انواع مختلف آزمون تافل

آزمون تافل که توسط ETS (سرویس آزمون آموزشی) برگزار می‌شود، یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان است که توانایی زبان انگلیسی را در چهار حوزه اصلی تحصیلی می‌سنجد. معروف ترین نوع آزمون تافل، تافل iBT است، اما انواع آزمون تافل به تافل اینترنتی محدود نمی شود. چهار نوع مختلف تافل وجود دارد.

در این مقاله به تمام انواع آزمون های تافل و جزئیات هر کدام از جمله ساختار کلی آزمون، نمرات و امتیازدهی، اعتبار هر نمره و … خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع آزمون تافل

به طور کلی آزمون تافل دارای چهار نوع اصلی و دو نوع فرعی است که در ادامه با هر کدام به تفصیل آشنا می شویم:

1. تافل iBT

TOEFL iBT مخفف Internet Test است و یکی از محبوب ترین و موثرترین انواع آزمون تافل است که در برخی موسسات به صورت آنلاین برگزار می شود. این آزمون در بیش از 160 کشور در سراسر جهان کار می کند.

فرمت سوالات در هر بخش از آزمون تافل iBT

1. ساختار سوالات ریدینگ تافل iBT

در این قسمت زبان آموزان متن هایی را در موضوعات مختلف می خوانند و به سوالات مربوط به آنها پاسخ می دهند. هدف از بخش خواندن ارزیابی میزان توانایی داوطلبان برای خواندن و درک متون انگلیسی در سطح دانشگاه است.

در بخش ریدینگ تافل iBT با 3-5 متن مختلف با طول های مختلف مواجه خواهید شد. متون می توانند زمینه های مختلفی مانند علم، فناوری، تاریخ، اقتصاد، هنر و فرهنگ را پوشش دهند. پس از خواندن هر متن، باید به 10-14 سوال مرتبط پاسخ دهید.

نوع سوالات مطرح شده در این بخش ممکن است شامل سوالات چند گزینه ای، سوالات تشریحی، سوالات مربوط به جزئیات، سوالات مربوط به استنتاج باشد. در واقع این بخش توانایی های داوطلب را در زمینه های خواندن، تفسیر معنای کلمات، شناخت نکات اصلی متن و شناخت روابط بین متون ارزیابی می کند.

2. نسخه خانگی تافل (نسخه خانگی)

تافل Home Edition در واقع یک تافل آنلاین است که می توانید آن را از راحتی در خانه خود یا در مکان دلخواه خود به جای مراکز آزمون امتحان کنید. سازمانی که آزمون تافل (ETS) را برگزار می کند، این آزمون را در سال 2020 ایجاد کرد. در تاریخ 23 مارس به منظور تامین امنیت و سلامت دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان.

همانطور که در مقاله ثبت نام آزمون تافل اشاره کردیم، ثبت نام نسخه خانگی تافل نیز از طریق سایت ETS انجام می شود. پس از ثبت نام می توانید به مدت 3 ساعت در روز و ساعت مورد نظر خود در این آزمون شرکت کنید.
برای  ثبت نام و شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن کلیک کنید.

3. تافل PBT

تافل PBT یا تافل کاغذی نوع دیگری از آزمون تافل است که اولین بار در سال 1964 توسط موسسه ETS برگزار شد.

این آزمون بخش گفتاری ندارد و مهارت دانش آموزان در سه بخش ریدینگ، شنیدن و نوشتن ارزیابی می شود و بخش ویژه ای که فقط در این آزمون موجود است یعنی بخش ساختاری در مجموع در 2 قسمت ارزیابی می شود. . قطعات. ساعت 30 دقیقه

در ضمن نحوه امتیاز دهی به قسمت های مختلف این آزمون نیز متفاوت بود.

4. تافل CBT

نوع دیگری از آزمون تافل، آزمون کامپیوتری است که تافل مبتنی بر کامپیوتر نیز نامیده می شود.

طبق قانون اساسی این آزمون مانند مقاله تافل است و برای اولین بار در سال 1998 در بسیاری از کشورها برگزار شد. سپس به تدریج به عنوان جایگزینی برای تافل کاغذی در سراسر جهان شناخته شد.

5. تافل جونیور

تافل جونیور آزمونی است که مهارت های زبان انگلیسی را برای کودکان 11 تا 15 ساله ارزیابی می کند و در حال حاضر در بیش از 50 کشور در سراسر جهان برگزار می شود.

دو نوع از این آزمون وجود دارد: کاغذی و کامپیوتری.

تافل جونیور برای نوجوانانی در نظر گرفته شده است که می خواهند در مدارس خارج از کشور ادامه تحصیل دهند یا به طور کلی مهاجرت کنند.

دکمه بازگشت به بالا