اجتماعیمطالب کسب و کار

اصول انتخاب بهترین شرکت خدماتی و نظافت منزل چیست؟

راهنمای انتخاب شرکت خدمات نظافتی در تهران

امروزه بسیاری از افراد بیشتر روز خود را بیرون از خانه و سر کار می گذارنند. با توجه به مشغله های روز افزون، ترافیکی که روز به روز بیشتر می‌شود و وقت محدود، بسیاری از افراد برای پاک و مرتب نگه داشتن منازل‌ یا دفاتر کارشان به کمک نیاز دارند. شرکت‌های خدمات نظافتی می‌توانند در این زمینه کمک بسیاری برای افراد پرمشغله باشند. اما انتخاب شرکت خدمات نظافتی مناسب و حرفه‌ای کار آسانی نیست. به همین علت تصمیم گرفته‌ایم راهنمای انتخاب شرکت خدمات نظافتی در تهران را در همین مقاله و مقاله زیر برای شما گردآوری کنیم.

fanbaz.com/mashhad/services/cleaning

در حالی که برخی افراد تصمیم به استفاده از خدمات شرکت‌های نظافتی می‌گیرند، سایرین ترجیح می‌دهند این کار را خودشان انجام دهند تا اینکه به سراغ استخدام نیرو از شرکت‌های ناآشنا بروند و سختی این کار را به جان می‌خرند. اما اگر نکات ذکر شده در این مطلب را در رابطه با راهنمای انتخاب شرکت خدمات نظافتی در تهران، مد نظر قرار دهید، قطعا کارتان راحت‌تر خواهد بود. توجه به این موارد، باعث می‌شود انتخاب کامل‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید.

یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای اینکه بتوانید یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر را شناسایی کنید، باید با مهم‌‌ترین ویژگی‌های این شرکت‌ها آشنا باشید:

بهره‌گیری از کارگر نظافت منزل ماهر و معتمد

ممکن است شما هم این موضوع را تجربه کرده باشید که برای یک روز پر کار که واقعاً نیاز به کمک فردی مطمئن و ماهر را داشتید، با یک شرکت خدماتی نظافتی تماس گرفتید و درخواست یک نظافتچی کردید. بعد از حضور فرد در خانه متوجه شدید که این نظافتچی نه کارش را درست انجام می‌دهد و نه اصلاً از صلاحیت انجام این کار برخوردار و قابل اطمینان است. یکی از مهم‌ترین و اولین ویژگی‌هایی که کارگر نظافت منزل باید داشته باشد، تعهد به حفظ امانت مشتری و قابل اعتماد بودن است.

برای این منظور شما باید بتوانید قبل از ورود این فرد به خانه خود، سوابق کاری و رزومه او را بررسی کنید و ببینید که سایر افرادی که از کمک این کارگر برای نظافت منزل خود استفاده کرده‌اند، چه بازخوردی نسبت به کار او داشته و چند درصد افراد ابزار رضایتمندی کرده‌اند.

به علاوه موضوع دیگری که اهمیت دارد مهارت کارگر برای نظافت منزل است. یک کارگر معمولی معمولاً شناختی به طریقه استفاده از مواد شوینده و طریقه تمیز کردن اصولی فضاهایی مثل سرویس بهداشتی را ندارد و ممکن است به لوازم و سطوح خانه شما آسیب وارد کند. به علاوه زمانی که نظافتچی از مهارت و دانش کافی برای انجام کارش برخوردار نباشد، میزان زیادی مواد شوینده و آب و انرژی را هدر می‌دهد و این موضوع نه تنها به شما ضرر مالی وارد می‌کند، بلکه می‌تواند روی محیط زیست نیز تأثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل لازم است در سوابق کاری نظافتچی حتماً قبل از اعزام فرد همه این موارد با دقت بررسی شوند. بهتر است همه نظرات و انتقادات را در مورد هر فرد بخوانید و مطمئن شوید که اکثر افراد از خدمات نظافتی فرد اعلام رضایت کرده‌اند و بعد با خیال راحت سفارش خود را در شرکت‌های خدماتی نظافتی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که روال انتخاب افراد برای قرار گرفتن در لیست نظافتچی‌های شرکت به چه صورت است و چه معیارهای مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال اپلیکیشن سفارش خدمات فنباز برای انتخاب نیروهای کارگر نظافت منزل خود، حتماً نداشتن سوء پیشینه، سلامت کامل بدنی، داشتن مهارت، برخورد و معاشرت درست و حسن رفتار را مد نظر قرار می‌دهد و از افرادی آموزش دیده و قابل اعتماد به عنوان نیروی خدمات خانه خود استفاده می‌کند.

از طرفی این انتخاب نیز بر عهده مشتری است که برای کار خود از نظافتچی خانم استفاده کنند یا نظافتچی آقا. فردی که برای انجام امور خانه و آشپزخانه خود نیاز به نظافت منزل توسط خانم جوان دارد که انرژی و سلیقه خوبی در کارها داشته باشد، می‌تواند بعد از اینکه سابقه، عکس و نظرات افراد را مشاهده کرد، فرد مورد نظر را انتخاب و از او در امور نظافت خانه کمک بگیرد. سعی کنید برای پیشبرد بهتر کارها حتماً قبل از شروع کار برنامه‌ریزی کنید و همه کارها را با کارگر نظافت منزل هماهنگ نمایید تا بتوانید در زمان مشخصی کارها را انجام دهید.

استفاده از مواد شوینده و پاک کننده مرغوب

این موضوع در مورد عملکرد یک کارگر نظافت منزل اهمیت زیادی دارد. فردی که از سوی یک شرکت خدماتی نظافتی برای تمیزکاری خانه شما اعزام می‌شود، باید بتواند با انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها کار کند و از هر کدام برای تمیز کردن چه بخشی از خانه استفاده نماید. از طرفی یک شرکت خدماتی نظافت منزل باید اطمینان را به شما بدهد که مثلاً این نظافتچی خانم که توسط شما انتخاب شده و در لیست افراد شرکت قرار دارد، قادر به استفاده از همه شوینده‌ها است و برای کار خود از مواد مرغوب و مناسبی استفاده می‌کند.

برخی از شرکت‌های نظافت ساختمان خودشان مواد شوینده و پاک کننده را تهیه می‌کنند و هزینه آن را به صورت جداگانه از مشتری دریافت می‌کنند. در این شرایط مشتری نیز مستلزم به پرداخت هزینه برای موادی است که شاید مرغوبیت خوبی ندارد و مورد تأیید او نیست.

به همین دلیل فنباز تهیه مواد شوینده و پاک کننده را بر عهده خود مشتری می‌گذارد تا فرد با تهیه بهترین و مرغوب‌ترین موادی که مورد تأیید او است سطوح و لوازم خانه را تمیز کند و از این بابت نگرانی نداشته باشد؛ زیرا به هر حال عدم آگاهی به طریقه استفاده از مواد شوینده و استفاده نامناسب و نابجای این مواد در کنار مواد شوینده نامرغوب می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری به لوازم شما شود و از طرفی سلامتی افراد خانه را نیز به خطر بیندازد.

گارانتی خدمات نظافت منزل

یکی از بهترین ویژگی‌های یک شرکت نظافتی می‌تواند گارانتی کردن خدمات کارکنان خود باشد. یک شرکت خدماتی نظافت منزل ایده‌آل به شما اطمینان می‌دهد که در صورت نارضایتی می‌توانید خدمات بهتری دریافت کنید و یا اینکه تمام تلاش خود را می‌کند تا با انتخاب متخصصینی آموزش دیده و درستکار به شما خدمت‌رسانی کند. یک شرکت خدماتی نظافتی باید مسئولیت کار خود و کارکنانش را قبول کند و همه تلاش خود را بکند تا رضایت مشتری را به دست آورد.

ما در فنباز عملکرد مأمورین نظافت خود را گارانتی می‌کنیم و به شما اطمینان می‌دهیم که با افرادی سالم، کاری و منظم برای امور نظافت همکاری داریم. در صورت ابراز نارضایتی شما از یک خدمات نظافتی می‌توانید به سرعت با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید تا نیروی جایگزین به محل اعزام شود رضایت شما را جلب کند.

تفاوت سپردن نظافت منزل به شرکت خدماتی نظافتی با کارگر نظافت منزل چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است نگاهی به پیچیدگی سپردن نظافت به یک کارگر نظافت منزل به صورت شخصی بیندازیم:

  • پیدا کردن یک کارگر نظافت معمولی بدون اینکه مورد تأیید شرکت و یا افرادی باشد چندان کار امن و منطقی به نظر نمی‌رسد.
  • بسیاری از این افراد نه برای انجام امور خدماتی آموزش دیده‌اند و نه آشنایی خاصی با استفاده از مواد شوینده و طریقه استفاده از ابزارهای نظافتی دارند.
  • زمانی که شما به صورت شخصی و یا طبق گفته‌های فرد دیگری یک نظافتچی را به خانه راه می‌دهید، هیچ‌کس عملکرد این فرد را ضمانت نمی‌کند و در صورتی که او کارش را به خوبی انجام ندهد، شما نمی‌توانید به هیچ طریقی حق خودتان را بگیرید.
  • از طرف دیگر لحظه‌ای فکر کنید که اصلاً پیدا کردن یک فرد برای انجام دادن امور نظافت چقدر سخت خواهد بود.

اما زمانی که شما وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن یک شرکت خدماتی همچون فنباز می‌شوید، با لیست گسترده‌ای از افراد و سابقه کارکرد آن‌ها روبرو می‌شوید که همگی توسط افراد قبلی که با آن‌ها کار کرده‌اند، امتیاز بندی شده‌اند و نظرات همه افراد نیز در مورد این مأمورین نظافت ثبت شده است. شما با آگاهی در مورد عملکرد افراد آن‌ها را انتخاب می‌کنید و در صورتی که فرد نتوانست رضایت شما را جلب کند، شرکت فرد دیگری را به خانه شما اعزام می‌کند را رضایت شما را جلب کند و این یعنی برخورداری از گارانتی خدمات که این موضوع هیچ‌گاه در مورد یک کارگر نظافت معمولی وجود ندارد.

به علاوه یک نظافتچی که با شرکت‌های خدماتی نظافتی همکاری می‌کند، باید طبق اصول و معیارهای شرکت رفتار کند، آموزش ببیند و هزینه خدمات منزل را نیز درست طبق تعرفه‌های مشخص شده شرکت دریافت کند. اما یک کارگر معمولی هیچ قانونی برای انجام کارهایش ندارد و این موضوع می‌تواند از هر جهت به ضرر شما تمام شود.

یک شرکت خدمات نظافتی حرفه‌ای چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

معمولاً شرکت‌های خدمات نظافتی خدماتی گسترده‌تر از نظافت منزل را انجام می‌دهند. خدمات نظافتی فنباز شامل نظافت سرویس بهداشتی، تمیز کردن و جارو کشیدن فرش، نظافت سالن، جارو کشی و تمیز کردن اثاثیه داخلی مانند پرده و رومبلی، غبار روبی و براق سازی اثاث خانه، نظافت کابینت و لوازم آشپزخانه، شستن ظروف و لباس‌ها و هر آن چیزی است که شما برای انجام دادن آن در خانه نیاز به کمک دارید.

از طرف دیگر برای انجام نظافت مشاعات ساختمان شامل نظافت راه پله، نظافت آسانسور و همه بخش‌های داخل حیاط، پارکینگ و انبار نیز می‌توانید از فنباز کمک بگیرید؛ اما خدمات فنباز باز هم به این موارد خلاصه نمی‌شود، شما می‌توانید برای نظافت شرکت و محل کار خود نیز از فنباز کمک بگیرید و همه امور نظافتی محل کار خود نظیر نظافت سیستم های کامپیوتری و مانیتورها، سطوح مختلف را به متخصصین فنباز واگذار کنید.

همچنین فنباز با نظافت آزمایشگاه و کسب و کارهای تخصصی و نظافت مطب دکتر به شما اطمینان می‌دهد که بهترین خدمات را دریافت می‌کنید که رضایت شما را جلب خواهند کرد.

چطور از اعتبار شرکت خدماتی نظافتی مطمئن باشم؟

اولین اقدام در انتخاب بهترین شرکت خدماتی نظافتی در تهران، تماس با شرکت‌ها و موسسات “معتبر” نظافت منزل است. شما می توانید با این شرکت ها تماس بگیرید و درخواست نیروی نظافت کنید. برای انتخاب شرکت خدمات نظافتی معتبر، می‌توانید از تجربیات دوستان و آشنایان خود استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید اگر تجربه‌ای مطلوب از شرکتی دارند، آن را به شما معرفی کرده و همچنین بگویند که از خدمات کدامیک از پرنسل آن شرکت خدماتی، بهره گرفته‌اند.

به خاطر داشته باشید که به توصیه آشنایان بسنده نکنید و حتما خودتان هم اعتبار موسسات را از قبل بررسی کنید. برای این کار می‌توانید شماره ثبت شرکت را بپرسید و از آن‌ها بخواهید آدرس سایت‌شان را در اختیار شما بگذارند تا با جستجو در اینترنت، تمام اطلاعات لازم را درباره آن شرکت خدماتی کسب کنید.

به تجربه شرکت‌های خدمات نظافتی توجه کنید

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که شما مجبور نیستید تا همیشه از یک نیروی نظافتی کمک بگیرید. اگر در اولین جلسه مشاهده کردید که نوع خدمات برای شما مناسب نیست و یا نیروی خدماتی حواس پرت است، به وسایل شما آسیب می زند، خوب نظافت نمی کند، از زیر کار در می رود و غیره می توانید با یک تماس، فردی مسئولیت پذیر را برای کارهای منزل خود انتخاب کنید. هیچ کس دوست ندارد خانه اش را دست افراد بی مسئولیت بسپارد. پس اگر در جلسه اول این بی نظمی ها را دیدید بدون تعارف عذر نیروی نظافتی را بخواهید.

بعد از اینکه توانستید فردی را بیابید که تمام خواسته های شما را در نظافت منزل برآورده کند، می توانید بعد از چند ماه شناخت او، گرفتن شماره تلفن منزل و اطلاعاتش، خانه را به دستش بسپارید و با خیالی آسوده به کارهای خودتان رسیدگی کنید.

هنگام انتخاب، سوال‌های مناسب بپرسید

بسیاری از شرکت‌های خدماتی نظافتی معتبر، خدمات خود را طریق تلفن یا حضوری معرفی می‌کنند و تخمینی از هزینه خدمات را ارائه می‌دهند. قبل از رسیدن به این مرحله، از تماس تلفنی اولیه استفاده کنید تا سؤالاتی که برای‌تان مهم است را از آن‌ها بپرسید. مواردی مانند تعداد اعضای تیم نظافت، مدت زمان مورد نیاز برای انجام نظافت منزل، نوع محصولات شوینده مورد استفاده، مجوز شرکت و اطلاعات مربوط به بیمه، همه باید جزو سوالات شما باشند. تمام این اطلاعات نه تنها در ایجاد حس راحتی میان شما و شرکت خدماتی مهم است، بلکه مشخص می‌کند که شما تا چه حد و در چه ابعادی می‌توانید از شرکت مورد نظر انتظار داشته باشید.

از نیروهای مسئولیت پذیر کمک بگیرید

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که شما مجبور نیستید دائما از یک نیروی نظافتی ثابت کمک بگیرید. اگر در اولین جلسه مشاهده کردید که نوع خدمات مناسب شما نیست و یا نیروی خدماتی حواس پرت است، به وسایل شما آسیب می‌زند، نظافت را به خوبی انجام نمی‌دهد، از زیر کار در می‌رود و یا به هر طریقی مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی‌دهد، می‌توانید با تماس با شرکت خدمات نظافتی، فردی مسئولیت پذیر را برای کارهای منزل خود انتخاب کنید. هیچ کس دوست ندارد خانه‌اش را به دست افراد بی‌مسئولیت بسپارد، پس اگر در جلسه اول هرگونه بی نظمی‌ را دیدید، بدون تعارف عذر نیروی نظافتی را بخواهید.

دکمه بازگشت به بالا