فرهنگ و هنر

نسبت به انقلاب بی تفاوت نباشیم؛ مرور مسئولیت پذیری از دیدگاه شهیدان

دوران دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ کشورمان، همواره مایه مباهات بوده و خواهد بود و آیندگان نیز افتخار خواهند کرد که در گذشته کسانی از همین کشور در سخت ترین شرایط در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و نه تنها اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در دست متجاوزان باقی بماند، بلکه آسایش و امنیت امروزی آن ها نیز مدیون از جان گذشتگی ایثارگران و شهیدانی است که بی هیچ چشمداشتی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

به گزارش نازک نارنجی، «مسئولیت پذیری» نسبت به انقلاب و نظام همواره مورد تاکید شهیدان بوده است که در زیر به مواردی از آن اشاره می شود.

شهید معروفعلی مرادی در وصیت خود آورده است: خطاب به معلم ها و دانش آموزان و استادان و همدرسانم … مواظب باشند که در مقابل این همه خونی که به ناحق ریخته می شود بی طرف نباشند و مبادا هیچگونه احساس مسئولیتی نداشته باشند و سر در لاک خود بکنند و نسبت به انقلاب و جریان اسلام بی تفاوت باشند و اکنون که در سنگر نبرد هستیم و از جان خود گذشته ایم سزا نیست که خدای ناکرده بعضی از شماها به هوای نفس لبیک گویند… .

شهید جعفر (بهمن) نیری نیز در وصیت نامه خویش نوشته است:.. این حقیر مانند هر شهید به خون غلتیده ای چند رهنمود برای امت اسلام دارم که امیدوارم به عمل برسانند که اول آن اطاعت از ولایت فقیه است چون اطاعت از امام اطاعت از خدا و رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) است. دوم: با بودن خود در صحنه های اجتماعی – سیاسی مانع از بطلان خون پاک شهداء شوند. سوم: جدایی از روحانیت؛ هرگز. چون روحانیت وارث انبیاء و ائمه (ع) هستند.

انتهای پیام

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا