عمومی

هلال احمر زنجان آماده راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی است  – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حکمت الله هاشمی در جلسه هماهنگی برای راه اندازی خانه هلال در راه آهن و هماهنگی ایجاد پایگاه امداد و نجات ریلی، گفت: اهداف بلندی برای ایجاد جامعه آماده و حمایت از سلامت انسان‌ها دارد که این مقوله‌ها رکن اصلی شرح وظایف هلال احمر محسوب می‌شود که به واسطه مردم و تیم‌های سازماندهی مردم محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در داخل کشور آنطور که باید استفاده نمی‌شود و حق مطلب در خصوص حمل و نقل ریلی که مهمترین و مؤثرترین بخش حمل و نقل سرعت عمل بالایی را دارد، ادا نمی‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه تأثیرگذارترین عضو صلیب سرخ جهانی هستیم، گفت: صلیب سرخ و هلال احمر ارگانی بین‌المللی است و هلال احمر ایران با

وی یادآوری کرد: با استفاده از ظرفیت آموزش مخاطرات، پناه گیری، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه را به هموطنان در دستگاه‌های اجرایی، محلات، ارگان‌ها، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و مراکز روستایی ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها تأثیرگذار در نجات جان افراد هستند، اظهار داشت: بر اساس عدم آموزش و از دست دادن زمان طلایی بسیاری از افراد در منزل جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید آموزش را رکن اصلی در سطح جامعه قرار دهیم.

هاشمی ادامه داد: هلال احمر استان پنج پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدیدی برای احداث در دست دارد تا سرعت عمل را ارتقا داده و در زمان طلایی به نجات آسیب دیدگان از حوادث برویم.

وی اظهار داشت: اگرچه حمل و نقل ریلی مطمئن و مؤثر است اما اگر حادثه‌ای اتفاق افتد بیشتر از حوادث جاده‌ای خسارت‌های جانی و مالی برجا خواهد گذاشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه باید اعتقاد به توافق و هم افزایی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید هم افزایی در همه حوزه‌ها در جهت پیشگیری از حوادث و آمادگی برای مقابله با آن را داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: تجهیزات رهاسازی فقط در اختیار جمعیت هلال احمر بوده و در حوزه ریلی جای رهاسازی خالی است.

وی افزود: می‌توانیم آموزش و سازماندهی را در مجموعه ریلی و همکاران تلاشگر که اثر گذار در اقتصاد و فرهنگ هستند نهادینه کنیم تا بتوانیم آرامش و اطمینان خاطر را با راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی آغاز کنیم.

مجوزهای لازم برای احداث پایگاه امداد و نجات ریلی را اخذ می‌کنیم

مدیر عامل راه آهن منطقه شمال‌غرب نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های هلال احمر گفت: با دانشگاه علوم پزشکی بر اساس سند بالادستی تفاهم نامه همکاری داریم و از طرح‌های هلال احمر نیز استقبال می‌کنیم.

منوچهر صفری افزود: سالانه حداقل ۶ مانور برگزار می‌کنیم و از برگزاری مانورهای مشترک با جمعیت هلال احمر نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علاقمند به راه اندازی خانه هلال در مجموعه راه آهن هستیم، تاکید کرد: باید برای راه اندازی پایگاه ریلی مجوزهای مورد نیاز را اخذ کنیم.

مدیر عامل راه آهن منطقه شمال‌غرب گفت: به حتم بستر را آماده کنیم و در حوزه استحفاظی راه آهن در خدمت هلال احمر برای اجرای برنامه‌های مشترک خواهیم بود که تأثیر گذار در جامعه باشد.

دکمه بازگشت به بالا