عمومی

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۸۰ حادثه /۴۴ نفر نجات یافتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد علی کاوسی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده در راستای طرح عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون، نیروهای هلال احمر به ۸۰ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع حوادث به وقوع پیوسته، ۶۳ مورد جاده‌ای، چهار مورد سیل و آب‌گرفتگی، سه مورد شهری و یک مورد کوهستان بوده است، افزود: همچنین ۹ مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

کاوسی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۶۰۲ حادثه دیده از خدمات هلال احمر بهره مند شده‌اند، افزود: از این تعداد به ۳۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۵۶ نفر در حوادث سیل و آب‌گرفتگی، دو نفر در حوادث کوهستان، سه نفر در حوادث شهری و ۲۷ نفر به صورت حضوری خدماتی ارائه شده است.

وی نجات یافتگان این حوادث را ۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۵ حادثه دیده توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۹ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۲۴ نفر در قالب ۱۳۶ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، اظهار کرد: همچنین ۱۲۷ دستگاه خودرو امدادی به‌کارگیری شده است.

کاوسی با بیان اینکه در این مدت ۱۷ مورد عملیات فنی رها سازی در حوادث ترافیکی انجام شده است، گفت: ۶۸ نفر هم در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده‌اند.

وی خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد و گفت: متأسفانه از ابتدای سال ۳۱ مورد حادثه جاده‌ای به هلال احمر اعلام شده که ۱۲۸ مصدوم و ۱۰ فوتی برجا گذاشته است.

وی ادامه داد: از شهروندان خواستاریم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

دکمه بازگشت به بالا