبت به اهمیت این ماجرا آگاه است.
  • امانت داری و حفظ حریم خصوصی: امنیت و حفظ محرمانگی اطلاعات مالی در برون سپاری امور حسابداری بسیار مهم است و شرکت حسابداری انتخابی شما باید تضمین نماید که اطلاعات مالی شما به طور کامل محفوظ و محرمانه باقی خواهد ماند. البته گاهاً این عدم امانت داری به دلیل امنیت پایین فناوری های امنیتی شرکت حسابداری مورد نظر است. شرکت های معتبر هیچگونه سوسابقه ای در نشر اطلاعات مشتریان خود نداشته اند و پیش از عقد قرارداد با یک شرکت حسابداری حتماً باید اطمینان حاصل کنید که شرکت مورد نظر شما از فناوری های امنیتی خوبی استفاده می کند.

مهم ترین معیار در انتخاب شرکت حسابداری معتبر در تهران

انتخاب یک شرکت حسابداری معتبر به دلیل اهمیت مدیریت امور مالی در توسعه و پیشرفت کسب وکارها نیازمند بررسی معیارهای مختلفی است و ما در این مطلب تلاش نمودیم تا این معیارها را به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار دهیم. به عنوان مثال شرکتی در معیارهای مختلفی نظیر قیمت منصفانه، خدمات متنوع، شهرت و رضایت مشتریان، حفظ محرمانگی اطلاعات مالی مشتریان، تجربه و تخصص، استفاده از فناوری های نوین، پشتیبانی و ارتباط مستمر با کارفرمایان، شفافیت در ارائه خدمات و پایبندی دقیق به مفاد قرارداد نمره بسیار خوبی را دریافت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا