پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان برای درمان زوج‌های نابارور خراسان شمالی

نازک نارنجی/خراسان شمالی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از پرداخت حدود ۳.۵ میلیارد تومان برای هزینه درمان زوج‌های نابارور خراسان شمالی خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر در استان برای دریافت خدمات ناباروری نشاندار شده اند.

 مهرداد سفیدگران در گفت‌وگو با نازک نارنجی اظهار کرد: از زمان اجرایی شدن طرح پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری در دولت سیزدهم تاکنون در خراسان شمالی ۴۰۱۳ نفر برای دریافت این خدمات نشاندار شده‌اند.

وی با بیان اینکه پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری از جمله خدمات این طرح است، ادامه داد: این ۴۰۰۰ نفر از دو سال گذشته تا کنون شناسایی شده‌اند و نشان از برنامه‌های دولت سیزدهم برای درمان زوج‌های نابارور با هزینه بسیار پایین دارد.

به گفته وی، زوجین نابارور در این طرح می‌توانند با ۹۰ درصد پوشش تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد پوشش تعرفه عمومی غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی خدمات مرتبط با این طرح را دریافت کنند.

سفیدگران بیان کرد: ضوابط پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری برای ناباروری اولیه و ثانویه تعریف شده و شامل خدمات و تکنیک‌های کمک‌باروری برای افرادی است که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: نابارورهای اولیه، زوج‌های بدون فرزندی هستند که پس از یک سال تلاش برای باروری به‌طور طبیعی، بارداری موفق نداشته‌اند و ناباروری ثانویه نیز شامل زوج‌هایی است که فرزند دارند و برای بارداری مجدد به نتیجه نرسیده‌اند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته، سه میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان برای هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت در استان برای خدمات سرپایی و بستری پرداخت شده است.

وی افزود: اسناد مربوط به هزینه‌های درمانی برای امسال هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده است و پایان خرداد ماه مشخص می‌شود، چون بیشتر خدمات اصلی مانند IVF فقط به‌صورت بستری در بیمارستان‌ها ارائه و مدارک در آنجا تهیه می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا