قیمت عمل گل مژه چشم

گل مژه (شالازیون) یک برجستگی یا تورم بر روی پلک بالا و یا پایین است، که معمولا بدون درد می باشد و به آرامی رشد می کند. اگر شالازیون دارید، نگران نباشید، زیرا این یکی از رایج ترین توده های پلک است. همانطور که گفتیم، شالازیون ممکن است بر روی پلک فوقانی یا پلک پایینی شما ظاهر شود، اما در اکثر موارد بر پلک بالایی است. همچنین ممکن است در هر دو چشم ظاهر شود.

اما شالازیون چیست؟

همانطور که می دانید غده های مختلفی در سراسر بدن ما وجود دارد. ویژگی غدد تولید موادی است که اعضای بدن ما نیاز دارند. غددی در پلک های ما وجود دارد که نوعی روغن تولید می کنند تا چشم هایمان را به کمک اشک ها مرطوب کنند. متخصصان می گویند که انسداد در میبومین (غدد چربی چشم) می تواند منجر به شالازیون شود. ویروس ها یا التهاب های چشمی وجود دارند که می توانند دلیل اصلی شالازیون باشند. همچنین این بیماری بین افراد مبتلا به بلفاریت مزمن، روزاسه، آکنه یا سبوریا شایع است. در برخی شرایط، شالازیون ممکن است بدون درمان ناپدید شود. اما شما می بایست به یک چشم پزشک مراجعه کنید. ژل تقویت مژه کوین به شما در کاهش درد ناشی از شالازیون کمک می کند. در اینجا برخی از درمان های ممکن را بیان می کنیم:

  • پزشک شما ممکن است برخی دستورالعمل برای مراقبت های خانگی ارائه دهد. شما نباید آن را فشار یا ماساژ دهید. باید به میزانی که پزشک تجویز می کند از کمپرس گرم استفاده کنید. این کار می تواند به تخلیه روغن از درون غده کمک کند. پزشک ممکن است کرم یا قطره چشم برای شما تجویز کند.
  • اگر این روش اثر نکند، بنابراین چشم پزشک عمل جراحی یا تزریق کورتیکواستروئید را توصیه می کند.
  • پزشک شما بر اساس عوامل، علائم و خطرات، گزینه ی مناسب را انتخاب خواهد کرد.

علائم گل مژه( شالازیون)

گل مژه (شالازیون) در بزرگسالان بیشتر از کودکان اتفاق می افتد. شروع آن ممکن است با یک ناحیه کوچک بر روی پلک باشد که می تواند قرمز شده و در صورت درد بگیرد. اغلب درد بعد از چند روز  برطرف می شود. برخی دیگر از علائم که ممکن است به علت شالازیون رخ دهد عبارتند از:

  • تحریک چشم
  • افزایش اشک چشم
  • پلک متورم
  • بسته به اندازه گل مژه (شالازیون)، ممکن است دچار تاری یا انسداد بینایی شوید
  • تورم کوچک بر روی پلک شما
  • درد
  • پوست چشم شما ممکن است قرمز شود

باید توجه داشته باشید که شالازیون در بعضی موارد باز خواهد گشت. شالازیون جدید ممکن است در مکان قبلی یا بر یک محل جدید از پلک شما ایجاد شود.

عوارض و خطرات شالازیون

در اغلب موارد شالازیون هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. اما مانند هر بیماری دیگر، شالازیون نیز خطراتی دارد. ممکن است در یک کیست عفونت رخ دهد و تمام پلک ها و چشم را بگیرد. گاهی اوقات پلک ها بسیار متورم می شوند و مانع از باز شدن چشم می گردند. درد و تب نیز محتمل است. این مشکل سلولیت اوربیتال نامیده می شود و در این حالت باید به چشم پزشک خود مراجعه کنید. می توان آن را با تزریق آنتی بیوتیک درمان کرد. برای اینکه کمتر دچار گل مژه شویم می بایست از لواز آرایشی با برند معتبر استفاده کرد به عنوان مثال استفاده از ریمل لاکچری کوین باعث تقویت مژه ها می شود .بعضی عوارض دیگر نیز برای آن ذکر شده است: پینگوکولا و ناخنک چشم دو عارضه به شکل یک برجستگی در سطح ملتحمه چشم هستند که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما تفاوت هایی نیز بین این دو وجود دارد. شناخت تفاوت پینگوکولا و ناخنک چشم میتواند در انتخاب روش درمان ناخنک و پینگوکولا موثر باشد. در این مطلب قصد داریم تا تفاوت پینگوکولا و ناخنک چشم را بیان کرده و دانشی کلی در زمینه پینگوکولا و ناخنک چشم ارائه کنیم.

پینگوکولا و هر دو از مشکلات چشم هستند که سطح چشم و بافت ملتحمه را درگیر میکنند. پینگوکولا یک زائده بافتی زرد رنگ و گاهی سفید رنگ است که شکل برجسته داشته و بر روی ملتحمه چشم ایجاد میشود. پینگوکولا معمولا تمایل ندارد تا بر روی قرنیه کشیده شود و در گوشه بیرونی یا داخلی چشم باقی می ماند اما بیشتر در گوشه داخلی چشم و نزدیک به بینی ایجاد میگردد. با این حال ممکن است عوارضی همچون تحریک چشم، التهاب و نیز تاثیر منفی در ظاهر افراد ایجاد کند. معمولا پینگوکولا حاوی زائده های پروتئینی، چربی و کلسیم است.
ناخنک چشم زائده ای گوشتی و مثلثی شکل است که مانند پینگوکولا بر روی ملتحمه ایجاد میشود و تنها در گوشه های داخلی یا خارجی چشم ها ایجاد میشود. ناخنک معمولا هر دو چشم را بصورت همزمان درگیر نمیکند. ناخنک، برخلاف پینگوکولا، تمایل دارد تا بر روی قرنیه نیز گسترش یافته و عوارضی همچون و مشکلات انکساری چشم را ایجاد کند. ناخنک چشم برخلاف پینگوکولا دارای رگ خونی است و ممکن است منشا آن یک پینگوکولا باشد. علائم ناخنک چشم معمولا شامل احساس وجود شی خارجی در چشم و کاهش بینایی است.

ناخنک چشم زمانی که کوچک باشد معمولا عارضه و علائمی ایجاد نمیکند. با این حال زمانی که ناخنک چشم رشد کند ممکن است علائم زیر را در پی داشته باشد:

  • قرمزی چشم
  • تحریک چشم
  • احساس خارش یا
  • محدودیت میدان دید (در صورتی که ناخنک چشم رشد کند و قرنیه را پوشش دهد)
  • احساس اینکه چیزی در چشم وجود دارد
  • استفاده از لنز تماسی دشوار یا ناممکن میشود

یک زائده غیرسرطانی است و خطر جدی به همراه ندارد. این عارضه معمولا عارضه ای جدی یا حتی عارضه قابل درک نیز به همراه ندارد اما ممکن است در ظاهر افراد تاثیر منفی داشته باشد. در صورتی که پینگوکولای چشم منجر به ناراحتی چشم شود و یا عارضه ای ایجاد کند که زندگی روزمره افراد را دشوار کند میتوان به راحتی با جراحی آن را برداشت. دلایل ایجاد پینگولا دقیقا مشخص نیست اما پرتو فرابنفش خورشید، آلودگی هوا و گرد و خاک و نیز افزایش سن از جمله عوامل ایجاد پینگوکولای چشم به شمار میروند.

پینگوکولا معمولا نیازمند درمان پزشکی نیست و میتوان با کنترل عوارض آن، به زندگی عادی پرداخت. با این حال برخی اوقات پینگوکولا رشد میکند و یا منجر به ایجاد تاثیرات منفی در ظاهر افراد میشود که در این حالت نیاز به مداخلات پزشکی وجود دارد. درمان پینگوکولا با جراحی صورت میگیرد و راهکارهای ارائه شده ی دیگر تنها منجر به بهبود عوارض بیماری (و نه درمان آن) میشوند.

درمان خانگی پینگوکولا

پینگوکولا معمولا نیازی به درمان ندارد. گاهی ممکن است چشم ها دچار التهاب یا خشکی شوند که در این حالت میتوان از داروهای بدون نسخه برای رفع این علائم استفاده کرد. بدیهی است در صورتی که پینگوکولا عارضه ای جدی ایجاد کند و یا منجر به اختلال در زندگی روزمره شود درمان خانگی پاسخگو نخواهد بود و لازم است تا به پزشک متخصص مراجعه شود. علاوه بر قطره چشمی میتوان از برخی پمادها نیز استفاده کرد. در صورت استفاده از این داروها بهتر است با پزشک متخصص نیز مشورت شود.

قطره درمان پینگوکولا+ قیمت سایه چشم

قطره های چشمی درمان پینگوکولا نیستند و نمیتوانند آن را رفع کنند اما عوارض پینگوکولا را کاهش میدهند و میتوانند التهاب یا خشکی چشم را برطرف کنند. خشکی و سوزش چشم را میتوان با قطره های اشک مصنوعی رفع کرد. ممکن است برخی افراد به اشک مصنوعی حساسیت نشان دهند که در این صورت میتوان از قطره های اشک مصنوعی بدون نگهدارنده استفاده کرد. این داروها بدون نسخه از داروخانه ها قابل تهیه هستند.
در صورتی که قطره های اشک مصنوعی رایج نتوانند علائم و عوارض پینگوکولا را بهبود ببخشند لازم است تا از قطره های دیگری که حاوی استروئید هستند استفاده شود. این قطره ها که توسط پزشک تجویز میشوند میتوانند به رفع علائم خارش، قرمزی و التهاب چشم کمک کنند.

در صورتی که روشهای درمانی غیرتهاجمی شامل استفاده از قطره و پماد چشمی موثر نباشند و پینگوکولا منجر به ایجاد ناراحتی چشم، اختلال در بینایی، تاثیر نامناسب در زیبایی افراد و … شود میتوان از جراحی پینگوکولای چشم استفاده کرد. جراحی پینگوکولا با برش پینگوکولا از سطح ملتحمه و پیوند زدن بافت ملتحمه صورت میگیرد. باید به این نکته نیز توجه کرد که روشهای جراحی پینگوکولا احتمال عود مجدد دارند و در برخی افرادی که جراحی پینگوکولا انجام داده اند پس از مدتی شاهد تشکیل مجدد پینگوکولا هستیم.هزینه جراحی پینگوکولا به عوامل مختلفی وابسته است که امکان مشخص کردن دقیق آن را ناممکن میکند. برای آگاهی از هزینه جراحی پینگوکولا میتوان با مرکز درمانی یا پزشک متخصص مشورت نمود.

 

دکمه بازگشت به بالا