عمومی

سهم ۵۵ درصدی بانوان از آزمون کارشناسی ارشد و دکترا ۱۴۰۲ در فارس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مسلم باقری چهارشنبه در خصوص برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲ در استان فارس اظهار کرد: این آزمون در هشت شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.

به‌گفته معاون آموزشی دانشگاه شیراز، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در کشور که تعداد ایشان ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر است ،۲۴ هزار و ۶۱۳ داوطلب مربوط به استان فارس بوده که ۱۱ هزار و ۳۶ نفر آقا و ۱۳ هزار و ۵۷۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۲ در کشور نیز که تعداد ایشان ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر است، هشت هزار و ۱۶۳ نفر داوطلب مربوط به استان فارس بوده که سه هزار و ۶۹۷ نفر آقا و چهار هزار و ۴۶۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

باقری در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر در استان فارس برگزار خواهد شد.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۲، در ۸ شهرستان استان شامل شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، کازرون، لار و مرودشت و در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، فنی حرفه‌ای و مرکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

نماینده‌ی سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

دکمه بازگشت به بالا