برنامه‌های هلال‌احمر برای کاهش تصادفات در پیاده روی اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته حوادث ترافیکی و جان باختن زائران در عتبات عالیات افزایش داشت که برای جلوگیری از این میزان تلفات مقرر شد هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در داخل خاک خودمان و عراق پایگاه‌های امداد و نجات را برپا کنیم تا هر چه بیشتر جلوی این تصادفات و مرگ و میرها را در پیاده روی اربعین بگیریم.

به گزارش نازک نارنجی، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در پنجمین سمپوزیوم بین المللی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی گفت: هلال احمر هفته گذشته کنگره بین المللی سلامت، امداد و نجات و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی را برگزار و ۴۰ کشور در این کنگره حضور پیدا کردند.

وی در ادامه بیان کرد: در این کنگره بیش از ۱۰۰ مقاله ارائه شد و ۱۸ شرکت دانش بنیان در تولید محصول و خدمت به هلال احمر کمک کردند.

کولیوند با بیان اینکه این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ اربعین حسینی است، افزود: هم اکنون که ما در حال ترویج فرهنگ اربعین حسینی هستیم نباید تعدادی از زائران را به دلیل بروز حوادث ترافیکی از دست بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: هر چه بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که خسارات و مشکلاتی که ما را در حوادث ترافیکی تحت تاثیر قرار می دهد، کاهش بدهیم، باید انجام شود.

کولیوند با اشاره به اینکه باید بتوانیم با هم و در کنار هم برای حفظ جان مردم در پیاده روی اربعین حسینی تلاش کنیم، اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران، پلیس راهور و … در عملیات های مختلف در کنار هلال احمر قرار می‌گیرد و به عنوان مثال در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهوری در کنار ما بودند.

وی گفت: سال گذشته حوادث ترافیکی و جان باختن زائران در عتبات عالیات افزایش داشت که برای جلوگیری از این میزان تلفات مقرر شد هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در داخل خاک خودمان و عراق پایگاه‌های امداد و نجات را برپا کنیم تا هر چه بیشتر جلوی این تصادفات و مرگ و میرها را در پیاده روی اربعین بگیریم.

وی ادامه داد: اقدام دیگر این بود که در مرز مهران تا نجف با بالگردهای هلال احمر زائران مصدوم را به داخل کشور منتقل کنیم تا از نگرانی خانواده‌های آنها بکاهیم و ظرفیت مراکز درمانی عتبات عالیات را نیز برای سایر امور خالی بگذاریم.

وی افزود: در ۴ بیمارستان در نجف، ۶ بیمارستان در کربلا، ۴ بیمارستان از مسیر نجف تا کربلا پزشکان و پرستاران ما فعالیت می‌کنند، در شهر نجف و سامرا نیز یک مرکز درمانی در اختیار هلال احمر قرار داده شده تا به زائران خدمات رسانی کنند.

کولیوند گفت: ماه گذشته ۹۱۶ خودروی امداد و نجات را به ناوگان و لجستیک هلال احمر اضافه کردیم که توان امدادی هلال احمر را فوق العاده ارتقاء داده است و ظرف چند ماه آینده نیز هزار و ۵۰۰ خودروی دیگر به ظرفیت امدادی هلال احمر افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر از نظر لجستیک، امکانات، ناوگان امدادی، سخت افراز، امدادگران و نجاتگران و ….رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در اربعین امسال کادر درمان ۶ هزار نفره داوطلب به اربعین حسینی اعزام می‌شوند که اولین گروه پزشکی داوطلب روز گذشته به عتبات عالیات اعزام شدند و ۲ هزار نفر کادر درمان نیز در قالب طرح طبیب الدوار به اربعین حسینی سفر می‌کنند.

وی افزود: دلیل ارائه این خدمات از سوی هلال احمر به زائران اربعین حسینی اهمیت حفظ سلامتی و جان مردمان است، زیرا سالانه جمعیتی ۴ میلیون نفری که جمعیت تقریبا ۲ و نیم استان کشور است، در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند.

توصیه‌های رئیس هلال احمر برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از رانندگان می خواهیم در این ایام مقررات رانندگی را رعایت کنند، هر فرد عاملی برای انتقال اطلاعات ترافیکی به دیگران باشد و مخاطرات حوادث رانندگی را به دیگران بشناسانند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی با تأکید بر اینکه صبور بودن در رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در رانندگی عجله نداشته باشید، اظهار کرد: حتما برای مسیر پیاده روی اربعین از خودروهای ایمن استفاده شود، اصلاح رفتار ترافیکی توسط عامل انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از دستگاه‌های امدادی در مواقع بروز تصادف کمک گرفته شود، به طوریکه علائم هشدار دهنده در مسیر حادثه قرار داده شود، احساسات خود را کنترل کنند و در مدیریت حادثه دخالت نکنند تا یک محیط امن در محیط حادثه ایجاد شود.

انتهای پیام 
 

دکمه بازگشت به بالا