اقتصادی

سقوط لیر ترکیه شدت گرفته است

دلار از شکستن محدوده اصلی هفت لیره عقب مانده است.

همانطور که پیش بینی می شد ، به گزارش نازک نارنجی ، بانک مرکزی ترکیه در این جلسه تصمیم گرفت نرخ ها را با یک درصد کاهش به 8.75 درصد برساند. کمیته پولی بانک مرکزی در بیانیه ای در مورد هشتمین افت متوالی نرخ بهره در سال گذشته گفت: این بانک از تمام ابزارهای موجود برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد ترکیه در مقابل پیامدهای تاج استفاده می کند.

تصمیم بانک مرکزی روز تلخ دیگری را برای لیر تعیین کرد ، چراکه لیر در آگوست سال 2018 یک دلار در برابر دلار کم کرد. در دور نهایی معاملات ارزی استانبول ، دلار افزایش یافت 0.75 درصد به 6.966 لیره رسیده و لیره را تا حداکثر 10 درصد در برابر دلار در سه ماه اول امسال فشار می دهد. رسیدن به هفت لیر مهم است.

در حال حاضر ترکیه بیشترین تعداد کرونا ویروس را در خاورمیانه دارد و 2 هزار و 491 نفر توسط Qovid-19 کشته شده اند.

با افزایش شیوع تاج در ترکیه. محدودیت های ترافیکی در برخی از شهرهای ترکیه گسترش یافته و اوضاع در استانبول ، مرکز اصلی مالی ترکیه ، بدترین است.

پس از برکناری رئیس سابق بانک مرکزی ترکیه و کارایی تیم جدید ، چرخه کاهش نرخ بهره در ترکیه آغاز شد. اظهارات این مقام ترکیه در مورد لزوم کاهش نرخ بهره و تورم در حالی صورت می گیرد که صندوق بین المللی پول به ترکیه از خطرات ناشی از سقوط بیش از حد سریع نرخ بهره هشدار داده است. این آژانس به جای تأکید بر کاهش سریع نرخ بهره ، به مقامات ترکیه توصیه کرد که روی کاهش تدریجی و پایدار نرخ بهره و تورم تمرکز کنند ، زیرا کاهش سریع نرخ می تواند آسیب پذیری اقتصاد در برابر بحران ها را افزایش دهد. آینده است.

ارزش پول ملی ترکیه از سال 2018 تاکنون 42 درصد در برابر اسکناسهای آمریکا تضعیف شده است. برای سایر ارزهای اصلی ، یورو در 7505 لیر و پوند استرلینگ با 8،592 لیر معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا