اقتصادی

تعلیق در تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار



وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس کالا از تعلیق تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس خلاصه اعضای شورای عالی بورس اوراق بهادار.

به گزارش نازک نارنجی ، فرهاد دژپسند در پی برکناری شاپور محمدی از انتخاب حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

وزیر اقتصاد گفت: تصمیم برکناری رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار و انتصاب جانشین وی از وظایف جلسات فعلی هیئت مدیره بود. با ترک این تحریک ، آقای قالیباف به عنوان یکی از اساتید برجسته دانشگاه و با بیش از 10 سال تجربه در زمینه بازارهای سرمایه به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

وی ادامه داد: وظیفه دوم این جلسه بحث در مورد تعلیق تصمیمات هیات مدیره بورس و اوراق بهادار در روز چهارشنبه هفته گذشته بود و شورای عالی بورس اوراق بهادار به این نتیجه رسید که طبق نیازهای ما و خوشبختی مردم از بازار سرمایه و اتخاذ است. جدی بودن مردم و نهادهای عمومی غیر دولتی برای عرضه اولیه سهام در بورس کالا ، بهتر است این تصمیمات را ضمیمه کنیم.

شرایط ارائه شده برای تأمین اعتبار شرکتهای تولیدی با بورس کالا

دژپسند افزود: با جمع بندی اعضای هیئت مدیره به این نتیجه رسیدیم که برای استفاده حداکثری از ظرفیت بازار سرمایه و همچنین تعیین رئیس جدید هیئت مدیره با توجه به تصمیمات قبلی هیئت مدیره ارائه شد. ” سؤال بورس به تعویق می افتد و پس از آن و پس از نتیجه گیری های لازم در شورای عالی بورس ، هیات مدیره نیز در این قالب اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه توضیح داد: در جلسه فعلی شورای عالی بورس اوراق بهادار ، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار بود برنامه جامع برای حضور کامل بازار سرمایه در تأمین مالی را ارائه دهد. از شرکت های تولید تا رسیدن به جهش تولید سرمایه این است که ما فرصت های لازم را برای ایفای نقش در تأمین اعتبار سرمایه در گردش شرکتهای بزرگ داریم و فکر می کنم تصمیمات شورای عالی بورس در ثبات این بازار بسیار مؤثر است.

انتشار اول املاک دولتی در دو یا سه هفته آینده

وزیر اقتصاد در پایان سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد املاک دولتی مشخص شده در بورس کالا اظهار داشت: ما در این زمینه به تصویب دولت نیاز داریم که این در اولین فرصت انجام شد و اکنون اولین گروه از دارایی های دولت در صندوق بازارهای سرمایه (ETF) طی دو تا سه هفته آینده در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام


این نوشته از سایت بر اساس پرتال پیشرفته خبری، اقدام به بازنشر می نماید، به همین خاطر مسوولیت نوشته های سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و وب سایت نازک نارنجی هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا