اقتصادی

سقوط درآمد کشاورزی آمریکا از اوج تاریخی

وزارت کشاورزی ایالات‌متحده گزارش داد که انتظار می‌رود درآمد مزارع آمریکا در سال جاری برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۹ به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، کاهش پرداخت‌های مستقیم دولت و کاهش قیمت‌های محصولات کشاورزی و دام از اوج تاریخی کاهش یابد.

به گزارش نازک نارنجی، پیش‌بینی می‌شود درآمد خالص مزرعه که معیار وسیعی از سود در اقتصاد کشاورزی است، در سال ۲۰۲۳ به ۱۳۶.۹ میلیارد دلار برسد که تقریباً ۱۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

این آژانس اعلام کرد که این کاهش به دنبال درآمد خالص مزرعه در سال ۲۰۲۲ به بالاترین رقم ۱۶۲.۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۲ نیز به ۱۴۰.۹ میلیارد دلار رسید. درآمد خالص مزرعه در سال ۲۰۲۳ با تعدیل تورم، در مقایسه با سال قبل ۳۰.۵ میلیارد دلار یا ۱۸.۲ درصد کاهش خواهد یافت.

اقتصاددانان می‌گویند که با کاهش درآمد مزرعه‌ها و افزایش هزینه‌ها، این فشار ممکن است تولیدکنندگان را محتاط‌تر کند تا فعالیت‌های تولید محصول خود را گسترش دهند یا در زمانی که ذخایر غلات جهانی کم است، بیشتر روی ماشین‌آلات یا زمین هزینه کنند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، وزارت کشاورزی ایالات‌متحده عنوان کرد، انتظار می‌رود درآمد خالص مزرعه امسال تقریباً ۲۷ درصد بالاتر از میانگین ۲۰ ساله خود باشد و هزینه‌های تولید به طور کلی ۴.۱ درصد افزایش یابد. این آژانس گزارش داد که انتظار می‌رود برخی هزینه‌ها از جمله کود، سوخت و خوراک دام کاهش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا