اقتصادی

نفت ۴۰ دلاری برای جلوگیری از ورشکستگی آمریکایی‌ها کافی نیست

بیماری همه گیر ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت روند روند ورشکستگی در صنعت نفت شیل ایالات متحده امسال را تسریع کرده است.

به گزارش نازک نارنجی ، تعداد پرونده های ورشکستگی به دنبال افت قیمت نفت در سه ماهه چهارم سال 2018 ، از سال 2019 آغاز می شود ، اما امسال اگر صنعت انرژی ایالات متحده با اشکال مواجه شود و افزایش بدهی و اعتبار محدود.

از ابتدای امسال ، ضررها در صنعت انرژی ایالات متحده از 20 شرکت با بیش از 50 میلیون دلار بدهی فراتر رفته است. این بالاترین تقاضا برای حمایت از وام دهنده در شش ماهه اول سال از نیمه اول سال 2016 است. فقط در ماه ژوئن ، هفت شرکت نفت و گاز برای حمایت از ورشکستگی ثبت نام کردند ، طبق دادگاه ورشکستگی. یک رکورد ماهانه که در آوریل 2016 با افت قیمت نفت روبرو شد.

بسیاری از شرکتهای حفاری نفت و گاز حتی قبل از گسترش ویروس کروناویروس وام گرفته اند و سالهاست که از وام های سنگین بانک ها دریافت می کنند. اما افزایش تقاضا برای نفت و کاهش قیمت ها زمینه را برای شرکت ها کاهش داده و روند اعلام ورشکستگی را تسریع کرده است.

تحلیلگران و کارشناسان حقوقی انتظار دارند که اگرچه قیمت های وست تگزاس واسطه ای از آوریل تا 40 دلار بیش از دو برابر خواهد شد ، بسیاری از شرکت های انرژی در صنعت شیل آمریکا در ماه های آینده ورشکسته می شوند.

طبق تخمین های بلومبرگ ، تعداد برنامه های محافظت در برابر ورشکستگی توسط شرکت های انرژی در سال جاری دومین رکورد بزرگ بعد از صنعت فروش و سرگرمی ایالات متحده است.

هفته گذشته در ماه ژوئن ، چندین شرکت خواستار محافظت در برابر ورشکستگی شدند ، از جمله شرکت پیشرو حفاری نفت ، Chesapeake Energy ، که تاکنون بزرگترین قربانی سقوط قیمت نفت بوده است.

در راستای قیمت نفت ، چزاپایک با طلبکاران خود درمورد بازپرداخت بدهی 7 میلیارد و 9 میلیارد دلاری خود موافقت می کند. در حالی که ضررهای این شرکت باعث ایجاد عناوین شد ، دو تولید کننده نفت شیل دیگر از جمله Lilis Energy و Sabel Permian Resources ورشکست شدند.

مطابق اعلام موسسه حقوقی هاینس و بون ، 18 شرکت نفت و گاز آمریکای شمالی از ژانویه تا مه ورشکست شدند ، از جمله Diamond Offshore Drilling و Whiting Petroleum.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا