عمومی

بازسازی و مرمت ۷۰۰ خانه محرومان در فارس/۳۰۰ واحد در حال مرمت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار یدالله بوعلی عصر دوشنبه در نشست خبری عملیات مرمت و بازسازی یک هزار باب منزل محرومین فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمامی دستگاه‌هایی که در این طرح حضور دارند بدون ابلاغیه و دستورالعمل گرد هم آمده و تنها با ابتکار و هم‌افزایی، این دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و اقدام به محرومیت‌زدایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در استان فارس سه قرارگاه با عناوین قرارگاه «محرومیت‌زدایی فارس» با رویکرد تمام مناطق محروم استان، قرارگاه «پیشرفت و آبادانی» با فعالیت در شش شهرستان استان و قرارگاه «صیانت از سومین حرم اهل‌بیت (ع)» در حال تلاش برای محرومیت‌زدایی هستند.

سردار بوعلی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته در اولویت سپاه فجر فارس قرار گرفته و هم‌زمان به‌عنوان راهبرد در فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نیز قرار گرفت موضوع محرومیت‌زدایی است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ روستا در شهرستان شیراز فاقد راه آسفالت هستند، گفت: یک میلیون مترمربع آسفالت برای مناطق فاقد آسفالت در نظر گرفته شده و تاکنون این عملیات پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی داشته است.

سردار بوعلی در ادامه تأکید کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده که ۷۰۰ واحد مدنظر در این طرح تاکنون مرمت و بازسازی شده است.

وی افزود: تنها ۳۰۰ واحد در این طرح باقی‌مانده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است یک هزار واحد دیگر در ادامه این طرح مورد بازسازی و مرمت قرار بگیرد.

وی در خصوص فعالیت‌های اجتماعی یادآور شد: ۱۵۲ کارگاه مشاغل کوچک در شیراز راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز تأکید کرد: طی سال گذشته در برخی از محلات شیراز حضور گروهی معتادان چهره شهر را نازیبا کرده بود؛ اما تلاش‌هایی طی یک سال گذشته انجام شده که بخش قابل‌توجهی از این افراد شناسایی و در مکان‌های موردنظر خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی افزود: رهایی از بیماری اعتیاد، توانمندسازی خانواده معتادان، فن آموزی و مهارت‌آموزی معتادان از جمله برنامه‌هایی است که برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است.

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس نیز در این جلسه گفت: با توجه به رویکردهای تحولی در راستای خدمت‌رسانی به آحاد مختلف مردم اقدام به محرومیت‌زدایی در فارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی با حمایت بسیج سازندگی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در حال ساخت است.

به گفته این مقام مسئول یک هزار و ۶۲۰ سری جهیزیه در استان فارس برای مددجویان کمیته امداد فارس تهیه شده و طی هفته آینده نیز یک هزار سری جهیزیه دیگر نیز قرار است در میان نیازمندان فارس توزیع شود.

دکمه بازگشت به بالا